ΚΝΕ: Οι έξι κυβερνητικοί άξονες για την εκπαίδευση στοχεύουν στη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο ακριβού εξεταστικού κέντρου και του Πανεπιστημίου-επιχείρηση

ΚΝΕ: Οι έξι κυβερνητικοί άξονες για την εκπαίδευση στοχεύουν στη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο ακριβού εξεταστικού κέντρου και του Πανεπιστημίου-επιχείρηση

ΚΝΕ: έξι κυβερνητικοί άξονες για. «Οι ‘έξι άξονες’ για την εκπαίδευση που παρουσίασε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης ΝΔ…. ΚΝΕ: έξι κυβερνητικοί άξονες για. «Οι ‘έξι άξονες’ για την εκπαίδευση που παρουσίασε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης ΝΔ…. ροη

«Οι ‘έξι άξονες’ για την εκπαίδευση που παρουσίασε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης ΝΔ, στοχεύουν στη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο ακριβού εξεταστικού κέντρου και του Πανεπιστημίου-επιχείρηση. Αποτελούν συνέχεια της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ» αναφέρει ανακοίνωση της ΚΝΕ, η οποία επισημαίνει ότι «το στίγμα της ομιλίας της υπουργού πως ‘οι αλλαγές που θα κάνουμε δεν χρειάζονται λεφτά’ φανερώνει πως σκοπός της νέας κυβέρνησης είναι να παγιώσει τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, υποδομές, εγκαταστάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Φανερώνει επιτάχυνση στον αντιλαϊκό και αντιεκπαιδευτικό δρόμο όπου βάδισαν όλες οι κυβερνήσεις».

«Το σχολείο που διαμόρφωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο Γαβρόγλου μένει ως έχει, παρά τις ψεύτικες κραυγές που έβγαζε τότε η ΝΔ. Μένουν, δηλαδή, οι διπλές πανελλαδικές εξετάσεις και οι λιγότερες επιλογές σε σχολές για τους μαθητές. Η όποια γενική μόρφωση σταματά ουσιαστικά στην Α’ Λυκείου. Μένουν τα ατελείωτα φροντιστήρια, το μεγαλύτερο άγχος και πίεση στους μαθητές» αναφέρει η ΚΝΕ, σημειώνοντας ότι στην προσπάθεια των μαθητών και των οικογενειών τους να τελειώσουν αυτό το σχολείο και να περάσουν σε μια σχολή, «η κυβέρνηση της ΝΔ προσθέτει και νέα εμπόδια: Προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη με επαναφορά της ‘Τράπεζας Θεμάτων’ για την κατάργηση της οποίας αγωνίστηκαν οι μαθητές τα προηγούμενα χρόνια. Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που θα καθορίζει το υπουργείο Παιδείας και ακόμα υψηλότερη βάση που θα μπορούν να καθορίζουν τα ίδια τα Ιδρύματα».

Η ΚΝΕ, στην ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων καταγγέλλει ως υποκριτική «την ανησυχία της ΝΔ για τη δημιουργία ενός δήθεν ‘ελεύθερου’ Πανεπιστημίου. Ελεύθερο θα είναι μόνο για τις μπίζνες, τα επιχειρηματικά συμφέροντα, μέχρι και για ερευνητικά προγράμματα κατά παραγγελία της δολοφονικής μηχανής του ΝΑΤΟ. ‘Κλειστό’ θα είναι όσον αφορά τα δικαιώματα και τις ανάγκες των φοιτητών από λαϊκές οικογένειες, τη φοιτητική μέριμνα, την επαρκή κρατική χρηματοδότηση, την έρευνα με κριτήριο τις ανάγκες των πολλών».

Σημειώνει ότι κάθε σχολή «θα μοιάζει ακόμα περισσότερο με επιχείρηση», ενώ «η θεσμοθέτηση ασφυκτικού ορίου ετών φοίτησης (ν+2) στοχεύει απευθείας στους φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν παράλληλα με τις δήθεν δωρεάν σπουδές τους για να τα βγάλουν πέρα, για τους οποίους μάλιστα δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο διευκόλυνσης».

«Προφανώς σε αυτό το Πανεπιστήμιο-επιχείρηση το μόνο άσυλο που έχει θέση είναι το άσυλο για τα επιχειρηματικά συμφέροντα» αναφέρει η ΚΝΕ προσθέτοντας ότι «γι’ αυτό και η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, που στοχεύει στο δικαίωμα των φοιτητών να συζητούν και να οργανώνουν τις διεκδικήσεις και τους αγώνες τους, βρίσκεται στα πρώτα νομοσχέδια της κυβέρνησης».

«Η κυβέρνηση παρουσιάζει όλα τα παραπάνω σαν ‘αυτονόητα’. Αυτονόητο όμως είναι ότι οι μαθητές και οι φοιτητές δεν θα παραιτηθούν από τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους» τονίζει η ανακοίνωση της ΚΝΕ, καταλήγοντας: «Αυτό που τους ενοχλεί και φοβούνται είναι οι οργανωμένοι αγώνες με γραμμή σύγκρουσης με την πολιτική κεφαλαίου – ΕΕ – κυβερνήσεων. Αυτοί θα βάλουν εμπόδια στην πολιτική που εξήγγειλε η ΝΔ. Μια πρώτη δυναμική απάντηση πήραν με τις μεγάλες κινητοποιήσεις των φοιτητικών συλλόγων ενάντια στην κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου που φέρνουν μέσα στο κατακαλόκαιρο. Η συνέχεια θα είναι ακόμα πιο δυναμική».

 

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading

Play