Με την κοινωνία να έχει φτάσει στο ως εδώ και μη παρέκει, με τη δυσαρέσκεια να γιγαντώνεται καθημερινά και τα νοικοκυριά να… στενάζουν, η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανακοινώσει τα επόμενα 24ωρα τρεις παρεμβάσεις που θα δίνουν προσωρινή λύση στο μείζον ζήτημα των ανατιμήσεων. Η σημαντικότερη είναι ότι για πρώτη φορά αφήνεται ανοιχτό παράθυρο από το Μέγαρο Μαξίμου για την επιστροφή φόρου στα καύσιμα, δίχως να μειώνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης.
Ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι
Κερδισμένοι από την κυβερνητική πολιτική αναμένεται να είναι περίπου 4 εκατομμύρια φορολογούμενοι, στους οποίους θα επιστρέφεται εκτάκτως και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κάθε πρόσθετο έσοδο από τη φορολογία των καυσίμων κίνησης.
Το συγκεκριμένο μοντέλο θα έχει ως βάση την επιδότηση των λογαριασμών ρεύματος και θέρμανσης «μοιράζοντας» στους δικαιούχους τα επιπλέον έσοδα από τον ΦΠΑ 24% και τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης. Όσον αφορά στους δικαιούχους θα καθοριστούν βάσει εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων.
Στην αντεπίθεση η Κυβέρνηση για τη μείωση του ΕΦΚ
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι τονίζουν ότι ο Πρωθυπουργός έχει πλήρη συνείδηση της δυσκολίας που αντιμετωπίζει η κοινωνία, επισημαίνοντας πως η κοινωνία πορεύεται με σχέδιο και ρεαλισμό απέναντι στις υπέρογκες αυξήσεις. Η διαχείριση της κρίσης, όμως, θα γίνει με τη χρήση κάθε θεσμικού εργαλείου και όχι με… υποσχέσεις.
Στο πλαίσιο αυτό υπενθυμίζουν πως σε ό,τι αφορά τον ΦΠΑ η ευρωπαϊκή οδηγία 112/2006 επιβάλλει στα κράτη-μέλη να φορολογούν τη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης με τον ανώτατο εθνικό συντελεστή ΦΠΑ. Συνεπώς μετάπτωση σε μειωμένο συντελεστή υπό τις παρούσες συνθήκες δεν επιτρέπεται λόγω κοινοτικής νομοθεσίας.
Επίσης, όσον αφορά στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα και τον ισχυρισμό ότι η αύξηση της τιμής στα καύσιμα φέρνει μέσω ΕΦΚ περισσότερα χρήματα στα κρατικά ταμεία, ο ΕΦΚ υπολογίζεται με βάση την ποσότητα και όχι την τιμή των καυσίμων. Άρα όταν καταναλώνεται η ίδια ποσότητα εισπράττεται ο ίδιος ΕΦΚ, ανεξάρτητα από την αύξηση της τιμής των καυσίμων. Συνεπώς οι διεθνείς αυξήσεις τιμών στα καύσιμα κίνησης δεν επηρεάζουν προς τα πάνω τα δημόσια έσοδα σε ό,τι αφορά τον ΕΦΚ. Αντιθέτως, λόγω της ελαφρώς μειωμένης κατανάλωσης καυσίμων κίνησης τα συγκεκριμένα έσοδα κινούνται ελαφρώς καθοδικά.
Δείτε επίσης: ΕΕ για συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν: «Με συναντήσεις και αμοιβαία δέσμευση μπορούν να λυθούν τα ανοιχτά ζητήματα»
- Αμερικανός αναλυτής: Ουκρανική προπαγάνδα εμπλέκει τον ρωσικό διηπειρωτικό βαλλιστικό πύραυλο
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Προειδοποιεί για τον κίνδυνο πυρηνικού πολέμου
- Σπανούλης: «Την Κυριακή σας περιμένω όλους εδώ»
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο αναλαμβάνουν δράση κατά του Πούτιν
- Ο Ρίτσαρντ Γκιρ αναπολεί την πρώτη συνάντηση με την Τζούλια Ρόμπερτς λόγω του Pretty Woman