Ανησυχία για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου στην ΕΕ λόγω παλαιών βαγονιών. Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ κυκλοφορούν 5.000 βαγόνια που χαρακτηρίζονται ως κινούμενα φέρετρα, επισημαίνει η ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ, επικαλούμενη τις δηλώσεις του εκτελεστικού διευθυντή της Κοινής Επιχείρησης Σιδηροδρόμων της Ευρώπης (Europes Rail), Τζόρτζιο Τραβαΐνι, ο οποίος παραδέχθηκε την ύπαρξή τους.
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Κώστα Παπαδάκη, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) στις Βρυξέλλες, τονίστηκε ότι «αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στο δίκτυο 5.000 βαγόνια, τα οποία είναι για σκραπ και προφανώς χωρίς πυρασφάλεια».
Επιπλέον, ο ευρωβουλευτής αναφέρθηκε στο ότι οι σιδηροδρομικοί όμιλοι αποφεύγουν να επενδύσουν σε σύγχρονα συστήματα ασφαλείας υψηλού κόστους, υπογραμμίζοντας την προτεραιότητα που δίνουν στη διασφάλιση των κερδών τους εις βάρος της ασφάλειας των επιβατών και των εργαζομένων. «Με δυο λόγια, οι όμιλοι μας λένε ότι η τεχνολογική εξέλιξη πρέπει να φρενάρεται όταν η ανάπτυξή της συνιστά κόστος που δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο κέρδος!», δήλωσε ο Κώστας Παπαδάκης, καταλήγοντας σε μια σοβαρή προειδοποίηση για τις συνέπειες αυτής της κατάστασης.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Europes Rail, απαντώντας στην τοποθέτηση του ευρωβουλευτή, ανέφερε ότι η διάρκεια ζωής του τροχαίου υλικού και του εξοπλισμού φτάνει τα 40 και 100 χρόνια αντίστοιχα, επισημαίνοντας ότι «το τρένο δεν είναι σαν ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο» και ότι οι σιδηροδρομικοί όμιλοι χρειάζονται υποστήριξη για την ανανέωση του εξοπλισμού τους.
Αυτή τη στιγμή, καθώς οι οργανισμοί της ΕΕ απαιτούν να παγώσει η τεχνολογία των συστημάτων ασφαλείας, ο Κώστας Παπαδάκης επισημαίνει την ανάγκη να επιλέξουμε ανάμεσα στα κέρδη των εταιρειών και τις ζωές των πολιτών, υπογραμμίζοντας την αντίφαση ότι την ίδια ώρα οι οργανισμοί δαπανούν τεράστια ποσά για στρατιωτικούς σκοπούς.
Πηγή περιεχομένου: in.gr