Η εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου στο «Σκάι» ξεκίνησε από το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αφού υπενθύμισε την καταγωγή του από τη συγκεκριμένη πόλη, ανέφερε πως είναι «πολύ χαρούμενος που παραδίδεται, επιτέλους, το Μετρό. Είναι μια μέρα χαράς σήμερα και αύριο». Είναι ένα έργο το οποίο έχει ταλαιπωρήσει πολύ τους Θεσσαλονικείς. Πρώτα και κύρια πρέπει να ευχαριστήσουμε όλους τους ανθρώπους που διαχρονικά δούλεψαν για να παραδοθεί αυτή η πρώτη γραμμή και η επέκταση του χρόνου προς την Καλαμαριά.
Συγχρόνως, όμως, συνέχισε, «οφείλουμε μια συγγνώμη στους Θεσσαλονικείς γιατί εδώ φάνηκε η αδυναμία και η αναξιοπιστία της δημόσιας διοίκησης και του πολιτικού συστήματος τα προηγούμενα χρόνια», που δεν κατάφεραν «να ολοκληρώσουν ένα έργο κρίσιμης υποδομής για μαζικές μεταφορές ποιότητας, σεβασμού και ασφάλειας». Σύμφωνα με τον κ. Σκέρτσο, «υπήρξε ελλιπής σχεδιασμός, πολλές τροποποιήσεις συμβάσεων, πολλές προσφυγές στη δικαιοσύνη». Έχουμε να μάθουμε πολλά πράγματα από τον τρόπο με τον οποίο παρατάθηκε και καθυστέρησε η υλοποίηση αυτού του έργου.
Και πρόσθεσε πως «Αυτό το μεγάλο, πολύ σημαντικό έργο μάς μαθαίνει πώς να κάνουμε μεγάλες κρίσιμες υποδομές ταχύτερα, καλύτερα, οικονομικότερα – γιατί και ο παράγων κόστος είναι πολύ σημαντικός, έχει στοιχίσει πολλά χρήματα». Στο δια ταύτα, «πολλή ταλαιπωρία, αλλά το αποτέλεσμα είναι θετικό. Οι Θεσσαλονικείς θα εξοικονομήσουν 50% του χρόνου που ξοδεύουν στο αυτοκίνητό τους σήμερα για να μπορούν να πηγαίνουν από το σιδηροδρομικό σταθμό ως το σταθμό της Νέας Ελβετίας», τόνισε.
Όμως, ο υπουργός Επικρατείας επεκτάθηκε και στα έργα στην υπόλοιπη χώρα. «Αξίζει να υπάρχουν μεγάλα έργα υποδομών και στην υπόλοιπη Ελλάδα, στις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας, διότι ένας από τους βασικούς στόχους που έχουμε θέσει είναι και η μείωση των περιφερειακών και διαπεριφερειακών ανισοτήτων. Η ανάπτυξη στη χώρα μας επικεντρώθηκε τα προηγούμενα χρόνια, πριν από την κρίση, στην Αττική και έμειναν πίσω πολλές περιφέρειες.»
Για τις κάμερες στους δρόμους, ανέφερε πως «είναι αναγκαίες γιατί προστατεύουν πρώτα και κύρια την ανθρώπινη ζωή. Η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών που σημειώνουν υψηλούς δείκτες τροχαίων ατυχημάτων». Σύμφωνα με τον ίδιο, χάνονται περίπου 600-650 άνθρωποι κάθε χρόνο στην άσφαλτο, κυρίως νέοι άνθρωποι και με μεγάλη συμμετοχή δικύκλων.
Αλλάζοντας περιβάλλον στα θέματα φορολογικής πολιτικής και τη σύγκρουση με την αξιωματική αντιπολίτευση, ο κ. Σκέρτσος δήλωσε: «Είμαστε μια κυβέρνηση που μειώνει φόρους. Η κυβέρνηση αυτή έχει μειώσει ως σήμερα 60 φόρους, άμεσους και έμμεσους». Εξάλλου, «η οικονομία μας πηγαίνει καλύτερα, οι επενδύσεις πηγαίνουν καλύτερα, οι θέσεις εργασίας αυξάνονται χάρη στη φιλοεπενδυτική και φορολογικά ορθή πολιτική που εφαρμόζουμε.»
Στη συνέχεια, αναγνώρισε ότι η αναλογία άμεσων/ έμμεσων φόρων στην Ελλάδα είναι «όντως προβληματική» και σημείωσε: «Όμως, όσο θα διευρύνεται η φορολογική βάση, τόσο θα μπορούμε να κάνουμε και πιο γενναίες κινήσεις στους έμμεσους φόρους.»
Κατά τον κ. Σκέρτσο, η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα κόμματα πλέον, είναι μεταξύ «υπευθυνότητας και ανευθυνότητας – λαϊκισμού». Η συνέντευξη έκλεισε με αναφορές στις δημοσκοπήσεις, στις οποίες ο υπουργός σχολίασε: «Είναι πάντα ένα εργαλείο που πρέπει να παρακολουθούμε».