«Η ΝΔ δεν κάνει εκλογές, παρότι ξέρει ότι θα κερδίσει. Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ πολώνει ακραία, επειδή βλέπει ότι χάνει. Αυτή είναι η διαφορά μας», τονίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στην εφημερίδα «Real News»
Επισημαίνει δε ότι η Νέα Δημοκρατία βάζει, όπως πάντα έλεγε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, «το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό, αντίθετα με τον ΣΥΡΙΖΑ».
Όπως εξήγησε, «ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν είδε ότι θα έχανε, άλλαξε τον εκλογικό νόμο με τον οποίον είχε κερδίσει δύο εκλογές και έφερε απλή αναλογική με στόχο να εμποδίσει το σχηματισμό κυβέρνησης. Και τώρα, επειδή παραμένει τόσο πίσω στις δημοσκοπήσεις, βυθίζει πάλι τη χώρα στην τοξικότητα. Ανεύθυνα μικροκομματικά παιχνίδια!».
Ο κ. Καραμανλής τονίζει επίσης ότι «οι πρόωρες εκλογές με απλή αναλογική θα έφερναν πιθανότατα ένα διάστημα ακυβερνησίας, εν μέσω διεθνών κρίσεων και τουρκικής προκλητικότητας. Γι’ αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης παίρνει το κομματικό ρίσκο να μη γίνουν. Ταυτόχρονα, όμως, ξεκαθαρίζει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η τοξικότητα. Είναι επικίνδυνη για τον τόπο. Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του».
Απαντώντας στο ερώτημα αν υπάρχει το ενδεχόμενο συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, ο υπουργός Υποδομών ξεκαθαρίζει: «Η αυτοδυναμία είναι ο ξεκάθαρος στόχος της ΝΔ. Και προσωπικά πιστεύω ότι θα την επιτύχουμε», ενώ συμπληρώνει πως συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να συζητηθεί μόνο υπό λογικούς όρους. «Άρα ως τώρα δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Και ούτε μπορεί να προκύψει, όσο το ΠΑΣΟΚ επιλέγει μια πολιτική “ίσων αποστάσεων”, που την απορρίπτουν ακόμα και οι ίδιοι οι ψηφοφόροι του», τονίζει ο κ. Καραμανλής.
«Προχωράμε γρήγορα για να ολοκληρώσουμε τις αυτοψίες»
O υπουργός, τονίζει ότι πριν καλά-καλά σβήσουν οι φλόγες από τη φωτιά στην Πεντέλη, οι μηχανικοί του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ξεκίνησαν τους ελέγχους στα κτίρια, ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι που επλήγησαν να πάρουν τις αποζημιώσεις τους: «Οι συνεργάτες μας που κάνουν τόση δουλειά, είναι κι αυτοί αφανείς ήρωες αυτής της ιστορίας… Μόνο την πρώτη μέρα, κάναμε 30 αυτοψίες. Συνολικά, έως την Παρασκευή, έχουν ελεγχθεί 251 κτίρια και έχουν βγει 76 επικίνδυνα και θα επανελεγχθούν, 86 προσωρινά ακατάλληλα μέχρι να γίνουν επισκευές και 89 ασφαλή για χρήση».
Επίσης για το θέμα των πυρκαγιών ο κ. Καραμανλής επισημαίνει ότι, παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, δεν υπήρχαν φαινόμενα έλλειψης συντονισμού και ασυνεννοησίας των αρμόδιων φορέων. «Αντίθετα είδαμε οι πολίτες να ενημερώνονται έγκαιρα και οι οικισμοί να εκκενώνονται με ασφάλεια. Και βέβαια, για άλλη μια φορά οι πυροσβέστες μας κι οι εθελοντές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στη μάχη και τους αξίζει ένα μεγάλο “ευχαριστώ” από όλους μας. Και μόνο για αυτούς τους ανθρώπους, πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει το θλιβερό ελληνικό φαινόμενο κάθε πυρκαγιά να μετατρέπεται σε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Άλλωστε, το καλοκαίρι είναι μακρύ ακόμα και προμηνύεται δύσκολο. Χρειάζεται προσοχή και υπευθυνότητα από όλους μας».
