Για σημαντικά έργα οδοποιίας με «καπέλο» 30% στο βόρειο τμήμα του Έβρου κάνει λόγο ο βουλευτής της ΝΔ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, κατηγορώντας τον ΥΠΕΚΑ για αδυναμία να βρει λύσεις για τα λατομεία της περιοχής.
Αναλυτικά όσα καταγγέλλει ο κ. Δημοσχάκης για την κατάσταση στον Έβρο:
«Ο ΥΠΕΚΑ στο άρθρο 44 στο πολυνομοσχέδιο για τη Γ’ Αξιολόγηση τον περασμένο Ιανουάριο υιοθέτησε σχετική πρότασή του που αφορούσε τις δημοτικές εκτάσεις που αποτελούν ή θα αποτελέσουν λατομικούς χώρους, προκαλώντας τις αντιδράσεις των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ του Ν. Έβρου.
Με την ψήφιση του παραπάνω άρθρου και με το άρθρο 59 δίνεται η δυνατότητα για εξορύξεις αδρανών υλικών, που θα χρησιμοποιηθούν όμως αποκλειστικά και μόνο για τις εργασίες του καθέτου οδικού άξονα της Εγνατίας, στο τμήμα Αρδάνιο, Μάνδρα, Ψαθάδες.
Για να γίνουν τα υπόλοιπα έργα στον Κεντρικό και Βόρειο Έβρο που έχουν εγκριθεί μέσω Προγραμμάτων Δημοσίων Επενδύσεων και Προγραμμάτων Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να μεταφερθούν υλικά με σχετική επιβάρυνση 25-30%.
Γι’ αυτό το λόγο και ζητάμε την τροποποίηση του άρθρου 59 του Ν. 4280/2014 για να λειτουργήσουν όλοι οι δημόσιοι χώροι που έχουν χαρακτηρισθεί ως λατομεία και να σταματήσει η οικονομική επιβάρυνση στη μεταφορά αδρανών υλικών.
Είναι αναγκαίο να γίνουν νομοθετικές ρυθμίσεις για την απόληψη από φυσικές αποθέσεις με διαδικασίες fast track ώστε να αντιμετωπιστούν οι ζημιές από τα πλημμυρικά φαινόμενα.
Είναι πολύ σημαντικά τα έργα οδοποιίας στον Β. Έβρο, και κυρίως στο Τρίγωνο με τα 17 πονεμένα χωριά μας, καθώς και στα οδικά δίκτυα Ορεστιάδας – Κυπρίνου, Διδ/χου – Λάδης και Διδ/χου – Μεταξάδων που βρίσκονται σε κακή κατάσταση, αλλά τα έργα δεν μπορούν να γίνουν με «καπέλο» 30%.
Πολλές φορές οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κινούνται στα όρια της νομιμότητας για την εκτέλεση των έργων. Όπως ο δήμαρχος Σουφλίου, Ευάγγελος Πουλιλιός, ο οποίος στο πλαίσιο έργου του προγράμματος Ιnterreg μεταξύ Ελλάδας – Βουλγαρίας, προϋπολογισμού ενός εκ. ευρώ αναγκάστηκε να δώσει, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, 191.000 ευρώ επί πλέον στον εργολήπτη που τα ζήτησε για να ολοκληρώσει το έργο λόγω υψηλού μεταφορικού κόστους».