Γ. Τσίπρας: Καθαρή έξοδος σημαίνει επιστροφή στην κανονικότητα

Γ. Τσίπρας: Καθαρή έξοδος σημαίνει επιστροφή στην κανονικότητα

«Δεν υπαγορεύονται πλέον από τους δανειστές μας νέες περικοπές και μέτρα λιτότητας κι έτσι η Ελλάδα θα μπορέσει να ορθοποδήσει και να αναπτυχθεί με την κοινωνία όρθια, χωρίς όξυνση των ανισοτήτων και με αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου» τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού, Γιώργος Τσίπρας.

«Καθαρή έξοδος σημαίνει επιστροφή στην κανονικότητα. Σημαίνει ότι παύει το καθεστώς της επιτροπείας και αποκτούμε τον έλεγχο της οικονομικής μας πολιτικής, έστω και με τον στενό κορσέ των πλεονασμάτων του 3,5% μέχρι το 2022» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας.

Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, σημειώνοντας ότι η επόμενη μέρα θα είναι αναμφίβολα καλύτερη από τη σημερινή.

«Η οικονομία αναπτύσσεται ήδη για πέντε συνεχόμενα τρίμηνα, κάτι που είχε να συμβεί για περισσότερα από δέκα χρόνια» παρατήρησε.

Δίνοντας το στίγμα των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, ο κ. Τσίπρας προέταξε πως «μέσα σε αυτό το ευνοϊκό περιβάλλον μέλημα της κυβέρνησης είναι με στοχευμένες μειώσεις φόρων και αυξήσεις κοινωνικών δαπανών, να δοθούν οικονομικές ανάσες στην κοινωνία, να μειωθεί περισσότερο η ανεργία, με τη δημιουργία νέων θέσεων σταθερής απασχόλησης, να συνεχισθούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις προς όφελος της οικονομίας και να ανακτηθεί όσο το ταχύτερο το καταστραμμένο από τη λιτότητα και τις υφεσιακές πολιτικές ΑΕΠ».

Ακολουθεί η συνέντευξη του διευθυντή του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού Γιώργου Τσίπρα στον Δημήτρη Μάνωλη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

 Ολοκληρώνεται το ελληνικό οικονομικό πρόγραμμα. Τι σημαίνει καθαρή έξοδος για την ελληνική οικονομία;

Καθαρή έξοδος σημαίνει επιστροφή στην κανονικότητα. Σημαίνει ότι παύει το καθεστώς της επιτροπείας και αποκτούμε τον έλεγχο της οικονομικής μας πολιτικής, έστω και με το στενό κορσέ των πλεονασμάτων του 3,5% μέχρι το 2022.

Δεν υπαγορεύονται πλέον από τους δανειστές μας νέες περικοπές και μέτρα λιτότητας και έτσι η Ελλάδα θα μπορέσει να ορθοποδήσει και να αναπτυχθεί με την κοινωνία όρθια, χωρίς όξυνση των ανισοτήτων και με αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου, με περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες.

H λήξη του προγράμματος σηματοδοτεί το τέλος μιας περιόδου στην οποία μάς οδήγησαν με τις πολιτικές τους οι προηγούμενες κυβερνήσεις, όπου οι πολίτες είδαν τα εισοδήματα τους να καταβαραθρώνονται και την ανεργία να εκτινάσσεται στα ύψη.

Βέβαια, η οικονομική κατάσταση των πολιτών δεν μπορεί να επιστρέψει στα επίπεδα του 2009, της επίπλαστης ευμάρειας με δανεικά.

Γι’ αυτό και δεν πανηγυρίζουμε όσο θα έπρεπε την επιτυχία ότι διαπραγματευτήκαμε ένα σαφώς ηπιότερο πρόγραμμα, και κυρίως ότι αυτό το πρόγραμμα σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα ολοκληρώθηκε και βρισκόμαστε πλέον εκτός μνημονίων.

Πώς θα είναι η επόμενη ημέρα για την ελληνική οικονομία και ποιες είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης; Ανησυχείτε για τη μελλοντική δυνατότητα δανεισμού;

Η επόμενη μέρα θα είναι αναμφίβολα καλύτερη από τη σημερινή. Η οικονομία αναπτύσσεται ήδη για πέντε συνεχόμενα τρίμηνα, κάτι που είχε να συμβεί για περισσότερα από δέκα χρόνια.

