«Η Παιδεία στα Μέσα: Μια στρατηγική πρωτοβουλία για την εκπαίδευση της κοινωνίας»

«Η Παιδεία στα Μέσα: Μια στρατηγική πρωτοβουλία για την εκπαίδευση της κοινωνίας»

«Μέσα από την δράση, ‘Η Παιδεία στα Μέσα’, θέλουμε, η πολιτεία, η ακαδημαϊκή κοινότητα, οι ενώσεις των δημοσιογράφων και η εκπαιδευτική κοινότητα, να θωρακίσουμε και να εκπαιδεύσουμε την κοινωνία μας και κυρίως τα κομμάτια της κοινωνίας που είναι πιο ευάλωτα, να μπορούν να περιηγηθούν στον μεγάλο κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας και της ψηφιακής επέλασης». Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Δημήτρης Γαλαμάτης, μιλώντας κατά την διάρκεια της ημερίδας με θέμα, «Η Παιδεία στα Μέσα», την οποία συνδιοργανώνουν στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς, η γενική γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και το τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Όπως ανέφερε για την πρωτοβουλία της γενικής γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, σχετικά με την «Παιδεία στα Μέσα», «θέλουμε να μπορέσουμε να θωρακίσουμε την κοινωνία, εκπαιδεύοντάς την, όχι μόνο απέναντι στις προκλήσεις, στα προβλήματα και στις απειλές που έχει αυτή η περιήγηση, αλλά κυρίως στο κομμάτι της πρόληψης, μέσα από την εκπαίδευση, την προσέγγιση και την ικανότητα διαχωρισμού της αληθινής από την ψευδή είδηση».

«Το λέω αυτό», συνέχισε ο Δημήτρης Γαλαμάτης, «γιατί αυτή η τεράστια επέλαση της τεχνολογίας ανέδειξε σε ολόκληρο τον πλανήτη μία τεράστια απειλή για την πολιτική, για την κοινωνία, για την επιστήμη: την απειλή της παραπληροφόρησης. Αυτό το πλεονέκτημα και επίτευγμα με το οποίο ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει προικίσει την κοινωνία, δηλαδή ο ψηφιακός κόσμος, σε πολλές περιπτώσεις αξιοποιείται, εκτός όλων των άλλων, με ένα στρεβλό σκοπό, προκειμένου να παραγάγει μία ψευδή είδηση, να διαστρεβλώσει μία είδηση, να μετατρέψει την πληροφόρηση σε παραπληροφόρηση, δημιουργώντας τα ανάλογα αποτελέσματα».

«Αυτό, άλλοτε γίνεται αποσπασματικά και μεμονωμένα, άλλοτε όμως γίνεται στρατηγικά από συγκεκριμένα κέντρα σε διάφορους τομείς, από τους οποίους δεν μπορούμε να εξαιρέσουμε κανένα» σημείωσε. «Στην πραγματικότητα θα υπονομεύει την ίδια την δημοκρατία, εάν δεν δημιουργήσουμε αυτούς τους θύλακες και αυτά τα οχυρά αντιμετώπισης και εκπαίδευσης του κοινού».

Μιλώντας για τις συγκεκριμένες δράσεις, είπε ότι «ξεκινήσαμε από το Περιστέρι στην Αθήνα, όπου ήταν η πρώτη ημερίδα που κάναμε για την ‘Παιδεία στα Μέσα‘, ακολούθησε η ημερίδα στην Λαμία και η τρίτη κατά σειρά ημερίδα πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη, όπου πέρα από την εκδήλωση προσθέσαμε και ένα βιωματικό εργαστήριο μέσα σε ένα πειραματικό σχολείο από φοιτητές και καθηγητές αντίστοιχων τμημάτων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου».

