“Δε θέλουμε αστυνομικούς σε ρόλο μπαμπούλα”

“Δε θέλουμε αστυνομικούς σε ρόλο μπαμπούλα”

«Εμείς δεν οραματιζόμαστε αστυνομοκρατούμενα πανεπιστήμια. Ο στόχος μας είναι να λειτουργήσει η διάταξη αποτρεπτικά. Ούτε θέλουμε οι αστυνομικοί να είναι σε ρόλο “μπαμπούλα”.

Εμείς θέλουμε να επιστρέψει το πανεπιστήμιο σε αυτούς που ανήκει -στους φοιτητές, τους καθηγητές και τους διοικητικούς- και για αυτό αγωνιζόμαστε». Αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση των επιτροπών που συζητούν το διυπουργικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Σημείωσε, επίσης, ότι σε συνάντηση που είχε με το προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων και παρά το γεγονός ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί έκτακτη Σύνοδος για το ζήτημα του ασύλου, της είχε εκφράσει ικανοποίηση για την “αποκατάσταση του ασύλου”.

Πρόσθεσε ακόμη, ότι οι εργαζόμενοι των πανεπιστημίων, μέσω της ΠΟΣΔΕΠ, έχουν εκφράσει την άποψή τους για την προτεινόμενη διάταξη, σε ανακοίνωση που αναφέρει ότι «το προς ψήφιση άρθρο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση». «Είναι μια ξεκάθαρη θέση υπέρ της συγκεκριμένης ρύθμισης», ανέφερε.

Επιπλέον, σχετικά με την κατάργηση της απόφασης για την ίδρυση τμήματος νομικής σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι «στην πράξη δεν έχει γίνει κανένα βήμα για τη λειτουργία της σχολής» και επανέλαβε ότι «δεν είναι θέμα Πάτρας».

«Το μέλημά μας είναι πώς θα έχουμε ακαδημαϊκό χάρτη που να έχει προκύψει στη βάση αποτελεσμάτων αξιολόγησης και όχι με βουλευτικές τροπολογίες του τελευταίου λεπτού», είπε.

Επεσήμανε, δε: «Αντί να ιδρύουμε νέες σχολές, να απασχοληθούμε με το να φροντίσουμε να στελεχώσουμε καλύτερα τις υπάρχουσες σχολές».

Νωρίτερα, μιλώντας στην επιτροπή, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ) Γρηγόρης Γερακαράκος, χαρακτήρισε “επιβεβλημένη” την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για το άσυλο και τόνισε ότι «οι αστυνομικοί τάσσονται με το κοινωνικό αίσθημα».

Ξεκαθάρισε, ωστόσο: «Δεν θα εγκατασταθούμε στα πανεπιστήμια στη θέση των ταραχοποιών […]. Δεν θα πρέπει να αντικατασταθεί με ένστολους φοιτητές η ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Η ακαδημαϊκή ελευθερία πρέπει να προστατεύεται από μόνη της, όχι με καταδρομικές επεμβάσεις».

Επίσης, ανέφερε ότι η ρύθμιση για το άσυλο θα πρέπει να συνδυαστεί με «ουσιαστική αναβάθμιση των πανεπιστημίων» καθώς επίσης και να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος της αστυνομίας. «Να μη χρειαστεί να κληθούμε να παίξουμε τον απαρχαιωμένο ρόλο του “μπαμπούλα”, του καταστολέα», ανέφερε.

Όσον αφορά στην κατάργηση της ίδρυσης της Νομικής της Πάτρας κατά τάχθηκαν η πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών Βενετσιάνα Κυριαζοπούλου, ο πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου Πατρών Αθανάσιος Ζούπας και ο απερχόμενος περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας.

Η κ. Κυριαζοπούλου τόνισε από τη μεριά της ότι η ίδρυση σχολής Νομικής αποτελεί «ακαδημαϊκό όραμα ενός δυναμικού ιδρύματος», το οποίο μετράει πολλές δεκαετίες και αρνήθηκε ότι η ίδρυση του τμήματος έγινε πρόχειρα, όπως έχει σημειώσει η ηγεσία του υπουργείου.

«Η απόφαση της ίδρυσης είναι όχι μόνο ορθή, αλλά επιβεβλημένη», είπε η κ. Κυριαζοπούλου, «ώστε να αναπτυχθεί ένα πανεπιστήμιο μεγάλου ακαδημαϊκού εύρους στη δυτική Ελλάδα».

Ανέφερε μάλιστα ότι από τις 500 θέσεις μελών ΔΕΠ που διέθεσε το υπουργείο στα πανεπιστήμια, το Πανεπιστήμιο Πατρών είχε εξασφαλίσει θέσεις για τη σχολή της Νομικής.

Ο κ. Ζούπας, εκ μέρους του δικηγορικού συλλόγου Πατρών εξέφρασε την άποψη ότι το επιχείρημα ότι «δεν θέλουμε άλλους ανέργους δικηγόρους» δεν ευσταθεί, αφού ο αριθμός εισακτέων θα παρέμενε ίδιος.

Η αναδιανομή των φοιτητών, όπως είπε, θα σημαίνει αποσυμφόρηση των υπολοίπων σχολών και άρα καλύτερους όρους για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Τέλος, ο κ. Κατσιφάρας τόνισε ότι «η ίδρυση νομικής στην Πάτρα είναι ιστορική κατάκτηση, ενώ η κατάργησή της, ιστορικό λάθος.

Πρόκειται για ακαδημαϊκή κατάκτηση και υλοποίηση ενός ονείρου των πολιτών της Πάγρας και της δυτικής Ελλάδας και αποτέλεσμα διεκδίκησης πάνω από 40 χρόνων, που ολοκληρώνει το ακαδημαϊκό μας ίδρυμα».

 

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading