Την άποψη ότι οι επερχόμενες εκλογές θα γίνουν όχι μόνο στη σκιά της τραγωδίας στα Τέμπη αλλά και με φόντο το «γενικότερο συναίσθημα της συγκάλυψης και της καταστολής που έχει επιφέρει η κυβέρνηση της ΝΔ» εκφράζει ο νέος εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25, Έρικ Μιλτιάδης Έντμαν, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Εκτιμά, μάλιστα ότι ο πρωθυπουργός θα προσπαθήσει «να καθυστερήσει τις εκλογές όσο περισσότερο μπορεί για να σαμποτάρει τη ψήφο της νεολαίας», ενώ για το «όχι» του κόμματός του απέναντι στην προσδοκία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη δημιουργία μιας ευρύτερης αριστερής/προοδευτικής κυβέρνησης, τονίζει πως «η αποδυνάμωση της Αριστεράς συνέβη τον Ιούλιο του 2015, όταν ο Αλέξης Τσίπρας αποκάλεσε την ιστορική και ηρωική μάχη που έδωσε ο ελληνικός λαός “αυταπάτη” και πρόδωσε τη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας».
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του νέου εκπροσώπου Τύπου του ΜέΡΑ25, Έρικ Μιλτιάδη Έντμαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την δημοσιογράφο Χριστίνα Βασιλάκη:
ΕΡ: Αναλάβατε χρέη εκπροσώπου Τύπου σε μια συγκυρία που ενδεχομένως να έχει αλλάξει ουσιαστικά το προεκλογικό κλίμα. Πώς βλέπετε το δρόμο για τις επερχόμενες εκλογές;
ΑΠ: Το γενικότερο κλίμα αγανάκτησης απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη υπήρχε και πριν το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Οι εργαζόμενοι προσπαθούσαν να ευαισθητοποιήσουν την πολιτική ηγεσία για χρόνια με επιστολές, παραιτήσεις, ακόμα και εξώδικα, για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους. Οι πολίτες ζουν τους κατεστραμμένους δρόμους, τα χαλασμένα λεωφορεία, τα απαρχαιωμένα καράβια, την γενικότερη απαξίωση και κατάντια του ελληνικού κράτους στην καθημερινότητα τους. Το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων, τα pushbacks, οι ανεξέλεγκτες πυρκαγιές, η αυθαίρετη αστυνομική βία, η αγανάκτηση των εκπαιδευτικών, των ανθρώπων του πολιτισμού, των υγειονομικών, των φοιτητών: η οργή του κόσμου είχε βρει διάφορους μικρούς, αυθόρμητους τρόπους να εκφράζεται. Η διαχείριση των σιδηροδρόμων δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά τον κανόνα της μνημονιακής απαξίωσης, της λιτότητας, του κατακερματισμού και της ιδιωτικοποίησης που έχει ακολουθηθεί από αυτή αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις για την υγεία, την ενέργεια, τα αεροδρόμια και οσονούπω και το νερό. Το σοκ όμως που μας προκάλεσαν οι άδικοι θάνατοι των 57 – κυρίως νέων – συνανθρώπων μας, σε συνδυασμό με το εξοργιστικό γεγονός ότι η πρώτη αντίδραση της κυβέρνησης ήταν να προσπαθήσει να συγκαλύψει την εγκληματική τους διαχείριση, έσπασε ένα πολιτικό φράγμα. Από αυτό βγήκαν άνθρωποι στους δρόμους που δεν είχαν φανεί για μια δεκαετία: νέες και νέοι, συμπολίτες μας αγανακτισμένοι οι οποίοι όμως δεν ανήκουν και δεν καθοδηγούνται από κανέναν πολιτικό χώρο.
Υπό αυτές τις συνθήκες, ο κ. Μητσοτάκης δε θέλει σε καμία περίπτωση να ψηφίσουν οι νέες και νέοι, που είναι εξοργισμένοι με τη κυβέρνησή του. Θα προσπαθήσει να καθυστερήσει τις εκλογές όσο περισσότερο μπορεί για να σαμποτάρει τη ψήφο της νεολαίας. Αν και η νέα γενιά δε θα τον αφήσει να τη γλιτώσει τόσο εύκολα, η πολιτεία ωστόσο οφείλει να διευκολύνει τους πολίτες να ασκήσουν τα δικαιώματα τους και γι’ αυτό το λόγο το ΜέΡΑ25 έχει καταθέσει τροπολογία για να επιτραπεί η ψήφος στο τόπο διαμονής.
