Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγγέλλει την τοποθέτηση καμερών στις αίθουσες των σχολείων.
Ο Κώστας Παπαδάκης, ευρωβουλευτής του Κόμματος, αναφέρει συγκεκριμένα:
«Mε διαδικασίες εξπρές η κυβέρνηση της NΔ νομοθέτησε την απαράδεκτη, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά, διαδικασία on-line μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις, με τοποθέτηση καμερών μέσα στις αίθουσες, με το πρόσχημα της ανάγκης παρακολούθησης μαθημάτων από τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Το μέτρο αυτό στο οποίο αντιτίθεται το σύνολο της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία που δεν στηρίζονται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Ανάμεσα σε άλλα, στοχεύουν και στη συνείδηση των σημερινών μαθητών, αυριανών εργαζομένων, στο να “εθίζονται” στην παρακολούθηση από την εργοδοσία και να μην αντιδρούν στην καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, στην παραβίαση των προσωπικών δεδομένων τους, στην παράδοση κι επεξεργασία τους από επιχειρηματικούς ομίλους.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι την ίδια ώρα η εκτεταμένη τηλεργασία στο πλαίσιο της πανδημίας οδήγησε στην ευρεία παρακολούθηση των εργαζομένων με την εργοδοσία να ζητάει ακόμη και την ενεργοποίηση κάμερας κατά τη διάρκειας της εργασίας από το σπίτι. Πρόκειται για την ενιαία πολιτική ΕΕ και αστικών κυβερνήσεων που θέτει στο στόχαστρο της λαϊκές ελευθερίες και δικαιώματα των εργαζομένων με ένταση της καταστολής για να επικρατεί σιγή νεκροταφείου στους χώρους δουλειάς».
Τέλος, απευθυνόμενος προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ρώτησε: «Πώς τοποθετείται στο ότι αντί να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να εξασφαλιστούν τόσο οι αναγκαίοι όροι υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, όσο και οι απαραίτητοι όροι για τη στήριξη της τηλεκπαίδευσης, την υπεύθυνη αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών, μετατρέπεται το μάθημα σε τηλε-ριάλιτι εκθέτοντας σε πολλαπλούς κινδύνους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς;».
Δείτε ακόμη: Σχολεία: Διχασμένη η επιστημονική κοινότητα για τα Δημοτικά