Καραμανλής: Καλό είναι να αποφύγουμε λάθη

Καραμανλής: Καλό είναι να αποφύγουμε λάθη

Για την κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τις ημέρες του Πάσχα, το σχεδιασμό της επόμενης ημέρας στις συγκοινωνίες, αλλά και τα έργα υποδομών μετά την κρίση, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.

Ερωτηθείς εάν εξετάζει η κυβέρνηση σχέδιο ολικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων ή/και των πολιτών από τις οκτώ το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου και όλη την Κυριακή του Πάσχα, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως είναι κατανοητή η κόπωση των πολιτών μετά από ένα μήνα περιορισμών στις μετακινήσεις, υπενθύμισε όμως ότι η Ελλάδα έχει αντιμετωπίσει επιτυχώς την εξάπλωση του ιού και πρόσθεσε καλό είναι να αποφύγουμε λάθη την ώρα που έχουμε πετύχει τόσα πολλά.

Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι αυτή την απόφαση θα την εξετάσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, αφού θα έχει ακούσει τις εισηγήσεις των ειδικών. Ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι έτοιμο, εάν δοθεί σχετική εντολή, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Υπενθύμισε επίσης ότι ήδη υπάρχει ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο για τις μετακινήσεις των πολιτών.

Στο ερώτημα εάν θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε περίπτωση απαγόρευσης κυκλοφορίας, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι σήμερα επισκέφθηκε το Κέντρο Ελέγχου του Μετρό στο Σύνταγμα και αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, για να πει ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εργαζόμενους που είναι στην πρώτη γραμμή, αλλά και για να σχεδιαστούν οι επόμενες κινήσεις. Δήλωσε πως εξετάζονται όλα τα σενάρια, υπενθύμισε ότι αυτή τη στιγμή ούτως ή άλλως η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί έως και 85%- 90% κατά μέσο όρο, όμως εκτελούνται δρομολόγια, γιατί πρέπει να υπάρχει σύνδεση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πρόθεση είναι να υπάρχουν ελάχιστα δρομολόγια ασφαλείας, πάντα όμως οι τελικές αποφάσεις διαμορφώνονται κατόπιν εισήγησης των ειδικών.

Ερωτηθείς ποια μέτρα θα ληφθούν για την προστασία των επιβατών όταν ξεκινήσει η σταδιακή άρση των περιορισμών, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Έχει ξεκινήσει μία ολόκληρη διαδικασία στον ΟΑΣΑ έτσι ώστε να σχεδιάσουμε σιγά-σιγά την επόμενη μέρα, διότι αυτό δεν γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού». Εξήγησε ότι θα πρέπει από 600 λεωφορεία που κινούνται σήμερα, να πραγματοποιούν δρομολόγια πάλι 950 και να αυξηθούν ξανά οι συρμοί του μετρό ώστε οι χρονοαποστάσεις να μειωθούν στο φυσιολογικό της προ κορονοϊού εποχής.

«Θα πρέπει και πάλι να ακούσουμε τους ειδικούς», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέροντας ότι μία από τις προτάσεις που εξετάζονται είναι οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να υποχρεούνται να φορούν μάσκες για την προστασία των ίδιων και του προσωπικού. Υπογράμμισε όμως ότι αυτό και πάλι θα πρέπει να εξεταστεί από τους ειδικούς. Επίσης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει την αναπροσαρμογή των δρομολογίων, ώστε να πυκνώσουν όπου υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ήδη με βάση τη σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ο αριθμός των επιβαινόντων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν πρέπει να υπερβαίνει το 50% της χωρητικότητάς τους, επαναλαμβάνοντας ότι ο σχεδιασμός της επόμενης ημέρας γίνεται πάντα με τη συνδρομή των ειδικών.

Όσον αφορά στις αερομεταφορές, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξετάζει μία συνολική λύση για την Ευρώπη, ώστε να μην προχωρήσει το κάθε Κράτος – Μέλος σε άρση των περιορισμών από μόνο του.

Σχετικά με το  σχέδιο ρευστότητας στην οικονομία την επόμενη ημέρα της κρίσης μέσω των έργων υποδομής, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το βασικό, που συζητείται και σε κεντρικό επίπεδο, πάντα υπό τις οδηγίες του ίδιου του Πρωθυπουργού, είναι η αναθεώρηση του νόμου 4412 για τις δημόσιες συμβάσεις. «Τι πρέπει να κάνουμε, με απλά λόγια; Πρέπει να κάνουμε αυτό που επιτυχώς κάνουν και άλλες χώρες, δηλαδή ρίχνουν χρήματα εκεί που ο πολλαπλασιαστής για την οικονομία είναι πολύ μεγάλος», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, εξηγώντας ότι αυτό αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών, όπως το Ελληνικό, καθώς και ότι πρέπει να πειστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ξεπεραστούν χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Loading