ΕΡ: Ως ΜέΡΑ25 πιστεύετε ότι η τραγωδία των Τεμπών θα παραμείνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του κόσμου ενόψει των εκλογών; Έχουν ξεχαστεί τα υπόλοιπα ζητήματα, όπως οι υποκλοπές και η ακρίβεια;
ΑΠ: Η τραγωδία δεν πρόκειται να ξεχαστεί. Παρ’ όλα αυτά, για να πάρει τις διαστάσεις που χρειάζεται για να υπάρξει πραγματική δικαίωση για όλα τα θύματα και να κερδίσει το “ποτέ ξανά”, πρέπει το κίνημα που διαμορφώνεται γύρω από το ατύχημα να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις, με βασικό άξονα την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών που έχουν καταστρέψει την δυνατότητα της χώρας να διαχειρίζεται τα του οίκου της.
Η ακρίβεια δεν ξεχνιέται, είναι στην καθημερινότητας μας, όπως είναι πολλές από τις αποτυχίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Οι υποκλοπές είναι κομμάτι της μόνης σοβαρής δουλειάς που έκανε η κυβέρνηση: αυτή της δημιουργίας ενός μεγάλου δικτύου διαπλοκής, που ξεκινάει από την Δικαιοσύνη και φτάνει, μέσω των ολιγαρχών του οποίους υπηρετεί, στα ΜΜΕ τα οποία τους ανήκουν. Το γενικότερο συναίσθημα της συγκάλυψης και της καταστολής δε μπορεί να ξεχαστεί: αποτελεί καθημερινό βίωμα και όσο κυβερνάει η Μητσοτάκης ΑΕ, θα υπάρχουν καινούργια σκάνδαλα για να μας το θυμίζουν.
ΕΡ: Γίνεται πολύς λόγος για τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες για την τραγωδία. Ποιες είναι οι θέσεις του ΜέΡΑ25 για τις αιτίες του δυστυχήματος και οι προτάσεις για το μέλλον;
ΑΠ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φέρει το μεγαλύτερο βάρος της ευθύνης, καθώς αυτή βρισκόταν σε θέση τα τελευταία χρόνια να αντιστρέψει την κατάσταση στους σιδηροδρόμους – κάτι το οποίο προφανώς και δεν έκανε. Φυσικά ευθύνες υπάρχουν και πέρα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη: ο ΟΣΕ είχε αφεθεί στη μοίρα του εδώ και δεκαετίες και λόγω των μεγαλο-εργολάβων οι οποίο κατευθύνουν τις κρατικές επενδύσεις μέσω των κομμάτων που τους υπηρετούν στους αυτοκινητοδρόμους και τα διόδια. Οποιοδήποτε κόμμα έχει κυβερνήσει την τελευταία δεκαετία έχει ευθύνες για την κατάσταση των σιδηροδρόμων, αυτό είναι το δεδομένο. Όμως μέσω των μνημονίων που υπέγραψαν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει κάτι ακόμα χειρότερο: το σπάσιμο του υπάρχοντος απαρχαιωμένου δικτύου μεταξύ μιας πτωχευμένης κρατικής εταιρείας που υποτίθεται ότι είχε την ευθύνη για τις ράγες, τα σήματα, τις υποδομές και μίας πτωχευμένης ιταλικής κρατικής εταιρείας που πήρε το μόνο κερδοφόρο κομμάτι της υπηρεσίας και στο οποίο αρνήθηκε να επενδύσει, μονιμοποίησε την απαξίωση των τραίνων.
Εμείς απαντάμε με 3 απλά βήματα:
1. Αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών στον σιδηρόδρομο τώρα!
Άμεση εγκατάσταση του συστήματος αυτοματοποιημένης τηλεματικής από τον ΟΣΕ, από μόνιμους υπαλλήλους του ΟΣΕ και διαχείρισή, συντήρηση και αναβάθμιση του από τους ίδιους. Άμεσα προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον ΟΣΕ, 217 λένε τα σωματεία των εργαζομένων.
2. Ενιαιοποίηση δικτύου και συρμών – Επαναφορά της εμπορικής δραστηριότητας στον ΟΣΕ!
Ταυτόχρονα με την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο τραίνο, εκκινεί η διαδικασία επαναφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ή HELLENIC RAILWAYS όπως την ονόμασαν οι Ιταλοί) στον δημόσιο ΟΣΕ.
3. Δημόσια, κεντρικά σχεδιασμένη επέκταση του σιδηρόδρομου σε όλη τη χώρα.
ΠΔημιουργία ΔΙΑΣΚΕΠ Μεταφορών, στο οποίο θα συμμετέχουν επιστήμονες και εργαζόμενοι του χώρου αλλά και κληρωτοί πολίτες, χρήστες του δικτύου. Αυτό το συμβούλιο θα διαβουλευθεί, θα ζυμωθεί, θα αναλύσει και θα εκπονήσει το κεντρικό σχέδιο για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Ένα δημόσιο, άρτιο, ενιαίο σιδηροδρομικό δίκτυο, ασφαλές για τους πολίτες, αποτελεσματικό και φιλικό στο περιβάλλον.
