Στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασε τη νέα Στρατηγική της ΕΕ για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Στρατηγική αυτή είναι αποτέλεσμα ευρείας διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους και έχει στόχο την υποστήριξη και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο επίτροπος τόνισε την αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Ευρώπη, καθώς συμβάλλει σε ποσοστό 7% στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ, με 13,8 εκατομμύρια εργαζόμενους στον κλάδο.
Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε επίσης τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η βιομηχανία, όπως οι ελλείψεις προσωπικού και η εξάρτηση από εισαγόμενες πρώτες ύλες. Επιπλέον, η Στρατηγική εισάγει εμβληματικές πρωτοβουλίες σε πέντε τομείς: καινοτομία και ψηφιοποίηση, καθαρή κινητικότητα, ανταγωνιστικότητα και ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεξιότητες και ίσοι όροι ανταγωνισμού.
Μάλιστα, οι πόροι που διατίθενται για την υλοποίηση της Στρατηγικής περιλαμβάνουν έως 50 δισεκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο του InvestEU για καθαρή τεχνολογία, 1,8 δισ. ευρώ από το Ταμείο Καινοτομίας για την κατασκευή μπαταριών και άλλα σημαντικά ποσά για την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
Ο επίτροπος υπογράμμισε ότι κανείς δεν πρέπει να μείνει πίσω στη μετάβαση στην καθαρότερη κινητικότητα και τόνισε τη σημασία της κοινωνικής διάστασης των αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης, αναφέρθηκε στην ανάγκη εκπαίδευσης και προσελκύσεως εργαζομένων με τις απαραίτητες δεξιότητες.
Ο κ. Τζιτζικώστας κατέστησε σαφές ότι η νέα Στρατηγική βασίζεται στον ρεαλισμό και προανήγγειλε την προώθηση τροποποιήσεων στους στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για το 2025, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στους κατασκευαστές.
«Δημιουργούμε ένα μέλλον για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, εξίσου εντυπωσιακό με το παρελθόν της», κατέληξε ο κ. Τζιτζικώστας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