Αποχώρησε το ΚΙΝΑΛ από την συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ στη Βουλή, κατά τη διάρκεια ακρόασης του – προτεινόμενου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή – Κώστα Σπηλιόπουλου, για τη θέση του νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ.
«Όπως γνωρίζετε, έχουμε καταγγείλει ως Κίνημα Αλλαγής, ότι η σημερινή θέση είναι προϊόν πολιτικής συναλλαγής μεταξύ της Ν.Δ. και του κ. Σπηλιόπουλου, που αφορούσε τις περιφερειακές εκλογές στην δυτική Ελλάδα. Στα πλαίσια αυτά, εμείς δεν θα συμμετέχουμε στη διαδικασία και όπως καταλαβαίνετε, είμαστε αρνητικοί στην πρόταση της κυβέρνησης και ψηφίζουμε κατά», είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος και στη συνέχεια αποχώρησε.
«Από τη μια κατηγορούμε πολλές φορές τις όποιες κυβερνήσεις, ότι κάνουν επιλογές κομματικές και όταν δεν κάνουν κομματικές επιλογές τις κατηγορούμε για συναλλαγή. Νομίζω ότι κάπου υπάρχει και μια μέση οδός», τόνισε αντιδρώντας στην δήλωση του κ. Κωνσταντινόπουλου, ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και πρόσθεσε.
«Αυτές κατηγορίες είναι άδικες και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, τουλάχιστον όσο με αφορούν. Εάν εγώ είχα την παραμικρή ένσταση για τον κ. Σπηλιόπουλο δεν θα δεχόμουν ποτέ να γίνει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ. Δίνουμε και τις δύο θέσεις στον κ. Σπηλιόπουλο, διότι τον περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη, διότι έχει την εμπειρία, έχει περάσει από θέσεις και έχω την αίσθηση ότι γνωρίζει τα ζητήματα αυτά σε βάθος».
«Απολύτως αναληθή και άδικη», χαρακτήρισε την καταγγελία του κ. Κωνσταντινόπουλου και ο νέος πρόεδρος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιώπουλος.
«Δεν είμαι και δεν ήμουν βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ή του ΚΙΝ.ΑΛ. εδώ και πολλά χρόνια: από το 2015, όταν με απέκλεισε – ενώ ήμουν πρώτος σε σταυρούς βουλευτής στην Αχαΐα – η τότε ηγεσία, για ένα λόγο που δεν μου εξηγήθηκε ποτέ, γιατί ήθελε κάποιον άλλο αρεστόν σε αυτήν στην Αχαΐα και έτσι έμεινα εκτός. Ουσιαστικά αποκόπηκα από το ΚΙΝ.ΑΛ», είπε ο κ. Σπηλιώπουλος.
«Η χώρα μας βρίσκεται σε ένα γεωστρατηγικό σημείο: Μετά τη διαπλάτυνση της διώρυγας του Σουέζ, ο Πειραιάς παίζει πλέον ένα κομβικό ρόλο στις μεταφορές. Δυστυχώς, μετά το 2009, έχω την αίσθηση ότι έχουμε χάσει το παράθυρο της ευκαιρίας, διότι δεν εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο την παρουσία της COSCO στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να να καθυστερήσει η ιδιωτικοποίηση για το Θριάσιο 1 και το Θριάσιο 2. Επίσης, είδαμε πολλές φορές ότι οι παραχωρήσεις των άλλων λιμένων προχώρησαν με πολύ αργούς ρυθμούς», ανέφερε μιλώντας στην Επιτροπή ο υπουργός Μεταφορών και συνέχισε:
«Πιστεύουμε στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων, πιστεύουμε στην ολοκλήρωση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, όπως πιστεύουμε στην αναβάθμιση των γραμμών, όπως της Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης και με τη νέα πεδινή χάραξη που είπαμε Θεσσαλονίκη – Καβάλα.
Επίσης, θεωρούμε ότι πρέπει να επανασχεδιαστεί ένα άμεσο πρόγραμμα συντήρησης του δικτύου ΟΣΕ, το οποίο περιλαμβάνει την ανάταξη της υποδομής του υπάρχοντος δικτύου, το οποίο – επιτρέψτε μου να πω – τα 4,5 χρόνια είναι πραγματικά στο έλεος του Θεού. Θα σας θυμίσω τον πολύ μεγάλο αριθμό εκτροχιασμών που είχαμε τα τελευταία χρόνια, τόσο εμπορικών, όσο και επιβατικών αμαξοστοιχιών, όπως το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο το Μάιο του 2017. Επομένως, πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στη συντήρηση της υποδομής και αυτό προτεινόμαστε να κάνουμε».
Η Επιτροπή έδωσε θετική γνώμη για τον διορισμό του κ. Σπηλιόπουλου. «Υπέρ» ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ (10 βουλευτές), «κατά» ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΙΝΑΛ και το ΜέΡΑ 25 (7 βουλευτές) και «παρών» δήλωσαν το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση (2 βουλευτές).
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο θέμα της συντήρησης των υποδομών και κατά την συζήτηση της πρότασης διορισμού του Πολυχρονίου Ακριτίδη στη θέση του προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ και του Χρήστου Βίνη, στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην ίδια εταιρεία.
Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών μελών της επιτροπής, ο υπουργός Μεταφορών είπε πως «η συντήρηση των υποδομών έχει να κάνει πάλι με το ποιος είναι αυτός που χρησιμοποιεί την υποδομή για να πληρώνει».
«Έχουμε δύο τρόπους να συντηρήσουμε μια υποδομή, όποια κι αν είναι αυτή. Ή να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος (που πληρώνει βασικά – για να είμαστε ειλικρινείς – τώρα) ή να φέρουμε ιδιώτες μέσα, να χρησιμοποιούν την υποδομή και να πληρώνουν.
Εγώ προκρίνω ότι πρέπει να δώσουμε την ευκαιρία και σε άλλους παρόχους και σε άλλες ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έρθουν και να χρησιμοποιήσουν την υποδομή μας και να μας πληρώνουν για αυτή την υπηρεσία. Διότι και πάλι θα είμαι κουραστικός και θα σας πω ότι αυτό συμβαίνει παντού σε όλη την Ευρώπη που έχουν σύγχρονους σιδηροδρόμους. Αν θέλουμε να έχουμε έναν κρατικό σιδηρόδρομο, μια κρατική υποδομή, θα έχουμε τον σιδηρόδρομο που έχουμε σήμερα και νομίζω ότι αυτό δεν το αξίζουν οι Έλληνες».
Η επιτροπή κατά πλειοψηφία, διατύπωσε θετική γνώμη για την καταλληλότητα των κ.κ. Πολυχρονίου Ακριτίδη και Χρήστου Βίνη.
Συγκεκριμένα, για τον διορισμό του κ. Ακριτίδη, στη θέση του προέδρου, «υπέρ» ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ (10 βουλευτές), «παρών» οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ του ΚΚΕ και της Ελληνικής Λύσης (8 βουλευτές) και κατά το ΜέΡΑ 25 (1 βουλευτής).
Για τον διορισμό του κ. Βίνη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, «υπέρ» ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ (10 βουλευτές), κατά ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΜέΡΑ 25 (6 βουλευτές), και παρών το ΚΙΝΑΛ το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση (3 βουλευτές).