Καραμανλής για Μετρό Θεσσαλονίκης: Πρέπει να τρέξουμε για να ολοκληρωθεί το το 2023

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως στόχος είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών για το Μετρό Θεσσαλονίκης και επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ για τους χειρισμούς του στο θέμα

Τα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου ενημέρωσε ο υπουργός για τα θέματα της ανάδειξης των αρχαιοτήτων στο Μετρό Θεσσαλονίκης,

propoli

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής είπε πως «βρήκαμε ένα έργο εγκλωβισμένο, με πρόσχημα τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα του σταθμού Βενιζέλου». Είπε επίσης πως ο ΣΥΡΙΖΑ προτίμησε, αντί να βρει λύση για τον σταθμό Βενιζέλου, «να εγκαινιάζει μουσαμάδες και να υπόσχεται τη λειτουργία του Μετρό, χωρίς να έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση, χωρίς φορέα λειτουργίας και χωρίς να υπάρχουν καν ράγες στο μεγαλύτερο μέρος του έργου». Συμπλήρωσε πως οι προσφυγές προσφέρουν μόνο επιπλέον καθυστερήσεις στο έργο, οι οποίες, όπως είπε χαρακτηριστικά «συμφέρουν, τελικά, τους εργολάβους και τους αναδόχους».

Ως δικαίωση την απόφαση του ΣτΕ, η οποία επιβεβαίωσε την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου. «Το επίμαχο θέμα των ευρημάτων, κρίθηκε οριστικά σε κάθε επίπεδο. Και από το ΚΑΣ και από το ΣτΕ» ανέφερε και τόνισε ότι τώρα «πρέπει να τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023».

Επιπλέον, τόνισε ότι η βασική γραμμή του έργου έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 92% από 40% που παρελήφθη το 2019 ενώ το αντίστοιχο δίκτυο στην Καλαμαριά έχει φτάσει σε ποσοστά 75% από 0% το 2019.

Ο υπουργός κατηγόρησε για υποκρισία τον ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας πως αρχαιότητες, αντίστοιχης αξίας με αυτές στο Σταθμό Βενιζέλου, είχαν αποσπαστεί επί κυβερνήσεως του: «Για εκείνα τα ευρήματα τότε δεν τους πείραζε, για τα ευρήματα στον Σταθμό Βενιζέλου τώρα τους πειράζει».

Έντονος διάλογος υπήρξε με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Γιαννούλη όταν τον κατηγόρησε για ψεύδη. «Η βλακεία είναι ανίκητη» απάντησε ο υπουργός με τον κ. Γιαννούλη να αναφέρει εξοργισμένος «είστε και ανίκανος και βλαξ»

Η συμπληρωματική σύμβαση είναι αναγκαία «για να τελειώνουμε επιτέλους, με αυτό το γαϊτανάκι των αρχαιολογικών ανασκαφών, που έχουν στοιχίσει στο ελληνικό Δημόσιο 164 εκατ. ευρώ. Θυμίζω ότι το μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα στοίχισε 125 εκατ. ευρώ. Αυτό για να έχουμε ένα σημείο σύγκρισης για να δούμε τελικά που οδηγούν αυτές οι προσφυγές» συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής.

Η 4η συμπληρωματική σύμβαση που αφορά στις αρχαιολογικές εργασίες και την ενίσχυση του πολιτιστικού πλούτου της Θεσσαλονίκης, από τις ανασκαφές του Μετρό αναφέρεται:

-στις υπολειπόμενες αρχαιολογικές ανασκαφικές εργασίες του Σταθμού «Βενιζέλου», καθώς και τις εργασίες ανάδειξης των αρχαιοτήτων

-στις μελέτες κι εργασίες για την ανάδειξη των υπό διατήρηση κατά χώραν αρχαιοτήτων στην περιοχή της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Αγία Σοφία»

-στις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον Σταθμό «Αγ. Σοφία», πχ την επανατοποθέτηση μεγάλου τμήματος του Κρηναίου, μιας «πλατείας», ενός ψηφιδωτού εντός του σταθμού, κλπ

-στη διαμόρφωση νέου χώρου στη «Διασταύρωση Σιντριβάνι» και τις επανατοποθετήσεις αρχαιολογικών ευρημάτων στον νέο αυτό χώρο. Ο χώρος αυτός, συνολικής επιφάνειας 5.000 τμ, θα αποτελείται από 3 υπόγεια επίπεδα, και θα βρίσκεται νότια της Βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και μεταξύ των οδών Εγνατίας – ΑΧΕΠΑ & της οδού Πανεπιστημίου.

-στην εκπόνηση των μελετών εφαρμογής αναστήλωσης του Μνημείου Χαμζά Μπέη (Αλκαζάρ), που αποτελεί ένα από τα πρώτα τζαμιά που χτίστηκαν μετά την ‘Αλωση και θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της οθωμανικής αρχιτεκτονικής.

Η έντονη διαφωνία του υπουργού με τον κ. Γιαννούλη:

Δείτε επίσης: Ο Τσίπρας στον Οικουμενικό Πατριάρχη: «Να υπερασπιστούμε την επιστήμη και τη ζωή με μήνυμα για τον εμβολιασμό»

Loading