Κ. Αχ. Καραμανλής: “Ανάκαμψη μεταφορών και απανθρακοποίηση με δίκαιο και φιλόδοξο τρόπο”

Κ. Αχ. Καραμανλής: “Ανάκαμψη μεταφορών και απανθρακοποίηση με δίκαιο και φιλόδοξο τρόπο”

Η παρέμβαση του Έλληνα υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών στο Λουξεμβούργο.

“Οι μεταφορές ήταν ένας από τους τομείς που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία COVID-19 και κατά συνέπεια θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στην ανάκαμψη τους και την “απανθρακοποίηση” με δίκαιο και φιλόδοξο τρόπο” επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στην παρέμβασή του στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών στο Λουξεμβούργο.

Το Συμβούλιο Υπουργών συνήλθε με φυσική παρουσία μετά από 18 μήνες και στην ατζέντα τέθηκαν κρίσιμα αναφορικά με τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (SES II+), τις σιδηροδρομικές μεταφορές και τη στρατηγική για τη Βιώσιμη κι έξυπνη κινητικότητα.

Στην παρέμβασή του ο Κώστας Καραμανλής τόνισε στους υπουργούς Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την αναγκαιότητα αναθεώρησης του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, (SES2 +), αναφέροντας πως κάτι τέτοιο θα επιτρέψει στην Ευρωπαϊκή Ένωση να αναδιοργανώσει και να εκσυγχρονίσει τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο και το σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας με τρόπο που θα διασφαλίζει την οικονομική βιωσιμότητα.

«Κάτι τέτοιο, θα συμβάλει στην επίτευξη των περιβαλλοντικών μας στόχων, διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναθεώρηση του πακέτου (SES2 +) θα συμβάλει στην αναδιοργάνωση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, με αποκλειστικό όμως στόχο τη μείωση του κόστους και διατύπωσε τις επιφυλάξεις της ελληνικής πλευράς, αναφορικά με την εισαγωγή εθελοντικής βάσης στη νομοθεσία, τη μη απλούστευση της νομοθεσίας SES και το ασαφές πλαίσιο των παροχών υπηρεσιών δεδομένων ATM, που δεν έχει αναγνωρίσιμη προστιθέμενη αξία σε επιχειρησιακό επίπεδο.

Κατά την παρέμβασή του για την στρατηγική της βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επεσήμανε ότι το σύστημα μεταφορών της ΕΕ μπορεί να επιτύχει την πράσινη και ψηφιακή του μεταμόρφωση και να γίνει πιο ανθεκτικό στις μελλοντικές κρίσεις.

«Το αποτέλεσμα θα είναι η μείωση των εκπομπών κατά 90% έως το 2050, που θα παραδοθεί από ένα έξυπνο, ανταγωνιστικό, ασφαλές, σύστημα μεταφορών» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως αυτό αποτελεί ένα φιλόδοξο στόχο, αλλά και μια μεγάλη πρόκληση για τον τομέα των Μεταφορών.

Επιπλέον, υποστήριξε ότι η κύρια πρόκληση που θα αντιμετωπίσει ο τομέας των Μεταφορών είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας.

«Η αύξηση της χρήσης των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων όχι μόνο θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων αλλά θα συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας» ανέφερε και συμπλήρωσε ότι για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα στην αγορά και στους χρήστες.

«Στην Ελλάδα δίνουμε εξαιρετικά γενναιόδωρα κίνητρα ώστε μέχρι το 2030, ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικά», συμπλήρωσε, για να προσθέσει ότι τα εναλλακτικά καύσιμα και οι νέες τεχνολογίες υγρών καυσίμων, μπορούν επίσης να συμβάλουν σταδιακά στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και να υποστηρίξουν την απαλλαγή από τον άνθρακα στον τομέα των μεταφορών.

Κλείνοντας την παρέμβαση του, ο ίδιος τόνισε ότι οι μεταφορές ήταν ένας από τους τομείς που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία  και κατά συνέπεια «θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στην ανάκαμψη τους και την “απανθρακοποίηση” με δίκαιο και φιλόδοξο τρόπο».

Στο περιθώριο του Συμβουλίου, ο κ. Καραμανλής συνομίλησε με τους ομολόγους του για τις επιπτώσεις που είχε η πανδημία στον τομέα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των Αερομεταφορών και για τις κρατικές ενισχύσεις που έδωσαν όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε προς τις αεροπορικές εταιρείες.

Μάλιστα, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ενημέρωσε τους ομολόγους του για τις παρεμβάσεις (ενίσχυση στόλου, αναδιάταξη δρομολογίων, εκκίνηση διαδικασιών νέων λεωφορείων κτλ), που έκανε η Ελλάδα και ήταν μια από τις λίγες χώρες που τις πραγματοποίησαν εν μέσω πανδημίας.

Τέλος, αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των ελληνικών αεροδρομίων και ανέδειξε την ιδιαίτερη σημασία των green lines στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.

Στο τραπέζι των άτυπων συνομιλιών των Υπουργών Μεταφορών της Ευρώπης τέθηκε και το πρόσφατο περιστατικό της αναγκαστικής προσγείωσης του αεροσκάφους της Ryanair και τη σύλληψη του Ρομάν Προτάσεβιτς, με τον κ. Καραμανλή να κάνει λόγο για «οιονεί κρατική αεροπειρατεία» υπογραμμίζοντας πως η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που ζήτησε, δια του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αυστηρότερες κυρώσεις.

Δείτε επίσης: Χαρίτσης: “Η Ελλάδα χρειάζεται επενδύσεις οι οποίες θα σέβονται την εργατική και την περιβαλλοντική νομοθεσία”

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play