Η εκπαιδευτική επανάσταση της Γαύδου: Υιοθέτηση του υβριδικού μοντέλου και στους Αρκιούς το 2025

Η εκπαιδευτική επανάσταση της Γαύδου: Υιοθέτηση του υβριδικού μοντέλου και στους Αρκιούς το 2025

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, συνομίλησε το πρωί μέσω τηλεδιάσκεψης με δύο μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, τη μητέρα τους και μία από τους εκπαιδευτικούς της αυτόνομης τάξης του Γυμνασίου στη Γαύδο, η οποία άρχισε ξανά να λειτουργεί φέτος μετά από πολλά χρόνια.

«Πολύ χαιρόμαστε που καταφέραμε και κάναμε πράξη αυτό για το οποίο σας είχαμε μιλήσει πριν από κάποιο χρονικό διάστημα και έχουμε πια κανονικό σχολείο στη Γαύδο, με φυσική παρουσία καθηγητών και με υποστήριξη τεχνολογική, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να μείνετε στο νησί και τα παιδιά να μπορούν να τελειώσουν το σχολείο στο νησί, και γι’ αυτό και καταλήξαμε σε αυτό το υβριδικό σχήμα με φυσική παρουσία καθηγητών για τρία μαθήματα και με δυνατότητα υποστήριξης και από τους καθηγητές για τα μαθήματα, τα οποία θα γίνονται διαδικτυακά», ανέφερε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:

«Το σημαντικό είναι ότι αυτό είναι ένα μοντέλο πια, το οποίο μπορούμε να υιοθετήσουμε και αλλού, γιατί έχουμε και τους Αρκίους του χρόνου που θα εφαρμόσουμε το ίδιο μοντέλο. Εάν προκύψει ανάγκη σε πολύ μικρό νησί να φτιάξουμε αυτό το υβριδικό Γυμνάσιο με φυσική παρουσία ώστε να υπάρχει επίβλεψη από καθηγητή, θα το δοκιμάσουμε και αλλού. Μακάρι να το δουν και άλλοι, οι οποίοι μπορεί να σκέφτονται να έρθουν στην όμορφη Γαύδο και τώρα γνωρίζουν ότι μπορούν να καλυφθούν για τις ανάγκες τους και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εγώ να ευχηθώ καλή αρχή, με το καλό θα σας ξαναδούμε όταν θα έρθουμε».

Στη συζήτηση, με τη συμμετοχή του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη, και της υφυπουργού, Ζέττας Μακρή, αναδείχθηκε η σημασία της επαναλειτουργίας του Γυμνασίου Γαύδου, το οποίο είναι εξοπλισμένο και με διαδραστικό πίνακα, κυρίως για τους μαθητές και την οικογένειά τους αλλά και συνολικά για την κοινωνία του ακριτικού νησιού.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, οι «αυτόνομες τάξεις», μία από τις 11 βασικές αλλαγές στην εκπαίδευση από τη σχολική χρονιά 2024-25, αποτελούν ένα υβριδικό μοντέλο εκπαίδευσης που αναβαθμίζει σημαντικά την παρεχόμενη εκπαίδευση στις ιδιαίτερα απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Πρόκειται για ρύθμιση, η οποία αφορά σε μαθητές που κατοικούν σε ιδιαίτερα απομακρυσμένες περιοχές, όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης Γυμνασίου.

Πλέον, σε αυτές τις περιοχές θα διδάσκουν με φυσική παρουσία τρεις εκπαιδευτικοί βασικών ειδικοτήτων, ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα θα διδάσκονται μέσω σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, από καθηγητές του πλησιέστερου Γυμνασίου στο οποίο ανήκει η αυτόνομη τάξη. Για τους μαθητές της Γαύδου, η εξ αποστάσεως διδασκαλία των υπόλοιπων μαθημάτων πραγματοποιείται σε σύνδεση με το Γυμνάσιο Χώρας Σφακίων.

Από την επόμενη σχολική χρονιά (2025-2026), αυτόνομη τάξη πρόκειται να αποκτήσουν και οι Αρκιοί, ενώ η ρύθμιση θα επεκταθεί και για λυκειακές τάξεις.

©

Loading