ΕΡ: Ο υπουργός ΠροΠο κατηγόρησε τον γραμματέα του ΜέΡΑ25 ότι μετατρέπει σε “πολιτικό σόου” την επίθεση εναντίον του στα Εξάρχεια. Το ΜέΡΑ25 πού βασίζει την άποψη ότι η επίθεση δεν έγινε από “αριστεριστές” ή “αναρχικούς”, όπως έγραψε στην ανάρτησή του ο Γ. Βαρουφάκης;
ΑΠ: Δεν χρειάζεται άλλη απάντηση στις απελπισμένες επιθέσεις του υπουργού από την πρώτη πρόταση του Γραμματέα του ΜέΡΑ25 σε συνέντευξη που έδωσε μετά την επίθεση, όπου είπε: «Εγώ αναρρώνω, οι 57 των Τεμπών δεν αναρρώνουν, ούτε γιατρεύεται ο πόνος των δικών τους ανθρώπων. Στο μέτρο των δυνατοτήτων μου δεν θέλω να αποπροσανατολίσουμε την κοινή γνώμη από μία εθνική τραγωδία». Τον αν είναι αυτό πολιτικό σόου ή τα ντροπιαστικά λεγόμενα του κ. Θεοδωρικάκου, το αφήνουμε στη κρίση του λαού.
Ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 έχει εκφράσει την άποψη του για το πως εξέλαβε την επίθεση εναντίων του, καθώς ήταν προφανώς παρών. Από εκεί και πέρα το ποιοι βρίσκονται πίσω από αυτήν το αφήνουμε στην Δικαιοσύνη, όπως θα έπρεπε να κάνει και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Είναι ανήκουστο πολιτικός, πόσο μάλλον υπουργός που ευθύνεται και για την δράση της αστυνομίας, να τοποθετείτε πολιτικά πάνω σε μια ανοιχτή νομική υπόθεση.
ΕΡ: Έχοντας αποκλείσει τη μετεκλογική συνεργασία με το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε περίπτωση που κληθεί να σχηματίσει κυβέρνηση, το ΜέΡΑ25 κατηγορείται από κάποιους ότι συμβάλλει στην αποδυνάμωση της ευρύτερης Αριστεράς απέναντι στον αντίπαλο πόλο. Ποια είναι η θέση σας;
ΑΠ: Πρώτον, η πιο σημαντική αποδυνάμωση της Αριστεράς συνέβη τον Ιούλιο του 2015, όταν ο Αλέξης Τσίπρας αποκάλεσε την ιστορική και ηρωική μάχη που έδωσε ο ελληνικός λαός “αυταπάτη” και πρόδωσε την πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας που ψήφισε όχι στο δημοψήφισμα. Από τότε, η ριζοσπαστική αριστερά προσπαθεί να ανακτήσει της δυνάμεις της και το ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη είναι η πρώτη ηλιαχτίδα που σπάει τη συννεφιά της πολιτικής κατάθλιψης που είχε επικρατήσει έκτοτε.
Το ΜέΡΑ25 αγαπά και τιμά την απλή αναλογική, την οποία θεωρεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Αλλά για να λειτουργήσει η απλή αναλογική, πρέπει να υπάρχει πολιτικός πολιτισμός, ο οποίος υπαγορεύει την προσπάθεια διαμόρφωσης μιας προγραμματικής συνεργασίας. Χωρίς αυτή δεν μπορεί να υπάρξει συγκυβέρνηση: πως θα ζητήσουμε την ψήφο του λαού, αν δεν ξέρουμε το πρόγραμμα το οποίο τους ζητάμε να υποστηρίξουν, και πως θα συγκυβερνήσουμε την χώρα αν δεν έχει υπάρξει μια τέτοια συζήτηση και συμφωνία; Μετεκλογικά γνωρίζουμε όλοι ότι αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να γίνει μέσα στα χρονικά πλαίσια που επιτρέπει το σύνταγμα για να διαμορφωθεί η κυβέρνηση, οπότε αυτοί οι οποίοι διασπούν την αριστερά δεν είναι το ΜέΡΑ25, το οποίο έχει δείξει πολλές φορές ότι είναι ανοιχτό σε διάλογο, αλλά τα κόμματα τα οποία δεν καταδέχονται να κάνουν το παραμικρό για να υπάρξει διάλογος. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε απέναντι στους ψηφοφόρους μας είναι μετεκλογικά αυτά τα κόμματα να βρουν την πόρτα μας τόσο κλειστή, όσο βρήκαμε και εμείς την δικιά τους προεκλογικά.
Δείτε επίσης: Δ. Κουτσούμπας: Το «ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ» που εκφράστηκε μαζικά στο δρόμο να εκφραστεί στην κάλπη με ψήφο στο ΚΚΕ