Η σημερινή συνεδρίαση επικεντρώνεται σε μία από τις πιο κρίσιμες κυβερνητικές δραστηριότητες, η οποία δεν είναι άλλη από τη δραστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των τρένων στη χώρα, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκινώντας την εισήγησή του στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Επεσήμανε ότι δεν πρόκειται για μια διαδικασία που ξεκινά τώρα αλλά για μία διαδικασία η οποία επιταχύνεται. Υπογράμμισε ότι μέσα στην ημέρα, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία, τις οποίες κατέστρεψε ο Daniel το Σεπτέμβριο του 2023. Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι σφιχτό, 15 μήνες, και στο τέλος της υλοποίησής του ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας θα διαθέτει πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, καθώς και αυτόματη πέδηση.
Πρόσθεσε ότι ήδη το συγκεκριμένο σύστημα, το ECTS, δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία που θα ταξιδεύει στην κεντρική γραμμή της χώρας.
Μια νέα μέθοδος για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο θα αποκλείει τη σύγκρουση δύο τρένων, καθώς το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών, είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Πρόσθεσε ότι η νέα πλατφόρμα, που ονομάζεται railway.gov.gr, θα είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες για να διαπιστώνεται η αξιοπιστία στην εκτέλεση των δρομολογίων.
«Μιλάμε για πολλές συνδυαστικές κινήσεις με κύριο σκοπό να αποκαταστήσουν το αίσθημα εμπιστοσύνης των επιβατών στα ελληνικά τρένα», τόνισε.
Επεσήμανε ότι οι παρεμβάσεις που θα συζητηθούν σήμερα είναι τολμηρές με ένα πλαίσιο πιο αυστηρό, μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις και απολαβές των εργαζομένων, καθώς και μία πιο αποτελεσματική διοίκηση.
«Σκοπός μας είναι ο οργανισμός να εξελιχθεί σε μία νέα ΔΕΗ, η οποία παραλήφθηκε το 2019 σχεδόν χρεοκοπημένη και σήμερα είναι μία υγιής και δυναμική επιχείρηση στην αγορά ενέργειας», τόνισε.
Ο νέος ΟΣΕ θα ενσωματώνει όλες τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τα επιστημονικά πορίσματα για τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες, καθώς και για τη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων.
Ανέφερε ότι με τα τεχνολογικά μέσα ενισχύεται και η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών δομών, που θα επιτρέψει την καλύτερη αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων.
«Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα, με κίνητρα για καλές επιδόσεις και αυστηρές διαδικασίες», κατέληξε ο πρωθυπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