Λοιπόν έχουμε μία οικονομία σε ανάπτυξη, έχουμε ένα χρέος βιώσιμο που ήδη έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του για τα επόμενα τέσσερα χρόνια και έχουμε περισσότερους βαθμούς ελευθερίας για την άσκηση της οικονομικής μας πολιτικής.

Μέσα σε αυτό το ευνοϊκό περιβάλλον μέλημα της κυβέρνησης είναι με στοχευμένες μειώσεις φόρων και αυξήσεις κοινωνικών δαπανών, να δοθούν οικονομικές ανάσες στην κοινωνία, να μειωθεί περισσότερο η ανεργία, με τη δημιουργία νέων θέσεων σταθερής απασχόλησης, να συνεχισθούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις προς όφελος της οικονομίας και να ανακτηθεί όσο το ταχύτερο το καταστραμμένο από τη λιτότητα και τις υφεσιακές πολιτικές ΑΕΠ.

Για να τα πετύχουμε αυτά έχουμε αναπτύξει, για πρώτη φορά ως χώρα, ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο το οποίο έχει χαιρετιστεί από τους διεθνείς οργανισμούς και περιλαμβάνει πλήθος σύνθετων και εφικτών στοχευμένων παρεμβάσεων τις οποίες είμαστε σε θέση να εφαρμόσουμε χωρίς περιορισμούς.

Αναφορικά με τη μελλοντική δυνατότητα δανεισμού δεν πρέπει να ανησυχούμε καθώς με τη συμφωνία που επιτύχαμε οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας είναι εξασφαλισμένες έως το 2022, οι δαπάνες διαχείρισης του χρέους είναι διαχειρίσιμες έως το 2032, ενώ ήδη η απόδοση του 10ετούς ομολόγου έχει πέσει κάτω από το 4% και κυμαίνεται λόγω συγκυριακών παραγόντων εκτός Ελλάδος.

Τι σηματοδοτεί η έξοδος στις αγορές για τις ελληνικές εξαγωγές και τις επενδύσεις στη χώρα μας; Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις και ποιες οι ευκαιρίες;

Η έξοδος από τα μνημόνια, η αποδοχή της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής από τους Ευρωπαίους εταίρους, οι συνεχιζόμενες αναβαθμίσεις της ελληνικής οικονομίας από τους οίκους αξιολόγησης και η δυνατότητα εξόδου στις αγορές συνιστούν ψήφο εμπιστοσύνης και αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα για ξένους επενδυτές ή καταναλωτές ελληνικών εξαγόμενων προϊόντων.

Ήδη, οι επενδύσεις και οι εξαγωγές ήταν οι κύριοι παράγοντες που οδήγησαν στην ανάκαμψη το 2017. Οι μεν επενδύσεις παρουσίασαν αύξηση σχεδόν 10% σε ετήσια βάση, διπλάσιος σχεδόν ρυθμός από ό,τι προβλεπόταν.

Ιδιαίτερα για την προσέλκυση ‘Αμεσων Ξένων Επενδύσεων, εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις της χώρας το 2017, με ποσό 3,6 δισ. ευρώ που αποτελεί ρεκόρ δεκαετίας και μας επαναφέρει στα προ-κρίσης επίπεδα.

Οι δε εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών ανήλθαν στο 33% του ΑΕΠ το 2017, από 19% το 2009, παρουσιάζοντας συνεχή αύξηση.

Η ανοδική πορεία των δεικτών των επενδύσεων και των εξαγωγών θα ενισχυθεί περαιτέρω από την έξοδο στις αγορές και την εφαρμογή του αναπτυξιακού μας σχεδίου, βασικός πυρήνας του οποίου είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας, μέσω συγκεκριμένων μέτρων για ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών ανταγωνιστικών στις διεθνείς αγορές, διευκόλυνσης της εξαγωγικής και της επενδυτικής δραστηριότητας και δημιουργίας ενός σταθερού και φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος που θα επιτρέπει την αξιοποίηση του υψηλού επιπέδου του ανθρώπινου δυναμικού και της στρατηγικής θέσης της χώρας.

