Καινοτόμο πρόγραμμα επιμόρφωσης για παιδαγωγούς βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών

Καινοτόμο πρόγραμμα επιμόρφωσης για παιδαγωγούς βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών

Πρωτότυπο πρόγραμμα επιμόρφωσης των παιδαγωγών που εργάζονται σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, σχετικά με ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη και την υποστήριξη μικρών παιδιών, πρόκειται να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το υπό διαμόρφωση πρόγραμμα του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας ξεκίνησε ήδη τις εργασίες του, σε συνεργασία με τα πανεπιστημιακά τμήματα Πρώιμης Παιδικής Αγωγής και Φροντίδας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα πλαισιωθούν από ειδικά εκπαιδευμένους ψυχολόγους, οι οποίοι θα συντονίζουν ομάδες συμβουλευτικής γονέων στα πρώτα και πλέον κρίσιμα στάδια της ζωής των παιδιών τους.

Χθες, Πέμπτη, πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση εργασίας του Προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, παρουσία της υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφίας Ζαχαράκη, του πρύτανη του Πανεπιστήμιου, Παναγιώτη Καλδή, του αντιπρύτανη Έρευνας και Καινοτομίας, Πέτρου Καλαντώνη και του επιστημονικά υπεύθυνου του προγράμματος, Κωνσταντίνου Πετρογιάννη. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 100 βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, αρχής γενομένης από τον ερχόμενο Μάρτιο, με διάρκεια έως τον Μάιο του 2026 και στη συνέχεια θα εφαρμοστεί πανελλαδικά σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών. Σύμφωνα με το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο, που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει ολιστικά τη λειτουργία των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών.

Οι άξονες πάνω στους οποίους θα αναπτυχθούν οι δράσεις είναι οι εξής:

Επιμόρφωση των παιδαγών σε ζητήματα ανάπτυξης των παιδιών. Οι παιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίας θα ενημερωθούν για τους τέσσερις βασικούς τομείς ανάπτυξης των παιδιών, δηλαδή τη γνωστική, γλωσσική, ψυχοκοινωνική και κινητική ανάπτυξη, καθώς και τη σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης αναπτυξιακών δυσκολιών και της πρώιμης παρέμβασης. Επίσης, θα υπάρξει επιμόρφωση για την εφαρμογή συμπεριληπτικών πρακτικών στους σταθμούς, με στόχο την εξασφάλιση ποιοτικής και ισότιμης αγωγής για τα παιδιά με αναπηρία ή αναπτυξιακές διαταραχές.

Σχεδιασμός και στάθμιση ψυχομετρικού εργαλείου για την ανίχνευση της γνωστικής ανάπτυξης των παιδιών, με στόχο την πρόληψη δυσμενών συνεπειών στην ακαδημαϊκή πορεία και γενικότερη ανάπτυξη.

Δημιουργία ομάδων συμβουλευτικής γονέων για την ενημέρωση και ευαισθητοποίησή τους σε θέματα ανάπτυξης των παιδιών.

Θα υπάρξουν δράσεις που εστιάζουν στην επαγγελματική ανάπτυξη και ψυχολογική ενδυνάμωση των παιδαγωγών, καθώς και ομάδες αναστοχαστικής εποπτείας για την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ τους.

Επίσης, θα υπάρξουν δράσεις που προάγουν την υποστήριξη των παιδαγωγών σε θέματα διαχείρισης δυσφορικών συναισθημάτων και αποτελεσματικής εφαρμογής στρατηγικών αυτοφροντίδας.

Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, επεσήμανε ότι «για πρώτη φορά δημιουργούμε στην Ελλάδα ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης των παιδαγωγών για την ανάπτυξη των παιδιών στα τέσσερα πρώτα κρίσιμα χρόνια της ζωής». Ο πρύτανης Παναγιώτης Ε. Καλδής, τόνισε την ανάγκη για μια σύγχρονη και ποιοτικότερη προσέγγιση στους σταθμούς, ενώ ο επιστημονικά υπεύθυνος καθηγητής Κωνσταντίνος Πετρογιάννης αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για την προσχολική αγωγή στην Ελλάδα.

Loading

Play