Η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και κίνητρα για ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων, τα οποία είναι γερασμένα, είναι ο στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε o Κώστας Καραμανλής.
Μιλώντας σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣKAI ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είπε συγκεκριμένα ότι «ο στόχος είναι να φτάσουμε σιγά – σιγά και να αυξήσουμε την ηλεκτροκίνηση. Αυτό θέλει ένα μεταβατικό στάδιο και η αγορά αυτών των αυτοκινήτων είναι πάρα πολύ ακριβή και απαγορευτική για την πλειοψηφία των συμπολιτών μας.
Όπως ανέφερε η κυβέρνηση θα ευνοήσει και θα ενθαρρύνει ώστε να μπορεί ο Έλληνας πολίτης να αγοράζει και αυτοκίνητο μέχρι πενταετίας και χωρίς τους παλαβούς δασμούς που έχουμε με τους εκτελωνισμούς.
«Ξέρετε είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχουμε εξωφρενικούς δασμούς, δηλαδή φορολογία- επιβάρυνση στην εισαγωγή αυτοκινήτων», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Αγορά όμως αυτοκινήτου, συνέχισε ο κ. Κώστας Καραμανλής, όχι τα «σαπάκια» εικοσαετίας, που βλέπουμε στην αγορά, τα οποία δημιουργούν τεράστια προβλήματα και στα ΚΤΕΟ και έχουμε τεράστια ζητήματα. Άρα μιλάμε για αυτοκίνητα με πολύ χαμηλούς ρύπους, αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον για τα οποία εξετάζουμε τρόπους έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα να μειωθούν οι δασμοί».
Ο κ. Καραμανλής, επίσης ξεκαθάρισε ότι στα κίνητρα δεν θα είναι η απόσυρση, αλλά κάτι άλλο. «Θα πρέπει να εξετάσουμε να δώσουμε κάποια κίνητρα αν μπορούμε – αυτό βέβαια πρέπει να γίνει σε απόλυτη συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών και σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση- να δώσουμε όπως παλιά κάποιου είδους κίνητρα για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για να συμπληρώσει: «Ο πλέον αρμόδιος είναι το ΓΛΚ και το Υπουργείο Οικονομικών, διότι για να δώσουμε μια ώθηση για να ανανεώσουμε και τον στόλο των Ι.Χ. και τον στόλο των λεωφορείων, πρέπει να δούμε πόσο θα μας κοστίσει αυτό».
Στη συνέχεια τόνισε με έμφαση ότι «πλέον πρέπει να καταλάβουμε ότι η μεγαλύτερη απειλή είναι η κλιματική αλλαγή και πρέπει να πάμε σε πολιτικές».
Συλλογικές συμβάσεις στις Συγκοινωνίες
Στη συνέχεια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, για τις οποίες η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν είχε υπογράψει.
«Διαδεχτήκαμε μια Κυβέρνηση η οποία προσπαθούσε να πείσει τους πάντες ότι έχει μονοπώλιο στην κοινωνική ευαισθησία, διότι ήταν μια Αριστερή Κυβέρνηση. Θα σας πω το δικό μας παράδειγμα στο Υπουργείο Μεταφορών. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας: Επί 3,5-4 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ επί της ουσίας δεν είχε υπογράψει καμία συλλογική σύμβαση εργασίας».
«Πριν τις εκλογές, στα Μέσα Μαζικής Μεταφορά στον ΟΑΣΑ, ήρθε ο τότε Υπουργός, έκανε μια συμφωνία με τους συνδικαλιστές, ανέβασε τις συλλογικές συμβάσεις στην ΕΡΓΑΝΗ, αλλά τι έγινε. Το ΓΛΚ δεν τις ενέκρινε. Τι έκαναν οι Διοικήσεις; Κατά το δοκούν έδιναν τις μη μισθολογικές παροχές, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, εκεί που οι ίδιες αποφάσιζαν να το δώσουν».
Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής είπε ότι η κυβέρνηση θα τιμήσει τις συλλογικές συμβάσεις των εργαζομένων. «Εμείς την Παρασκευή αυτό το θέμα το κλείσαμε και το λέω από την εκπομπή σας, διότι την Παρασκευή έγινε Γενική Συνέλευση των εργαζομένων και ανακοίνωσαν απεργίες και είπαμε σε ευρύτατη σύσκεψη ότι εμείς φέτος θα τιμήσουμε αυτές τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, διότι είναι προεκλογική μας δέσμευση πρώτον και θα δούμε από του χρόνου, θα κάτσουμε κάτω να εξορθολογίσουμε τα οικονομικά όλων των ΔΕΚΟ και να δούμε τι μπορούμε πλέον να δίνουμε, αλλά από το περίσσευμα».
«Διότι το να δίνουμε δεξιά και αριστερά επιδόματα και αυξήσεις από δανεικά νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτά τα μαθηματικά είναι μαθηματικά τα οποία δεν βγαίνουν».
Για το προσφυγικό – μεταναστευτικό και τον πόλεμο στην Συρία
Αναφερόμενος στην ανθρωπιστική κρίση από τον πόλεμο στη Συρία και το προσφυγικό – μεταναστευτικό, ο κ. Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι η Ευρώπη πρέπει να δείξει έμπρακτη αλληλεγγύη. «Η Ευρώπη πρέπει να δείξει -και το έχουμε τονίσει ως Νέα Δημοκρατία και όταν ήμασταν αντιπολίτευση και τώρα που είμαστε Κυβέρνηση- έμπρακτη αλληλεγγύη, διότι η Ελλάδα καλώς ή κακώς γεωγραφικά βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ένα σταυροδρόμι για εκατοντάδες αμάχους. Τα πρόσφατα γεγονότα που βλέπουμε στη Συρία- και εδώ να σημειώσουμε τη διαφορά πολιτικής μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένων Πολιτειών- βλέπετε ότι ήδη ανακοινώθηκε πλέον ότι υπάρχουν πολύ σοβαρές σκέψεις για εμπάργκο όπλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Τουρκία. Αυτή η πολιτική είναι μια πολιτική που στην ουσία στηρίζει και τα δικά μας συμφέροντα για τον απλούστατο λόγο ότι εμείς είμαστε εναντίον κάθε σύρραξης σε μια πολύ ευαίσθητη περιοχή».
Μάλιστα είπε ότι «δεν μπορεί το ΝΑΤΟ να παραμένει «άφωνο» όταν ένα μέλος του κάνει μια στρατιωτική επέμβαση χωρίς να έχει, αν θέλετε, συνεννοηθεί με τους συμμάχους. Αυτά τα πράγματα είναι επικίνδυνα, αυτά τα πράγματα δημιουργούν τεράστια ζητήματα στο μεταναστευτικό και οι πρώτοι που επηρεαζόμαστε από αυτό, είμαστε εμείς στην Ελλάδα».
«Επομένως το ζήτημα αυτό είναι σοβαρό, το ζήτημα αυτό είναι κρίσιμο και να είστε σίγουροι ότι η Κυβέρνηση το αντιμετωπίζει με απόλυτη σοβαρότητα και ετοιμότητα».