Καταγράφεται αυξημένο ενδιαφέρον από το εξωτερικό για επενδύσεις; Σε ποιους τομείς; Ποια εμπόδια πρέπει να αρθούν;

Αναπτύσσεται ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον και κινητικότητα ξένων επενδυτών για την Ελλάδα. Η λήξη του οικονομικού προγράμματος και η επιστροφή στην κανονικότητα, είναι προφανές ότι τονώνουν το ενδιαφέρον για ξένες επενδύσεις στη χώρα μας.

Το αυξημένο αυτό ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στον τουρισμό, στο real estate, στα logistics, τον αγροδιατροφικό τομέα και τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Σε αυτούς άλλωστε τους τομείς πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των Ξένων ‘Αμεσων Επενδύσεων του 2016 και 2017.

Οι επιδόσεις της χώρας στην προσέλκυση Ξένων ‘Αμεσων Επενδύσεων πρέπει να αποδοθούν τόσο στην αναμενόμενη ανάκαμψη όσο και στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει. Το σημείο που μια οικονομία σε ύφεση γυρίζει είναι το καλύτερο σημείο εισόδου για τους επενδυτές.

Βέβαια δεν θα εφησυχάσουμε ούτε θα επιστρέψουμε στις πρακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων που δημιούργησαν την κρίση και μας έβαλαν στα μνημόνια.

Η υλοποίηση της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής προβλέπει τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων σε πεδία που ακόμη υστερούμε, όπως η δημιουργία ενός σταθερού, απλοποιημένου και δικαιότερου φορολογικού συστήματος, η επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης, η εστίαση ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην εξωστρέφεια, η αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για τις στρατηγικές επενδύσεις, η απλούστευση διαδικασιών, οι υπηρεσίες μίας στάσης και άλλα.

 Κινδυνεύει η στρατηγική αυτή από την επόμενη χρονιά που είναι χρονιά εκλογών;

Αν κάτι δείχνει το νοικοκύρεμα της οικονομίας και οι μεταρρυθμίσεις που ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο τα προηγούμενα τρία χρόνια, αλλά και η ύπαρξη για πρώτη φορά ενός Εθνικού Σχεδίου, είναι δεν θα επιστρέψουμε στην παθογένεια που προηγήθηκε και ευθύνεται για τη βαθιά κρίση του 2009.

Συνεπώς, τα μέτρα επιστροφής της ανάκαμψης στην κοινωνία και ανακούφισης, τα αναπτυξιακά μέτρα και οι στοχευμένες φορο-ελαφρύνσεις θα γίνουν σε ένα πλαίσιο διατήρησης της δημοσιονομικής πειθαρχίας και υπέρβασης του στρεβλού παραγωγικού μοντέλου που κυριάρχησε τις προηγούμενες δεκαετίες.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την επόμενη οικονομική χρονιά πηγάζει από τη στρατηγική έντασης που σκοπεύει να αναπτύξει η αντιπολίτευση χωρίς κανένα φραγμό προκειμένου να επανέλθουν στα πράγματα ως «λυτρωτές» οι ίδιοι που κινδυνεύουν από τη διαφάνεια και απόδοση δικαιοσύνης, οι ίδιοι που ευθύνονται για τη βαθιά κρίση, για την εγκληματική μνημονιακή πολιτική που συρρίκνωσε κατά 26% το ΑΕΠ της χώρας, για τη φτωχοποίηση του ελληνικού λαού, για τη διάλυση του κράτους.

Η ανεύθυνη, υποκριτική και τυχοδιωκτική στάση τους στο Μακεδονικό, ο χυδαίος τρόπος που προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την τραγωδία στο Μάτι, η άρνηση της πανθομολογούμενης πραγματικότητας ότι η χώρα βγαίνει από τα μνημόνια, δείχνουν ότι έχουν ξεκινήσει για τα καλά ένα βρώμικο πόλεμο δίχως όρια και αρχές.

Ένα βρώμικο πόλεμο όπου πρωτοστατεί ένα συγκεκριμένο πολιτικό κέντρο περί τον κ. Μητσοτάκη, υπό την καθοδήγηση συγκεκριμένων συμφερόντων υπόδικου επιχειρηματία που ελέγχει μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ, και πριμοδοτεί την ακροδεξιά πτέρυγα της ΝΔ.

Loading

Play