Στη στήριξη των σεισμόπληκτων της Κρήτης και στη διαδικασία της καταγραφής των ζημιών από τον Εγκέλαδο, αναφέρθηκε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής – Έκανε ε΄πίσης δηλώσεις για τις αστικές συγκοινωνίες και την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1, σημείωσε ότι από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει η καταγραφή των ζημιών στην Κρήτη, ώστε οι πληγέντες να πάρουν τα χρήματά τους το συντομότερο.
Επισήμανε ότι παρότι τα σεισμικά φαινόμενα είναι ακόμη έντονα, στην Κρήτη βρίσκονται περίπου 100 μηχανικοί της Διεύθυνσης Φυσικών Καταστροφών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ανέφερε ότι έχουν ήδη ολοκληρωθεί 500 αυτοψίες.
Τόνισε ότι στόχος είναι οι αυτοψίες να ολοκληρωθούν άμεσα, ώστε να μπορέσουν οι πολίτες να κάνουν όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες για να λάβουν την κρατική αρωγή.
«Δεν έχει καμία σχέση ο τρόπος αντιμετώπισης μίας φυσικής καταστροφής από την ελληνική πολιτεία με αυτό που συνέβαινε στο παρελθόν. Ο πρωθυπουργός είπε αυτό το προφανές: Ότι αντί να τρέχει ο κάθε πολίτης να δίνει ένα χαρτί σε κάθε υπηρεσία για να πάρει αποζημίωση, αυτό θα γίνεται με μία αίτηση», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
«Θα σπάσουμε τα γρανάζια της γραφειοκρατίας»
Χαρακτήρισε σημαντικό ποσό την προκαταβολή των 20.000 ευρώ, υπενθυμίζοντας ότι η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε στις καταστροφικές πυρκαγιές της Βαρυμπόμπης και της Εύβοιας.
«Δεν θα ξεχαστούμε και θα βρούμε τρόπους να σπάσουμε τα γρανάζια της γραφειοκρατίας», τόνισε ο κ. Καραμανλής, διαβεβαιώνοντας ότι και κατά τη διαδικασία των δεύτερων ελέγχων «θα είμαστε από πάνω για να λύσουμε όλα τα προβλήματα» και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις.
Αυθαίρετη δόμηση και ενίσχυση αστικών συγκοινωνιών
Ο υπουργός επισήμανε ότι για την αυθαίρετη δόμηση έχει διαχρονική ευθύνη η πολιτεία, η οποία πρέπει να βάλει μία τελεία στο φαινόμενο και αυτό κάνει.
Όσον αφορά στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, ο υπουργός Υποδομών υπενθύμισε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει γίνει μία πολύ σημαντική προσπάθεια και ότι η Ελλάδα είναι μία από τις ελάχιστες χώρες που εν μέσω πανδημίας αύξησε τον στόλο των λεωφορείων, κατά 50% στην Αθήνα και κατά 90% στη Θεσσαλονίκη.
Σημείωσε ότι αυτό επετεύχθη σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να αλλοιωθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών. Και τόνισε ότι η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα δουλεύει υπέρ του επιβάτη.
«Οι συμπολίτες μας βλέπουν τα νέα λεωφορεία που έχουμε προμηθευτεί με leasing. Είναι μία εικόνα χίλιες λέξεις, το καινούργιο λεωφορείο σε σύγκριση με το λεωφορείο των 20 ετών. Ξέρετε από πότε είχαμε να προμηθευτούμε λεωφορεία σε αυτή τη χώρα; Από το 2009. Ε λοιπόν, μέσα σε δύο χρόνια έχει γίνει μία τεράστια προσπάθεια, να ανατάξουμε τον στόλο, να πάρουμε καινούργια λεωφορεία, ενώ δημιουργήθηκαν και θέσεις εργασίας για 1.200 ανθρώπους», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Σημείωσε επίσης ότι αυξήθηκαν κατά 20% οι συρμοί του Μετρό δια της ανάταξης.
Στη Θεσσαλονίκη, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά τα αποτελέσματα, καθώς από 235 λεωφορεία που παρέλαβε η κυβέρνηση το 2019 σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους 450, όλα σχεδόν καινούργια, και στο άμεσο μέλλον ο αριθμός αυτός θα φτάσει τα 500 οχήματα.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης «είναι σε πολύ καλές ράγες»
«Καταλαβαίνω ότι ο κόσμος πραγματικά είχε πιστέψει ότι δεν θα γίνει το Μετρό Θεσσαλονίκης. Εγώ είμαι εδώ για να του πω ότι το Μετρό αυτή τη στιγμή είναι σε πολύ καλές ράγες», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.
Ανέφερε δε ενδεικτικά: «Εάν κάνετε βόλτα σήμερα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, οι πλατείες που ήταν γεμάτες με λαμαρίνες, οι οποίες δημιουργούσαν προβλήματα στον εμπορικό κόσμο, έχουν καθαρίσει. Αυτό σημαίνει ότι το έργο προχωράει πολύ καλά».
Στο ερώτημα πότε θα έχει ολοκληρωθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε ότι το χρονοδιάγραμμα είναι μέχρι τέλος του 2023.
Η κυβέρνηση προχωρά τον σχεδιασμό για επέκταση του Μετρό προς τα δυτικά
«Είχαμε πει Απρίλιο 2023, αλλά ξέρετε τι έγινε – και για αυτό δεν ευθύνεται η κυβέρνηση, ευθύνονται κάποιοι που κάνουν προσφυγές κάθε τρεις και λίγο. Έγινε μία προσφυγή στο ΣτΕ, που μας πήγε ένα χρόνο πίσω», επισήμανε και πρόσθεσε:
«Πλέον όλοι ενωμένοι προχωράμε, γιατί νομίζω ότι οι Θεσσαλονικείς θέλουνε και αρχαία και Μετρό και αυτό μπορούμε να κάνουμε». Επίσης, τόνισε ότι η κυβέρνηση προχωρά τον σχεδιασμό της και για την επέκταση του Μετρό προς τα δυτικά.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
Όσον αφορά στο Πάτρα- Πύργος, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι έχει δοθεί το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ένταξη του έργου πίσω στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και αναμένεται η οριστική έγκριση, για να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες στις αρχές του 2022.
«Και εγώ πέρασα από αυτό το δρόμο με την οικογένειά μου αυτό το καλοκαίρι. Δεν σταματάμε εκεί, δεν λέμε στον κόσμο να περιμένει τρία χρόνια για να γίνει ο δρόμος. Θα ανέχεται ένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχει βάλει και την οδική ασφάλεια σε προτεραιότητα, κάθε χρόνο να χάνονται τόσες ζωές στους δρόμους; Έχει ξεκινήσει ήδη μία μεγάλη εργολαβία 30 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις ασφαλείας στον υπάρχοντα δρόμο. Άλλωστε και αυτός ο δρόμος θα μείνει στην περιοχή», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
- Συρία: Αύξηση των θυμάτων στους 82 από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς στην Παλμύρα
- Η Ρωσία καταδεικνύει νέο βαλλιστικό πύραυλο στην επίθεση κατά της Ουκρανίας, αναφέρουν οι ΗΠΑ
- Λακωνία: Εντοπίστηκε σορός άνδρα κατά την κατάσβεση πυρκαγιάς στη Σκάλα
- Νέα εποχή για το ΠΑΣΟΚ: Σημαντικές εξελίξεις στην πολιτική σκηνή
- Γερμανία: Ο Πιστόριους αποσύρει την υποψηφιότητά του υπέρ του Σολτς
Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr