Αναμένεται η υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ τον Απρίλιο

Αναμένεται η υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ τον Απρίλιο

Το υπουργείο Υποδομών προγραμματίζει να προχωρήσει στην κατακύρωση του διαγωνισμού για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), εστιάζοντας στο τμήμα Ηράκλειο – Χανιά, το οποίο θα κατασκευαστεί με παραχώρηση.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων 10 ημερών, οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν προδικαστική προσφυγή. Πριν εκπνεύσει αυτή η προθεσμία, ο φάκελος θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να ξεκινήσει η διαδικασία προσυμβατικού ελέγχου. Επιπλέον, θα υποβληθεί και στις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως η DG-Comp και η DG-Move.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η Σύμβαση Παραχώρησης αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Μάρτιο, τηρώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Η υπογραφή της Σύμβασης με την παραχωρησιούχο εταιρεία και το Δημόσιο προγραμματίζεται για τον Απρίλιο, με την έναρξη της παραχώρησης να είναι προγραμματισμένη για το καλοκαίρι του 2025.

Κατά την εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί ένα σημαντικό αντικείμενο του έργου. Έτσι, θα επιτευχθεί το ορόσημο που έχει τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο χρηματοδοτεί το έργο με 200 εκατ. ευρώ και στο οποίο συμμετέχουν οι τέσσερις εθνικές τράπεζες.

Η παραχωρησιούχος εταιρεία έχει ήδη κλειδώσει το χρηματοδοτικό σχήμα για την υλοποίηση του έργου, το οποίο έχει υποβληθεί προς έγκριση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε ότι οι Συμβάσεις Παραχώρησης αποτελούν πολύ χρήσιμο εργαλείο χρηματοδότησης έργων Υποδομών, καθώς μεγάλα οδικά έργα δεν μπορούν να χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από το Δημόσιο. Τόνισε επίσης ότι εξασφαλίζουν την ποιότητα των μετακινήσεων.

Σημειώνεται ότι όταν η σύμβαση παραχώρησης ενεργοποιηθεί, ολόκληρος ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο θα είναι σε φάση κατασκευής. Τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή.

Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και ανάδοχος είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AKTOR-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Αντίστοιχα, το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιομέτρων, υλοποιείται ως κλασικό δημόσιο έργο με ανάδοχο την AKTOR, και τα δύο αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2027 με 2028.

Με την ολοκλήρωση των έργων, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), ανισόπεδους κόμβους και Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Διόδια θα λειτουργήσουν στο υπό παραχώρηση τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

Με την προσθήκη του Χανιά-Κίσσαμος, το μήκος του ΒΟΑΚ αυξάνεται από 192 χιλιόμετρα σε 223 χιλιόμετρα.

Loading

Play