Κυρ. Μητσοτάκης: Το κόστος του «Daniel» ανέρχεται συνολικά σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ

Κυρ. Μητσοτάκης: Το κόστος του «Daniel» ανέρχεται συνολικά σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ

«Πρώτα και πάνω απ’ όλα, θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου προς την τοπική αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού, αλλά κυρίως στους κατοίκους της Θεσσαλίας. Δουλέψαμε σκληρά για να ανατάξουμε, έστω και προσωρινά, τις πρωτοφανείς ζημιές που προκλήθηκαν και ταυτόχρονα να σχεδιάσουμε μακροπρόθεσμες λύσεις που θα μας επιτρέψουν να ισχυριστούμε ότι τέτοια καταστροφή δεν θα επαναληφθεί ποτέ ξανά», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση με τίτλο «Στρατηγικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας – Φράγματα, Υποδομές και Έργα Υδρονομίας», που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Κιλελέρ στη Νίκαια Λάρισας.

Ο ίδιος ανέφερε ότι «γνωρίζω πολύ καλά ότι παρόλο που έχουν εκταμιευθεί σημαντικά ποσά, πρέπει να κινηθούμε ταχύτερα για να καλύψουμε όλους τους συμπολίτες μας που επλήγησαν. Ωστόσο, είναι μια διαδικασία πρωτοφανούς πολυπλοκότητας, καθώς κάθε υπόθεση έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά» και υπογράμμισε ότι έχουν ήδη δρομολογηθεί μεγάλα έργα υποδομής ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ που αφορούν στους δρόμους, τα τρένα και τα σχολεία.

Συνοψίζοντας τα έργα παρέμβασης, ο πρωθυπουργός τα κατέταξε σε τρία επίπεδα: «Το πρώτο επίπεδο αφορά τα έργα που διεξάγει η περιφέρεια. Πρόκειται για προσωρινές αλλά σημαντικές παρεμβάσεις σε χειμάρρους και ρέματα, τα οποία ήδη δρομολογούνται με γενναία χρηματοδότηση από το κράτος προς την περιφέρεια».

Αναφορικά με τα πρώτα έργα παρέμβασης, τόνισε ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικά και ήδη φαίνονται στο πεδίο. Θα συνεχίσουμε να τα βλέπουμε και στους επόμενους μήνες. Αυτά τα έργα, πολλά εκ των οποίων είχαν καθυστερήσει, θα προσφέρουν άμεση προστασία από νέα πλημμυρικά φαινόμενα».

Το δεύτερο επίπεδο παρέμβασης, όπως σημείωσε, αφορά στα έργα που γίνονται σε ορεινές περιοχές, τα οποία «μπορεί να μην τα δούμε ποτέ, καθώς πραγματοποιούνται πάνω στα βουνά». Αυτά τα έργα αποσκοπούν στη συγκράτηση και καθυστέρηση της ροής του νερού προς τα πεδινά. «Έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και θα προκαλέσουν σημαντικό όφελος, ακόμα κι αν δεν λύνουν το πρόβλημα από μόνα τους».

Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα που ιδιωτικά έχουν προταθεί και θα μελετηθούν με πόρους της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, ο πρωθυπουργός επεσήμανε την αναγκαιότητα των φραγμάτων και την καλή σχέση κόστους-οφέλους των έργων ορεινής υδρονομίας. «Η χώρα χρειάζεται περισσότερα φράγματα, όλων των μεγεθών», δήλωσε, υπογραμμίζοντας τη σημασία τους για την αντιπλημμυρική, αρδευτική και υδροηλεκτρική διαχείριση.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι το κόστος του «Daniel» θα φτάσει συνολικά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων ένα μεγάλο κομμάτι αφορά αποζημιώσεις και έργα υποδομής που απαιτούν επανακατασκευή με νέες προδιαγραφές ανθεκτικότητας. «Είναι απαραίτητο να θωρακίσουμε τη Θεσσαλία ώστε να αποφευχθούν παρόμοια προβλήματα στο μέλλον», κατέληξε.

Τέλος, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη μείωση των διοδίων από την 1η Οκτωβρίου μέχρι τα τέλη του 2025, επισημαίνοντας ότι αυτή η κίνηση προέκυψε από την αναχρηματοδότηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου Μαλιακός – Κλειδί, αποδεικνύοντας την προσοχή που δίνεται στην τοπική κοινωνία.

©

Loading

Play