EUROKINISSI

Εκταμιεύτηκαν οι πρώτοι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης

Νωρίτερα του αναμενομένου εκταμιεύθηκαν οι πρώτοι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης για 15 κράτη-μέλη της Ε.Ε. Αν και οι πρώτες εκτιμήσεις υπολόγιζαν ότι οι στρόφιγγες της Ευρώπης θα άνοιγαν στα τέλη Αυγούστου, οι Βρυξέλλες μοίρασαν τις τελευταίες ώρες περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ στη Γαλλία, την Ελλάδα, την Τσεχία, τη Γερμανία, την Πολωνία, τη Λιθουανία, τη Σλοβακία, την Εσθονία, την Αυστρία, τη Δανία, τη Φιλανδία, τη Βουλγαρία, τη Σουηδία, την Πορτογαλία και την Κροατία.

Τα κονδύλια προορίζονται για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας και αφορούν 41 εθνικά και περιφερειακά προγράμματα των παραπάνω χωρών.  

Σύμφωνα με αξιωματούχους της Κομισιόν, τα εν λόγο προγράμματα έχουν ως σκοπό να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και των μακροπρόθεσμων επενδύσεων, με την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης, τη διατήρηση και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, ιδίως για τους νέους.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης, έχουν δεσμευθεί πως τα κονδύλια θα διατεθούν στην πραγματική οικονομία. Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες είναι πιθανό να πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη προκειμένου να μελετηθούν όλες οι πτυχές του προγράμματος «Ελλάδα 2.0» και πως μπορεί να προκύψει ενδεχόμενη αναβάθμιση του. Άλλωστε, η πάγια αναφορά όλων των συνεργατών του Πρωθυπουργού είναι ότι «κάθε διαθέσιμος πόρος θα διατεθεί σωστά και δεν θα σπαταληθεί».

Όλες οι αλλαγές στα σχολεία τον Σεπτέμβριο

Πέραν του πεδίου της οικονομίας το κυβερνητικό ενδιαφέρον στρέφεται έντονα και προς το χώρο της Παιδείας, αφού από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το νέο σχολείο, βάσει του σχεδιασμού της αρμόδιας υπουργού Νίκης Κεραμέως.

 Στις βασικές επιδιώξεις του νέου μοντέλου είναι η ενθάρρυνση της κριτικής ικανότητας του μαθητή, νηπιαγωγείο για τα παιδιά από τεσσάρων ετών, ενίσχυση και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και έμφαση στο επαγγελματικό προσανατολισμό για την καλλιέργεια δεξιοτήτων.

Οι τέσσερις βασικοί άξονες

Πιο συγκεκριμένα, οι βασικοί άξονες είναι οι εξής:       
1. Το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων, με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία (καθολική εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης)


2. Ίσες ευκαιρίες για όλους, μέσα από την ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση. Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους, ενίσχυση των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με ψηφιακό εξοπλισμό συνολικού ύψους 112 εκατ. ευρώ, οριζόντιο σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων.


3.Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική, μέσω της ουσιαστικής αναβάθμισης και ανάδειξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ενίσχυση σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, σύνδεση δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, ίδρυση των πρώτων 6 Πρότυπων ΕΠΑΛ, εφαρμογή του παράλληλου μηχανογραφικού).


4. Ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών, περισσότερη αυτονομία στα σχολεία και αξιολόγηση με ρυθμίσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο που τίθεται αυτήν την εβδομάδα σε διαβούλευση. Πρόκειται για παρεμβάσεις που είτε έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία δύο χρόνια, είτε δοκιμάστηκαν πιλοτικά και από τον Σεπτέμβριο Θα εφαρμοστούν καθολικά, είτε για νέες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο, για ένα σχολείο πιο ελεύθερο, πιο αυτόνομο, αλλά και με περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία.

Δείτε επίσης: Ελλάδα – Ισραήλ: Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Μπένετ

Loading