«Σε αυτό το εργαστήριο», συνέχισε, «εκπαιδεύτηκε το μαθητικό κοινό για το πώς θα μπορεί να παρακολουθεί με ασφάλεια την είδηση και να διακρίνει την είδηση από την ψευδή πληροφόρηση». Όσον αφορά την τέταρτη δράση και το δεύτερο βιωματικό εργαστήριο που πραγματοποιείται στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς, είπε ότι «υπάρχει ένα πάνελ πολύ αξιόλογων ομιλητών από την ακαδημαϊκή κοινότητα, από την αστυνομία, από τη διεύθυνση ηλεκτρονικού εγκλήματος, από τη γενική γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, από όλους αυτούς τους χώρους που πραγματεύονται και ασχολούνται με το θέμα της ημερίδας».

Η ίδια η ημερίδα, «είναι μία συλλογική δράση της γενικής γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, η οποία τα τελευταία τρία χρόνια, με ολοένα και περισσότερη εξωστρέφεια, κάνει αισθητή την παρουσία της και στις τοπικές κοινωνίες και στα δημόσια μέσα, με θέματα που μας απασχολούν γύρω από τον μεγάλο και μαγικό κόσμο των μέσων μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας».

Σχετικά με την επιλογή της Κεφαλονιάς για την πραγματοποίησή της, ο Δημήτρης Γαλαμάτης είπε ότι «την Κεφαλονιά δεν την επιλέξαμε τυχαία, αλλά την επιλέξαμε γιατί κάθε δράση που κάνουμε, θέλουμε να έχει και έναν συμβολισμό». «Πέρα από το συμβολισμό που εκπέμπει αυτόματα το περιεχόμενο της ημερίδας, θα πρέπει να έχει και ένα γεωγραφικό συμβολισμό, γι’ αυτό λοιπόν επιλέξαμε μία περιοχή της νησιωτικής Ελλάδος στην πλευρά των Ιονίων νήσων, όπου υπάρχει ένα περιφερειακό πανεπιστήμιο και παράλληλα, με την παρουσία μας εδώ, θέλουμε να στηρίξουμε τα περιφερειακά πανεπιστήμια».

Μιλώντας για το τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, είπε ότι «αυτό το εξαιρετικό τμήμα έχει έναν μεγάλο αριθμό φοιτητών, που βρίσκεται πολύ κοντά στα θέματα που πραγματεύεται η ημερίδα και ίσως είναι ένα από τα ελάχιστα στην χώρα μας που ασχολείται αποκλειστικά με τα ζητήματα της ημερίδας». Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «υπάρχει στην Κεφαλονιά και μια ζωντανή εκπαιδευτική κοινότητα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία αντιστέκεται στο μεγάλο δημογραφικό πρόβλημα που παρουσιάζει η χώρα μας».

Επίσης τόνισε ότι «τα ζητήματα που πραγματεύεται η ημερίδα έρχονται με μεγάλη ταχύτητα από το μέλλον και πολλά παιδιά που είναι σήμερα φοιτητές εδώ, θα τα διαχειριστούν στο μέλλον και επιστημονικά και τεχνικά, δηλαδή θα είναι το ανθρώπινο δυναμικό, που αύριο, με την επιστημονική γνώση που τους την παρέχουν άξιοι καθηγητές, θα είναι αυτοί οι οποίοι θα μεταλαμπαδεύουν αυτές τις γνώσεις που είναι απαραίτητα στοιχεία κυρίως για τις νέες γενιές».

Ακόμη, ο Δημήτρης Γαλαμάτης επεσήμανε κατά την διάρκεια της ομιλίας του, ότι «αυτές οι ημερίδες δεν είναι για εμάς ημερίδες που προάγουν τις δημόσιες σχέσεις, ή ημερίδες ανταλλαγής φιλοφρονήσεων, αλλά είναι ημερίδες από τις οποίες παίρνουμε πάντα υλικό, το οποίο το χρησιμοποιούμε, είτε στην διαδικασία νομοθετικών παρεμβάσεων που ετοιμάζουμε για το θέμα αυτό, είτε μη νομοθετικών παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών, προκειμένου να κτίσουμε σιγά-σιγά αυτό το δίχτυ προστασίας, που τόσο μεγάλη ανάγκη το έχουμε και θα το έχουμε τα επόμενα χρόνια».

Loading

Play