Η Κατασκευή Υποδομών για μια Ανθεκτική Οικονομία και Κοινωνία στη Βόρεια Ελλάδα

Η Κατασκευή Υποδομών για μια Ανθεκτική Οικονομία και Κοινωνία στη Βόρεια Ελλάδα

«Με τα έργα που πραγματοποιούμε και εκείνα που προγραμματίζουμε, αναβαθμίζεται ριζικά το σύστημα των υποδομών στη Θεσσαλονίκη αλλά και στη Βόρεια Ελλάδα συνολικά. Βελτιώνεται η ασφάλεια, η ποιότητα και οι συνθήκες μετακίνησης, ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα των εμπορευματικών μεταφορών και δημιουργούνται γερά θεμέλια για την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Ενισχύεται επίσης η κοινωνική συνοχή και ισχυροποιείται ολόκληρη η χώρα», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια του 4ου Thessaloniki Metropolitan Summit, που διεξάγεται στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» της ΔΕΘ-Helexpo στην ενότητα με θέμα: «Η Συμβολή των Υποδομών σε μια πιο ανθεκτική οικονομία και κοινωνία».

Ο Υπουργός, καθώς και ο Διευθύνων Σύμβουλος Δημοσίων Οδικών Συγκοινωνιών, Στέφανος Αγιάσογλου, αναφέρθηκαν στον καθοριστικό ρόλο των υποδομών για τη διαμόρφωση μιας πιο ανθεκτικής οικονομίας και κοινωνίας. Ο Υπουργός επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «όλα αυτά γίνονται μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο δυνατοτήτων, καθώς οι ανάγκες είναι απεριόριστες ενώ οι πόροι περιορισμένοι. Συνεπώς, μια κρίσιμη παράμετρος, και για μένα η πιο σημαντική, είναι η αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, είτε πρόκειται για την κατασκευή νέων εμβληματικών έργων είτε για μικρότερης έκτασης παρεμβάσεις».

Ο Υπουργός εστιάστηκε σε μεγάλα και μικρότερα έργα που αφορούν τη Θεσσαλονίκη, περιλαμβάνοντας το μετρό, το fly over, την αστική συγκοινωνία, καθώς και σιδηροδρομικά και οδικά έργα. Όπως σημείωσε, «όλα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία για την καθημερινότητα των πολιτών».

Αναφερόμενος στο έργο του μετρό, επανέλαβε ότι αυτό θα παραδοθεί στους πολίτες σε 86 ημέρες από σήμερα. «Με επιμονή και μεθοδικότητα επιτυγχάνουμε όλοι μαζί τον στόχο που θέσαμε, ώστε να δώσουμε στην κυκλοφορία 13 σύγχρονους σταθμούς, 9,6 χιλιόμετρα γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας με μέγιστη δυνατότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, καθώς και αμαξοστάσιο 52.000 τ.μ.», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας. Σε ό,τι αφορά την επέκταση προς την Καλαμαριά, ανέφερε ότι θα ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και ότι η πρόοδος του έργου σήμερα φτάνει το 89,4%.

Στην κατεύθυνση των αστικών συγκοινωνιών, είπε: «Προγραμματίζουμε την αναδιάρθρωση της αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη», προσθέτοντας ότι «δημιουργούμε με επιμονή τις συνθήκες που θα μας επιτρέψουν να έχουμε μόνο καθαρό στόλο στη Θεσσαλονίκη, σε τρία χρόνια από σήμερα, όταν τρία χρόνια πριν η μέση ηλικία των οχημάτων του στόλου ήταν στα 17 έτη».

Σημείωσε ότι ήδη κυκλοφορούν από τις αρχές Ιουνίου τα πρώτα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, ανανεώνοντας το 1/3 του στόλου των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τη μίσθωση επιπλέον 220 λεωφορείων, ενώ ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση στον νέο μεγάλο διαγωνισμό του Υπουργείου για 700 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων περισσότερα από 200 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, εφόσον εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση. Κλείνοντας, ανέφερε ότι έχουν γίνει προσλήψεις 190 οδηγών στον ΟΑΣΘ.

Αναφερόμενος στο Fly Over της Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι η δυσπιστία που υπήρχε στην πόλη πριν από ένα χρόνο για την πρόοδο του έργου έχει μειωθεί σημαντικά. Δήλωσε ότι η κυκλοφοριακή επιβάρυνση είναι πλέον μικρότερη και ότι οι εργασίες θα επιταχυνθούν, με την παράδοση του έργου να προγραμματίζεται για τον Μάιο του 2027.

Συζητώντας για τα σιδηροδρομικά έργα, αναφέρθηκε στην προσπάθεια εξασφάλισης χρηματοδότησης από την Ευρώπη για την ενίσχυση των επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με τη Βόρεια Ελλάδα να είναι προτεραιότητα. «Θέλουμε να αξιοποιήσουμε και να συνδέσουμε τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης με τον σιδηρόδρομο και την υπόλοιπη Ευρώπη», υπογράμμισε ο Υπουργός. Σημαντικά έργα που αναφέρθηκαν περιλαμβάνουν τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα (112 εκατ. ευρώ) και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύθιο – Ορμένιο (187 εκατ. ευρώ).

Αναφερόμενος στα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα, τόνισε δύο άξονες: Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης. Με την ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο οποίος ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο, θα συνταχθεί το τεύχος υποβολής δεσμευτικών προσφορών με προγραμματισμένη ημερομηνία τον Νοέμβριο του 2024. Προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ η ολοκλήρωση των έργων αναμένεται εντός τριών ετών από την υπογραφή της σύμβασης.

Ο Υπουργός ανέφερε επίσης μικρότερα έργα που είναι εξαιρετικά σημαντικά για την καθημερινότητα των πολιτών, περιλαμβάνοντας την ανέγερση δικαστηρίων στην Εδεσσα, στις Σέρρες και στο Κιλκίς, καθώς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης. Σημείωσε ότι προχωρούν οι διαδικασίες για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου της Εθνικής Σχολής Δικαστών στην Καλαμαριά, η ανέγερση του 25ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, η αποκατάσταση του εξωτερικού χώρου του κτιρίου διοίκησης του Νοσοκομείου Παπανικολάου και οι επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης στο Νοσοκομείο Άγιος Παύλος.

©

Loading

Play