«Το ΚΚΕ αποκάλυψε τον πραγματικό χαρακτήρα του δήθεν σχεδίου “εξυγίανσης” της κυβέρνησης της ΝΔ και του τότε υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη» τονίζει ανακοίνωση της Τομεακής Οργάνωσης Μετάλλου-Βορειοδυτικής Αττικής της ΚΟΑ του ΚΚΕ.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι το ΚΚΕ «προειδοποιούσε για τον συγκεκριμένο νόμο και τις επιδιώξεις της κυβέρνησης, για τις συνέπειές του στα δικαιώματα των εργαζομένων» και «από την πρώτη στιγμή κάλεσε σε αποφασιστική αγωνιστική ετοιμότητα για να βάλει ο ίδιος ο λαός εμπόδια σε αυτή την εξέλιξη που μετατρέπει τα Ναυπηγεία σε Ειδική Οικονομική Ζώνη με εργαζόμενους χωρίς ΣΣΕ και εργασιακά δικαιώματα, αποτελώντας “πιλότο” για να γενικευτεί και σε άλλους εργασιακούς χώρους, με βάση κατευθύνσεις και οδηγίες της ΕΕ».
Το ΚΚΕ, προσθέτει η ανακοίνωση, «αποκάλυψε στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων την πραγματική αλήθεια που κρυβόταν πίσω από τα πανηγύρια και τις φιέστες που έστησε η κυβέρνηση της ΝΔ, άλλες πολιτικές δυνάμεις, η περιφερειακή Αρχή Αττικής, αλλά και δημοτικές Αρχές όπως αυτή της Ελευσίνας, με στήριγμα τις δυνάμεις της ΔΑΚΕ.
Αποκάλυψε ότι οι θριαμβολογίες της κυβέρνησης για “αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας”, για “νέες θέσεις εργασίας”, για “εκσυγχρονισμό του ελληνικού γηρασμένου στόλου” με προσαρμογή στα “νέα περιβαλλοντολογικά πλαίσια” έκρυβαν ότι από αυτή την προοπτική δεν θα κερδίσουν όλοι».
«Ο επενδυτής πήρε το Ναυπηγείο έναντι “πινακίου φακής” και την ίδια στιγμή όσοι εργαζόμενοι εξακολουθούν να δουλεύουν βρίσκονται στον “αέρα” χωρίς εργασιακά δικαιώματα.
Πολύ περισσότερο σήμερα που κυβέρνηση και επενδυτής “παίζουν” καθυστερήσεις, εκβιάζουν τους εργαζόμενους, τους ωθούν σε απόλυση που τη βαφτίζουν οικειοθελή αποχώρηση χωρίς να διασφαλίζεται η επαναπρόσληψή τους, με πραγματικό στόχο να “καθαρίσει” η επιχείρηση και να μη μεταβιβαστούν “βάρη” στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
Έτσι αντιλαμβάνονται τους εργαζόμενους που έχουν χτίσει- δουλέψει- ματώσει στα Ναυπηγεία!» αναφέρει το ΚΚΕ και προσθέτει:
«Τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας μετατράπηκαν σε Ειδική Οικονομική Ζώνη, με εργαζόμενους δύο ταχυτήτων. Από τη μια ολόκληρα τμήματα δουλεύουν με εργολαβικούς εργαζόμενους που αμείβονται με την ΣΣΕ που έχει υπογράψει το Συνδικάτο Μετάλλου.
Και από την άλλη, οι “μόνιμοι” εργαζόμενοι που δουλεύουν χωρίς ΣΣΕ, δεν τους καταβάλλονται δώρα κι επιδόματα.
Όσο για τα δεδουλευμένα προηγούμενων ετών που τους οφείλονται, αυτά θα δοθούν αφού ολοκληρωθούν οι μεταβιβάσεις προς τον νέο επενδυτή, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένη χρονική δέσμευση, δηλαδή μπορεί να περάσουν χρόνια με τον πληθωρισμό να τρέχει και να τα “κουρεύει” συνεχώς.
