Έλενα Ράπτη: “Ανάγκη να αλλάξει στο σημερινό σχολείο”

Η Έλενα Ράπτη, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης συμμετείχε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου

Η στήριξη του νέου σχολείου είναι θέμα ευθύνης απέναντι στα παιδιά που θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του αύριο»

Η Έλενα Ράπτη, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης στην ομιλία της στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»  αναφέρθηκε στην ανάγκη να αλλάξει στο σημερινό σχολείο και να γίνει καλύτερο για τα παιδιά, καλύτερο για τους εκπαιδευτικούς, περισσότερο προσαρμοσμένο στο μέλλον.

  • Βασικοί πυλώνες του νέου σχολείου: ενίσχυση της αυτονομίας του, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης.
  • Από Σεπτέμβριο εισάγονται: δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, αγγλικά από το νηπιαγωγείο, εργαστήρια δεξιοτήτων, 123 νέα προγράμματα σπουδών στη Γενική εκπαίδευση.
  • Επίσης, διπλασιάζεται ο αριθμός των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, ιδρύονται  6 νέα ΕΠΑΛ, ενισχύεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός και προβλέπεται η πρόσληψη 11.700 νέων μόνιμων καθηγητών.
  • Το νομοσχέδιο προβλέπει ρυθμίσεις που  ενισχύουν το ρόλο του διευθυντή και των εκπαιδευτικών, καινοτομίες που αλλάζουν τη «νοοτροπία» της εκπαίδευσης, ενθαρρύνουν την ομαδικότητα και τη συνεργασία, απλοποιούν την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών και μοριοδοτούν την ικανότητα και όχι μόνο τη γνώση».
  • Το νέο σχολείο είναι από μόνο του ψήφος εμπιστοσύνης στους καθηγητές.
  • Σημαντική η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, πρωτίστως ως διαδικασία αυτοβελτίωσης
  • Θετικές οι παρεμβάσεις σε ό,τι αφορά τους αποφοίτους των ανώτατων εκκλησιαστικών ακαδημιών.
  • Φτιάχνουμε το επίπεδο του δημόσιου σχολείου που ονειρευόμαστε. Το νέο σχολείο είναι μια προτεραιότητα για τη χώρα. Ακόμη και αν διαφωνήσουμε σε μικρές λεπτομέρειες, είναι σημαντικό να στηρίζουμε αυτή την προσπάθεια με όλες μας τις δυνάμεις.
  • Δεν είναι θέμα πολιτικής, ούτε ιδεολογίας. Είναι θέμα ευθύνης απέναντι στα παιδιά που θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του αύριο.

Δείτε επίσης: Νοτοπούλου-Αυλωνίτης: “Για ποιον δουλεύει τελικά ο κ. Θεοχάρης; Τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετεί; “