«Είμαστε μια χώρα δυνατότητων και εκκρεμοτήτων. Είναι σημαντικό να αρχίσουμε να λύνουμε θέματα. Όλη η συζήτηση για την Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται για το πώς θα γίνει καλύτερα η δουλειά των εκπαιδευτικών. Όλη η συζήτηση είναι για να διαπιστώσουμε πώς θα συμβάλλουν οι τεχνολογίες αυτές στην εξατομικευμένη μάθηση». Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την έναρξη του φεστιβάλ «AI_DUCATION FESTIVAL: Η Τεχνητή Νοημοσύνη – Διαμορφώνοντας τα σχολεία του μέλλοντος», που διοργανώνεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η βασική ερώτηση για τη σχολική αίθουσα δεν είναι πώς θα μπει η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση, αλλά το πώς θα αξιοποιηθεί για την ανάδειξη των δυνατοτήτων του εκπαιδευτικού δυναμικού και την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης.
«Δε μιλάμε για μία ακόμη εκδήλωση», τόνισε από τη μεριά του ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Στέλιος Παπαδημητρίου. «Το θέμα της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν έρχεται από το μέλλον αλλά περιγράφει το παρόν μας. Η Τεχνητή Νοημοσύνη ανήκει στην οικογένεια των τεχνολογιών που επεκτείνονται με μεγαλύτερη ταχύτητα από τους θεσμούς», επεσήμανε.
Αυτό, ωστόσο, δεν είναι κάτι που θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με αρνητικό πρόσημο. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει και επαναοπτικοποιεί. Σε λίγα χρόνια θα είναι τόσο κοινότυπη, όσο άλλες τεχνολογίες», είπε και πρόσθεσε: «Η σημερινή εκδήλωση δεν είναι εκδήλωση τεχνοφοβίας ούτε τεχνοφετιχισμού».
Το AI_DUCATION FESTIVAL
«Το διήμερο φεστιβάλ του Ιδρύματος Ωνάση για την Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ως στόχο την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών στην κατανόηση των πρακτικών εφαρμογών της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία, την ανάδειξη επιτυχιών από μαθητές στην εφαρμογή της χρήσης αλγοριθμικών τεχνολογιών σε σχολεία και μαθητικούς διαγωνισμούς και την ενθάρρυνση συνεργασιών και δικτύωσης μεταξύ εκπαιδευτικών, εταιρειών EdTech και ειδικών της Τεχνητής Νοημοσύνης».
Αυτό σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Έφη Τσιότσιου, εκτελεστική διευθύντρια και διευθύντρια Παιδείας Ιδρύματος Ωνάση.
«Μέσα από ομιλίες διεθνών εμπειρογνωμόνων για την χάραξη στρατηγικών ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση και στοχευμένες συζητήσεις μεταξύ επιστημόνων και ειδικών του τομέα στην χώρα μας για τα βασικά ζητήματα που σχετίζονται με τα οφέλη αλλά και τις προκλήσεις που αυτή γεννά, επιδιώκουμε να ανοίξουμε έναν ουσιαστικό διάλογο για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της προηγμένης τεχνολογίας χωρίς φόβο, αλλά με περιέργεια, υπευθυνότητα και προσαρμοστικότητα στα καινούργια δεδομένα και ζητούμενα που ανοίγονται μπροστά μας στον χώρο της εκπαίδευσης. Τα δε εργαστήρια για τους εκπαιδευτικούς που θα τρέξουν αύριο Παρασκευή 5/7 έχουν αμιγώς πρακτικό χαρακτήρα με συγκεκριμένα παραδείγματα εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για την χρήση τους μέσα στην τάξη που μπορούν να αξιοποιηθούν από όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών», πρόσθεσε.
Σήμερα και αύριο, Πέμπτη 4 και Παρασκευή 5 Ιουλίου, το Ίδρυμα Ωνάση διοργανώνει ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό φεστιβάλ που στοχεύει στη γνώση, την κατανόηση και τη χρήση αλγοριθμικών τεχνολογιών, δεδομένων και λογισμικού, βάζοντας στο επίκεντρο τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από το επίπεδο των τεχνολογικών τους γνώσεων.
Το «AI_ducation Festival» καλεί τους εκπαιδευτικούς να ανοιχτούν στον κόσμο και τις πρακτικές της Τεχνητής Νοημοσύνης, αναμορφώνοντας το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η δράση οργανώνεται και συντονίζεται από το Ίδρυμα Ωνάση με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Με καλεσμένους από την Ελλάδα και το εξωτερικό και μέσα από μια σειρά εργαστηρίων, παρουσιάσεων και συζητήσεων, το AI_ducation Festival αυτές τις δυο ημέρες στοχεύει στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών που θέλουν να μάθουν, να χρησιμοποιήσουν και να ενισχύσουν μια νέου τύπου μαθησιακή εμπειρία.
Αναλυτικότερα, το AI_ducation Festival προσφέρει, πρώτον, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν, μέσα από εργαστήρια, παρουσιάσεις, συζητήσεις, debates, αλλά και πρόσβαση σε ιδέες, υλικό και εργαλεία για χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης εντός και εκτός της σχολικής αίθουσας.
Δεύτερον, γίνεται εισαγωγή στις έννοιες και παρουσίαση των δυνατοτήτων των αλγορίθμων, της μηχανικής, της βαθιάς μάθησης για τα νευρωνικά δίκτυα, αλλά και για τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Τρίτον, θα γίνει παρουσίαση ιστοριών επιτυχίας εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουν εφαρμοστεί αποτελεσματικά σε σχολεία.
Επιπλέον, το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
– Επαφή και ενθάρρυνση συνεργασιών μεταξύ εκπαιδευτικών, εταιρειών EdTech, πανεπιστημιακών και ειδικών της Τεχνητής Νοημοσύνης.
– Παρακολούθηση των θεμάτων που αφορούν την ηθική της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις επιπτώσεις της στην εκπαίδευση και την κοινωνία.
– Πρόσβαση σε εργαλεία εξατομικευμένης μαθησιακής εμπειρίας προσαρμοσμένης στις ανάγκες κάθε μαθήτριας και μαθητή.
– Νέες ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης των συμμετεχόντων, μέσω της ενίσχυσης των γνώσεων για την Τεχνητή Νοημοσύνη.
ΑθΚ