Άλλωστε τα τελευταία δημοσιεύματα που βλέπουν “καβγάδες” μεταξύ ΟΝΕΧ και ΓΑΙΑΟΣΕ για τη σιδηροδρομική γραμμή, αλλά και το γεγονός ότι στην ουσία η μεταβίβαση σχεδόν δεν έχει ξεκινήσει, επιβεβαιώνουν ότι η ολοκλήρωσή της θα πάρει χρόνια… αν ολοκληρωθεί.
Την ίδια ώρα, τα ελλιπή μέτρα προστασίας και ασφάλειας και η εντατικοποίηση της δουλειάς οδηγούν σε ολοένα και περισσότερα εργατικά ατυχήματα».
«Οι πολιτικές δυνάμεις που υπερψήφισαν το συγκεκριμένο νόμο μαζί με την κυβερνητική πλειοψηφία, αλλά και όσοι δεν τόλμησαν να καταψηφίσουν όπως το κόμμα Βελόπουλου που δήλωσε “παρών”, ή το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ που καταψήφισε μεν επί της αρχής και την ίδια ώρα υπερψήφισε τα περισσότερα άρθρα, έχουν τεράστιες ευθύνες, από τις οποίες δεν μπορούν να ξεφύγουν, κι ας χύνουν τώρα κροκοδείλια δάκρυα.
Ιδιαίτερα ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του που τώρα είναι στη Νέα Αριστερά και διαγκωνίζονται με τη ΝΔ για το ποιος είναι ο εμπνευστής αυτού του σχεδίου, αφού στην ουσία αυτός έκλεισε την αρχική συμφωνία με την ONEX και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας και την ολοκλήρωσε η κυβέρνηση της ΝΔ.
Η στάση όλων των πολιτικών δυνάμεων για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας να γίνει κριτήριο. Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων και ο λαός της περιοχής να καταδικάσουν με τον αγώνα και με την ψήφο τους στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, όσους στήριξαν το απαράδεκτο σχέδιο εγκλωβισμού και εκβιασμού των εργαζομένων. Να συμπορευτούν με το ΚΚΕ βάζοντας μπροστά τις δικές τους ανάγκες» επισημαίνει η ανακοίνωση και καταλήγει:
«Μπορούμε να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε να διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας, με μόνιμη και σταθερή δουλειά με συλλογικές συμβάσεις που κατοχυρώνουν ανθρώπινα ωράρια, αξιοπρεπείς μισθούς και μέτρα προστασίας, να αποπληρωθούν όλα τα δεδουλευμένα που είναι ο ιδρώτας και το αίμα χρόνων των εργαζομένων μέσα στα Ναυπηγεία.
Να ανοίξουμε το δρόμο για σύγχρονα ναυπηγεία, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, με μέτρα ασφάλειας και υγείας.
Τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας είναι μια κρίσιμη υποδομή, που μπορεί να εξασφαλίσει σύγχρονα και ασφαλή πλοία και μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως τρένα και λεωφορεία που έχει ανάγκη η χώρα και ο λαός μας, να συνδεθούν και με άλλους κλάδους και τομείς της οικονομίας για την κάλυψη λαϊκών αναγκών.
Αυτή η κρίσιμη υποδομή μπορεί να συμβάλει για την άμυνα της χώρας και όχι να αξιοποιείται για τις ανάγκες του 6ου αμερικάνικου στόλου, για την εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και πολέμους στην Ουκρανία και την Παλαιστίνη, μετατρέποντάς την σε στόχο αντιποίνων και φέρνοντας τον ελληνικό λαό μπροστά σε νέους κινδύνους.
Για αυτό και είναι ανάγκη να σπάσουν τα δεσμά της εγκληματικής πολιτικής του κέρδους και των κατευθύνσεων της ΕΕ, να ενταχθούν σε ένα διαφορετικό σχεδιασμό της οικονομίας ώστε να δουλεύουν για την κάλυψη και την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών και κοινωνικών αναγκών».