Τα στοιχεία, 50 σελίδων, των σιδηροδρομικών συμβάντων που σημειώθηκαν από το 2013, κατέθεσε στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Κατέδειξε ότι είναι διαχρονικό και πολύ πιο σοβαρό, από ένα ζήτημα προσλήψεων προσωπικού, το θέμα του ελληνικού σιδηροδρόμου κι απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο.
«Άκουσα με προσοχή να τίθεται συχνά το θέμα ότι το μόνο πρόβλημα στον ΟΣΕ είναι το ανθρώπινο. Όταν είχαμε 3.000 εργαζόμενους στον ΟΣΕ δεν είχαμε προβλήματα; Προσπαθώ να αποδείξω ότι το θέμα του ελληνικού σιδηρόδρομου και της ασφάλειας μακάρι να ήταν μόνο θέμα κάποιων προσλήψεων στον ΟΣΕ. Είναι πολύ πιο σοβαρό, πολύ πιο διαχρονικό και απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο», απευθύνθηκε προς τα έδρανα της Αντιπολίτευσης ο υπουργός, απαντώντας στους πολιτικούς αρχηγούς που προηγήθηκαν στο βήμα, όπως ο Σ. Φάμελλος και ο Δ. Κουτσούμπας. Παραθέτοντας τους αριθμούς ανέφερε ότι τα σοβαρά συμβάντα στον ΟΣΕ, με βάση τα πορίσματα και τις αναφορές, ήταν:
– το 2023, 17, μεταξύ των οποίων το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών
– το 2024, μέχρι τον Οκτώβριο, σημειώθηκαν 17 συμβάντα
«Άκουσα ορθώς από τον κ. Φάμελλο να μιλάει για την αναγκαιότητα να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, ώστε να μπορέσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος να επεκταθεί και να συνδεθεί με λιμάνια. Δεν έχουμε την ίδια άποψη», είπε και κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου για την επόμενη 20ετία. Απαντώντας στον κ. Κουτσούμπα, δήλωσε ότι θα διατεθούν 500 εκ. ευρώ για τα έργα που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα στη βασική σιδηροδρομική γραμμή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, ώστε να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα του δικτύου.
Επίσης, επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει ευθύνη να εκδώσει ένα ανεξάρτητο πόρισμα μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025. Ενημέρωσε ότι έχει υποβληθεί αίτημα και εγκαταστάθηκαν ερευνητές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.
Αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός απάντησε για το κόστος του έργου, το οποίο ανέρχεται σε 5 δις ευρώ. «Αυτό το ποσό, είναι για την βασική γραμμή των 9,6 χιλιομέτρων και 13 σταθμούς, καθώς και για την επέκταση προς την Καλαμαριά». Υπογράμμισε ότι «Γίνονται αυτά. Το θέμα είναι να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των επιβατών, η ασφάλεια των μετακινήσεων».
Τέλος, δήλωσε ότι μέχρι τώρα έγιναν 700.000 μετακινήσεις τις πρώτες 15 ημέρες, με κοπή 134.841 εισιτηρίων, ενώ η κίνηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης έχει μειωθεί κατά 10%. «Αυτό είναι το αποτύπωμα ενός σημαντικού έργου στη Θεσσαλονίκη», κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