Η Ζ. Μακρή, παρουσία Πρωθυπουργού, για το έργο του ΥΠΑΙΘ στους τομείς αρμοδιότητάς της

Η Ζ. Μακρή, παρουσία Πρωθυπουργού, για το έργο του ΥΠΑΙΘ στους τομείς αρμοδιότητάς της

Παρουσία Πρωθυπουργού, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προχώρησε στον απολογισμό της τετραετίας, τις καινοτομίες και τις μεταρρυθμίσεις, που άλλαξαν την Παιδεία στην πράξη.

Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μ. Μακρή, αρμόδια για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, παρουσίασε, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τον υφυπουργό, αρμόδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, Άγγελο Συρίγο, το κυβερνητικό έργο στον τομέα της Παιδείας.

Η κα Μακρή ξεκίνησε την ομιλία της από την αρχή ότι «η λειτουργία της εκπαίδευσης είναι να διδάσκει σε κάποιον να σκέφτεται έντονα και να σκέφτεται κριτικά». Αυτή ήταν και η βάση που «διαμόρφωσε ένα σύγχρονο, προοδευτικό σύστημα που μεταρρυθμίζει και προάγει την Παιδεία, που, με τις καινοτομίες του, συμβολίζει και φωτίζει την ανάγκη για σύγχρονη εκπαίδευση, για νέα παιδαγωγική οπτική, για αναβάθμιση των υποδομών, των λειτουργιών, των προγραμμάτων σπουδών και των θεσμών, για ευρεία, διαρκή και γόνιμη συζήτηση πάνω στα θέματα της εκπαίδευσης, για ποιοτική επαγγελματική προοπτική και εναλλακτικές διαδρομές με χειροπιαστό αντίκρισμα».

Και ενώ η υπουργός Παιδείας ανέλυσε τις εκπαιδευτικές καινοτομίες που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν μέσα στα τέσσερα χρόνια, η υφυπουργός κα Μακρή αναφέρθηκε στις υποστηρικτικές δράσεις, που ενίσχυσαν και ενισχύουν την προστιθέμενη αξία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της υφυπουργού Παιδείας και είναι:

Το ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης του ΥΠΑΙΘ για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και η ποιοτική συμπεριληπτική εκπαίδευση και για άτομα με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο.

Η ενίσχυση και στήριξη της ομογενειακής παιδείας, μέσω τακτικών επισκέψεων της υφυπουργού Παιδείας, στα ομογενειακά σχολεία της Κωνσταντινούπολης και της Ίμβρου, αλλά και σε αμιγώς ελληνικά σχολεία της Γερμανίας.
Η καλλιέργεια πρωτοβουλιών και στενής συνεργασίας με την Κυπριακή Δημοκρατία, όπως αυτή αναδείχθηκε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κυπριακής Διασποράς στην Λευκωσία.

Η επίκαιρη αλλά και απολύτως αναγκαία, ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο, υλοποίηση ενός πλέγματος δράσεων για την πρόληψη και μείωση των επιπτώσεων από τους κινδύνους των έντονων φυσικών και καιρικών φαινομένων, όπως οι σεισμοί, μέσα από την πρωτοβουλία του ΥΠΑΙΘ, υπό την καθοδήγηση και με την τεχνογνωσία του ΟΑΣΠ και του ΕΚΠΑ, για μία συντονισμένη προσπάθεια, αρχίζοντας από το σχολικό περιβάλλον.

Η συμμετοχή του ΥΠΑΙΘ στην διευρυμένη Κυβερνητική Επιτροπή για την οδική ασφάλεια για την έγκριση και υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030, με στόχο την εκπαίδευση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα οδικής συμπεριφοράς μέσω των βιωματικών εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Η ενεργοποίηση πρωτοβουλιών συστράτευσης δυνάμεων (αστυνομία, δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, πανεπιστήμια) με στόχο την προώθηση δράσεων για την διασφάλιση ενός ενδεδειγμένου πλαισίου ασφαλούς διαδικτυακής δραστηριότητας για τους μαθητές.

Το πρόγραμμα «Φιλοξενία Μου», σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, όπου οι εκπαιδευτικοί προετοιμάζουν τους επόμενους πρεσβευτές της ελληνικής φιλοξενίας να συνεχίσουν την εξαιρετικά προβεβλημένη και υποδειγματική παράδοση του τόπου.

Κλείνοντας η υφυπουργός Παιδείας, με αφορμή σύντομο επεισόδιο από μαθητές, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Πρωθυπουργού, είπε: «Όταν οι άλλοι πέφτουν χαμηλά, εμείς ανεβαίνουμε ψηλά. Και δεν ξέρω πόσο χαμηλά μπορεί να πέσουν και δε με ενδιαφέρει, ξέρω όμως πόσο ψηλά μπορούμε να φτάσουμε εμείς και αυτό ενδιαφέρει όλους».

Δείτε επίσης: Σε θερμό κλίμα η συνάντηση Δένδια – Μπλίνκεν: «Νίκο φίλε μου»

Loading