Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε η βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, Άννα Ευθυμίου, αναφορικά με τη λήψη ειδικής μέριμνας για τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί, στο πλαίσιο της επέκτασης των μέτρων στήριξης επιχειρήσεων, εργαζομένων και ελευθέρων επαγγελματιών που έχουν πληγεί και το μήνα Μάιο.
Όπως επισημαίνει η βουλευτής, η αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους 534 ευρώ αφορά τις επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές κατά το μήνα Μάιο, τους εργαζόμενους που βρίσκονται σε αναστολή της σύμβασης εργασίας τους με εντολή δημόσιας αρχής και τους εργαζόμενους που τίθενται σε αναστολή εφόσον εργάζονται σε πληττόμενες επιχειρήσεις. Ωστόσο, υπάρχουν κατηγορίες επαγγελματιών, όπως οι ιδιοκτήτες ταξί και όσοι εκτελούν υπηρεσίες οδηγού ταξί, που έχουν πληγεί σημαντικά και δεν συμπεριλαμβάνονται στην παράταση των μέτρων στήριξης για το μήνα Μάιο.
Η Άννα Ευθυμίου, παραθέτοντας στοιχεία του σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», αναφέρει ότι ο τζίρος των ταξί έχει μειωθεί εξαιρετικά, ενώ την ίδια ώρα τα έξοδά τους έχουν αυξηθεί κατά περίπου 15%, καθώς το κόστος για τον απαραίτητο υγειονομικό εξοπλισμό στα ταξί καλύπτεται από τους ιδιοκτήτες. Η οικονομική ύφεση του κλάδου αναμένεται να συνεχιστεί κατά τους θερινούς μήνες, εφόσον η τουριστική κίνηση προβλέπεται να είναι αισθητά μειωμένη, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Παράλληλα, οι επαγγελματίες ταξί της Θεσσαλονίκης δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό με τα μίνι βαν επτά ή εννέα θέσεων που χρησιμοποιούνται για τουριστικές υπηρεσίες και που επιλέγονται από ομάδες τουριστών άνω των τριών ατόμων.
Επίσης, σημαντικό πρόβλημα για πολλούς αυτοκινητιστές είναι η έλλειψη ρευστότητας για την αντικατάσταση των οχημάτων τους, τα οποία σε ένα χρόνο ξεπερνούν το όριο ηλικίας και εκ του νόμου πρέπει να αντικατασταθούν μέχρι το Μάρτιο 2021.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, η Άννα Ευθυμίου θέτει στους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών τα εξής ερωτήματα:
Αν προτίθενται να λάβουν μέτρα για τη στήριξη του κλάδου των ιδιοκτητών ταξί, ώστε να ενταχθεί ο κλάδος τους στην επέκταση της οικονομικής ενίσχυσης και για το μήνα Μάιο.
Αν στις προτεραιότητές τους είναι να δοθεί η δυνατότητα ταξινόμησης οχημάτων επτά και εννέα θέσεων με ταξίμετρο και κουκούλα, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν τις ανάγκες του τουρισμού, αλλά και τη μεταφορά τεσσάρων ατόμων, σε περίπτωση δεύτερου κύματος πανδημίας.
Αν προτίθενται να επιδοτήσουν τον κλάδο των ιδιοκτητών ταξί με οποιοδήποτε τρόπο, για την αντικατάσταση των οχημάτων που ξεπερνούν το όριο ηλικίας και αν θα δοθεί περαιτέρω παράταση στην προθεσμία που έχει οριστεί για αυτά τα οχήματα και λήγει το Μάρτιο 2021.
«Ως βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, γίνομαι δέκτης του θέματος αυτού από τους ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι ανησυχούν για τη βιωσιμότητα του κλάδου την επόμενη μέρα, καθώς ο τζίρος τους από την αρχή των μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού έχει μειωθεί ορατά», δήλωσε η Άννα Ευθυμίου.