Για «υποκρισία» και «όψιμο ενδιαφέρον» του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση κάνει λόγο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, απαντώντας στην ανακοίνωση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η αναστολή της έναρξης λειτουργίας για τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ, ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ.
«Το όψιμο ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση προκαλεί εύλογα ερωτηματικά και θυμηδία», ανέφεραν σε κοινή δήλωσή τους η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης.
«Μας εγκαλεί ότι η απόφασή μας για αναστολή της έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, εν όψει αναθεώρησης συνολικά του πλαισίου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και δια βίου μάθησης, δήθεν ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει όριο», σημείωσαν.
Μάλιστα, σε έντονο τόνο επεσήμαναν:
«Ο ΣΥΡΙΖΑ «κόπτεται» δήθεν για το καλό της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, όταν:
-οι εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ είναι απλήρωτοι για έναν ολόκληρο χρόνο,
-οι απόφοιτοι των δημοσίων ΙΕΚ έχουν, με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, στερηθεί του δικαιώματός τους να συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ,
-έχουν προβλέψει να λειτουργήσουν τα ΙΕΚ μόνο με πιστοποιημένους εκπαιδευτές από την 1η Σεπτεμβρίου, χωρίς να έχουν μεριμνήσει για την πιστοποίηση δυσχεραίνοντας την έναρξη λειτουργίας των δημοσίων ΙΕΚ τη νέα χρονιά,
-υποχρεώνουν τα δημόσια Κέντρα Δια Βίου Μάθησης να λειτουργήσουν μόνο με πιστοποιημένα προγράμματα, χωρίς όμως να έχουν πιστοποιηθεί τα προγράμματα αυτά, εκ νέου δυσχεραίνοντας τη λειτουργία τους τη νέα χρονιά».
Στην ανακοίνωση, επίσης, τονίζεται ότι τα διετή προγράμματα οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη, χωρίς καμία προετοιμασία και τεκμηρίωση και χωρίς καμία συνεργασία με στελέχη της αγοράς. «Η δε επίκληση της διεθνούς πρακτικής από τον ΣΥΡΙΖΑ είναι και αυτή υποκριτική. Με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία, στις χώρες εκείνες που συνυπάρχουν φορείς αντίστοιχοι των ελληνικών ΙΕΚ και πανεπιστημίων ως πάροχοι προσόντων επιπέδου 5, δίνεται η δυνατότητα συνέχισης των σπουδών για απόκτηση προσόντων ανώτερων επιπέδων, κάτι που δεν έχει προβλεφθεί για τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία παρέχουν τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης», αναφέρεται.