Μετρό – Γραμμή 4: Αρχές του χρόνου ξεκινά τη διαδρομή του ο μετροπόντικας
Ερωτηθείς για τα έργα του Μετρό στην Αθήνα, ο κ. Καραμανλής σημειώνει ότι έπειτα από 28 χρόνια ξεκίνησε στην Αθήνα η κατασκευή νέας γραμμής μετρό που θα αλλάξει τη ζωή στην πόλη και η ολοκλήρωσή του θα γίνει το 2029. «Ήδη οι πολίτες βλέπουν εγκατεστημένα εργοτάξια και στις αρχές του χρόνου ξεκινά τη διαδρομή του ο πρώτος μετροπόντικας. Στον Πειραιά, το κατασκευαστικό έργο ολοκληρώνεται και τρεις νέοι σταθμοί παραδίδονται το φθινόπωρο. Ενώ στη Θεσσαλονίκη όλοι βλέπουν ότι επιτέλους χώροι εργοταξίων απελευθερώνονται και αποδίδονται ξανά στους πολίτες. Προχωράμε εντατικά τις εργασίες, ξεκινήσαμε τις δοκιμές και σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ δώσαμε οριστική λύση και ξεκινήσαμε κατασκευαστικές εργασίες στο σταθμό Βενιζέλου. Στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη».
Σχολιάζοντας ο κ. Καραμανλής ότι πολλά από αυτά τα έργα δεν ήταν αυτονόητα, ούτε οικονομικά αλλά ούτε και πολιτικά, τονίζει ότι χωρίς την Ευρώπη η Ελλάδα θα ήταν αλλιώς: «Θέλω να είμαι ξεκάθαρος σ’ αυτό-επ’ αφορμή μάλιστα της 24ης Ιουλίου. Ένα έθνος που λησμονεί την Ιστορία του είναι καταδικασμένο. Μέσα από τρικυμίες και εθνικές συμφορές, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κράτησε τότε γερά το πηδάλιο της ευρωπαϊκής προοπτικής της Ελλάδας. Ήταν μια πολιτική, μια εθνική επιλογή η οποία τότε μας κράτησε ζωντανούς και τώρα μας κρατάει όρθιους. Η ΝΔ η παράταξη των μεγάλων εθνικών επιλογών, τότε και τώρα έχει σταθερό προσανατολισμό. Χωρίς την Ευρώπη, η Ελλάδα θα ήταν αλλιώς…».
«Δεν θα εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, αλλά ολοκληρωμένα έργα»
Με την ευκαιρία της παράδοσης της παράκαμψης της Αμφιλοχίας και μάλιστα πολύ νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, ο κ. Καραμανλής επισημαίνει ότι «με αυτά τα 17 χιλιόμετρα που δόθηκαν στην κυκλοφορία έχουμε ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος του άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Πήραμε ένα έργο μπλοκαρισμένο, τελματωμένο, που το είχαν όλοι ξεγραμμένο… Δουλέψαμε συστηματικά και μέσα σε τρία χρόνια κάναμε ό,τι δεν είχε γίνει όλα τα προηγούμενα. Γιατί σε αυτή την πολιτική πιστεύουμε. Στην πολιτική που φέρνει αποτελέσματα. Που ωφελεί τον τόπο και όλες τις Ελληνίδες, όλους τους Έλληνες.
Όσο, λοιπόν, είμαστε στην κυβέρνηση, εμείς δεν θα εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, αλλά ολοκληρωμένα έργα που έχουν ανάγκη οι πολίτες και ο τόπος».
«Πάνω από τις μισές πτήσεις στο Ελ. Βενιζέλος δεν καθυστερούν»
Τέλος, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στις καθυστερήσεις που υπάρχουν στις πτήσεις διευκρινίζοντας ότι «ώς τώρα η Ελλάδα τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από άλλες χώρες. Στο “Ελ. Βενιζέλος” πάνω από τις μισές πτήσεις δεν καθυστερούν. Από τις υπόλοιπες, στο 80% το πρόβλημα οφείλεται στο domino effect καθυστερήσεων στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης και το 20% σε πτήσεις εκτός χρονοθυρίδων. Δεν υπάρχουν προβλήματα που οφείλονται στην ελληνική εναέρια κυκλοφορία. Κρίσιμη εδώ είναι η επαφή μας με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Επιτελούν κρίσιμο εθνικό έργο – και το εννοώ. Ήρθαμε σε συμφωνία μαζί τους για θέματα που τους απασχολούν και ελπίζω ότι θα έχουμε την υπεύθυνη συνεργασία τους για όλη τη σεζόν».