INTIME

Οι αλλαγές Γαβρόγλου στο Λύκειο

Απολυτήριες εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα και δημιουργικές εργασίες στην Α’ και Β’ λυκείου προβλέπουν οι νέες διατάξεις που κατέθεσε χθες, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του ν/σ για την ίδρυση πανεπιστημίου δυτικής Αττικής, ο υπουργός Παιδείας.

Αλλαγές έρχονται και όσον αφορά την αύξηση του χρόνου διδασκαλίας καθώς και τον περιορισμό του χρόνου της εξεταστικής διαδικασίας.

Η νέα διάταξη φέρνει αλλαγές

Τροποποιείται το π.δ. 46/2016 για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών του ΓΕ.Λ., καθώς από το υπουργείο Παιδείας, κρίθηκαν ως αναγκαία:

α) η τροποποίηση αυτής της διαδικασίας μετά την ανατροφοδότηση που έλαβε το ΙΕΠ στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς («Συνοπτική Αποτίμηση της υλοποίησης των Δημιουργικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο κατά το Σχολικό Έτος 2016-17 – Προτάσεις για την υλοποίηση των Δημιουργικών Εργασιών κατά το Σχολικό Έτος 2017-18», Απόσπασμα Πρακτικού του ΔΣ του ΙΕΠ καθώς το ΙΕΠ εισηγήθηκε την ένταξη της διαδικασία υλοποίησης των Δημιουργικών Εργασιών στα επιμέρους μαθήματα της Α΄ και Β΄ τάξης.

Αύξηση χρόνου διδασκαλίας

β) ο περιορισμός του χρόνου που αφιερώνεται στις εξεταστικές διαδικασίες και η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία, μεγάλη επιβάρυνση προκαλεί το γεγονός ότι στην τελευταία τάξη ΓΕ.Λ. οι μαθητές/τριες έχουν διπλές εξετάσεις (απολυτήριες και εισαγωγικές) και γι’ αυτόν τον λόγο μειώνονται σε τέσσερα τα μαθήματα που συμμετέχουν στις απολυτήριες εξετάσεις του ΓΕ.Λ. (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία), ενώ για τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονταν στις απολυτήριες προβλέπεται δεύτερο ωριαίο υποχρεωτικό διαγώνισμα στο Β΄ τετράμηνο.

γ)  η προσαρμογή του περιεχομένου της προαγωγικής εξέτασης, αφενός διότι προστέθηκε στη διδακτέα ύλη της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου το κείμενο του Επιταφίου του Θουκυδίδη, αφετέρου επειδή οι φετινές οδηγίες διδασκαλίας δίνουν έμφαση στην κειμενοκεντρική προσέγγιση.

Απολυτήριες σε τέσσερα μαθήματα

δ) ο περιορισμός του χρόνου που αφιερώνεται στις εξεταστικές διαδικασίες και η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία, μεγάλη επιβάρυνση προκαλεί το γεγονός ότι στην τελευταία τάξη του Γενικού Λυκείου οι μαθητές/τριες έχουν διπλές εξετάσεις (απολυτήριες και εισαγωγικές) και γι’ αυτόν τον λόγο μειώνονται σε τέσσερα τα μαθήματα που συμμετέχουν στις απολυτήριες εξετάσεις του ΓΕ.Λ.: Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία. Τέλος, στις απολυτήριες εξετάσεις υιοθετείται η κοινή τρίωρη εξέταση των δύο κλάδων των Νέων Ελληνικών (της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), δηλαδή η λογική του τρόπου αξιολόγησης που ακολουθείται ήδη στο Γυμνάσιο και στο ΕΠΑ.Λ.

Περί εφαρμοσμένων επιστημών

Κατά τη δευτερολογία του στη χθεσινή συνεδρίαση στη Βουλή  ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου τόνισε μεταξύ άλλων:

«Το κλειδί είναι τα «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών». Αυτό είναι που δεν θέλουμε. Αυτό είναι στο οποίο έχουμε χαώδεις διαφορές. Στις μέρες μας λοιπόν –και θα σας παρακαλούσα αν δεν βρίσκετε τη βιβλιογραφία, να σας τη φέρω φωτοτυπημένη αν θέλετε- η διάκριση ανάμεσα στη θεωρητική έρευνα και στην εφαρμοσμένη έχει πια τελειώσει. Αυτές είναι λογικές της δεκαετίας του ’30, του ’50, του ’60, άντε και του ‘70. Έχει τελειώσει.Τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών σε όλο τον κόσμο δίνουν επαγγελματικά πτυχία. Δεν δίνουν κανονικά πτυχία και γι’ αυτό δεν δίνουν και διδακτορικά. Άρα ποιο είναι το κόλπο; Λες ότι θέλεις να κάνεις Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, δηλαδή Πανεπιστήμια για την αγορά εργασίας, για τη δευτεράτζα, για τα παιδιά που δεν πρέπει να πηγαίνουν Πανεπιστήμιο. Στα ελληνικά ξέρετε πώς λέγεται αυτό; Ταξικό Πανεπιστήμιο, ταξική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτό είμαστε αντίθετοι και πράγματι υπάρχει μια φιλοσοφική διαφορά. Εγώ χαίρομαι που για πρώτη φορά διατυπώθηκε με τέτοια σαφήνεια. Το είπε ο κ. Μητσοτάκης ότι θέλει αυτά τα παιδιά να πηγαίνουν στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. Ένα Πανεπιστήμιο δεν το χαρακτηρίζει μόνο η Φιλοσοφική Σχολή. Το χαρακτηρίζει, παραδείγματος χάρη, και μια Σχολή Παραστατικών Τεχνών και αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής».