Αναβάθμιση υποδομών βάσεων δεδομένων πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Συγκεκριμένα, πρόκειται για την πρώτη αναβάθμιση ύστερα από οκτώ χρόνια, η οποία υλοποιείται με απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη και του γενικού γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, και αφορά στην μετάπτωση βάσεων δεδομένων που συνολικά ξεπερνούν τα 100 TByte.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, από τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των νέων συστημάτων καταγράφηκε βελτίωση της ταχύτητας εξυπηρέτησης του πολίτη στις εφαρμογές της Δημόσιας Διοίκησης.
Ενδεικτική είναι η μείωση στο χρόνο εξυπηρέτησης πολιτών κατά 40% έως 75% για αιτήματα διαλειτουργικότητας στις σημαντικότερες διαδικτυακές υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται ευρύτατα από το gov.gr όπως η πρόσβαση μέσω Taxisnet, η επιβεβαίωση στοιχείων Φυσικού Προσώπου και οι πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ακόμη και όταν ο αριθμός χρηστών ψηφιακών υπηρεσιών είναι εξαιρετικά αυξημένος, ο πολίτης θα μπορεί να εξυπηρετείται χωρίς καθυστερήσεις.
Επιπλέον, σύμφωνα με το υπουργείο, εξασφαλίζονται:
– Η επαύξηση της επεξεργαστικής ισχύος και της χωρητικότητας του κέντρου δεδομένων της ΓΓΠΣΔΔ.
– Η μεγιστοποίηση του ποσοστού διαθεσιμότητας των εφαρμογών.
– Η δυνατότητα δυναμικής αυξομείωσης της επεξεργαστικής ισχύος, ανάλογα με τις τρέχουσες αλλαγές στις επιχειρησιακές ανάγκες.
– Η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των δεδομένων, με εισαγωγή βελτιωμένων αλγορίθμων κρυπτογράφησης και αποτροπής κακόβουλης πρόσβασης.
Η συγκεκριμένη αναβάθμιση αποτέλεσε ένα πολύπλοκο εγχείρημα που απαίτησε πολύμηνη προετοιμασία. Τα διαστήματα κατά τα οποία υπήρξε μη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης προς τους πολίτες για τις ανάγκες της αναβάθμισης ήταν πολύ περιορισμένα, και συγκεκριμένα κατά τις ημερομηνίες 8-9 Μαΐου 2021, 5-6 Ιουνίου 2021 και 11-13 Φεβρουαρίου 2022.
Η τεράστια αύξηση του αριθμού των ψηφιακών συναλλαγών των πολιτών με το Δημόσιο αύξησε και τις απαιτήσεις ως προς τις υποδομές της ΓΓΠΣΔΔ. Ταυτόχρονα, η ανάγκη αντιμετώπισης της πανδημίας οδήγησε στη δημιουργία πολλαπλών εργαλείων, η καθολική χρήση των οποίων έγινε μέρος της καθημερινότητάς μας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά 566.962.980 φορές. Ο αριθμός αυτός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, οπότε οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατομμύρια, έχοντας καταγράψει μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν ο αριθμός έφτασε τα 34 και τα 8,8 εκατομμύρια αντίστοιχα.
Η μετάπτωση έγινε σε νέες υποδομές Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων, οι οποίες βρίσκονται υπό τη διαχείριση του προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Στόχος της αναβάθμισης, όπως λέει το υπουργείο, είναι η βελτίωση των καθημερινών συναλλαγών και της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
Δείτε επίσης: Κορονοϊός: Η αγανάκτηση του ΠΟΥ δύο χρόνια μετά την κήρυξη της πανδημίας
- Επίσκεψη της Νέας Αριστεράς στο Κέντρο Προσφύγων Μαλακάσας: Παράδοση δώρων και έκκληση για βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης
- Ρωσία: Εθελοντές απευθύνουν έκκληση για άμεση βοήθεια από τον Πούτιν για την πετρελαιοκηλίδα στη Μαύρη Θάλασσα
- Ο Πίρς Μόργκαν καταγγέλλει το κοινό του SNL για τις επευφημίες προς τον Λουίτζι Μαντζιόνε
- Super League: Βαθμολογία και αποτελέσματα της 16ης αγωνιστικής
- Πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωση ομήρων από τη Χαμάς, σύμφωνα με τον Νετανιάχου