Στην κριτική για τη χρήση του κινητού τηλεφώνου από τους μαθητές στο πλαίσιο της σχολικής εκπαίδευσης και στη μελέτη της UNESCO, η οποία επισημαίνει ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου στο σχολείο αποσπά την προσοχή των μαθητών και μπορεί να χρειαστούν έως και 20 λεπτά για να εστιάσουν ξανά σε εκείνο που μελετούσαν προηγουμένως, αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης σε ανάρτησή του από το Παρίσι κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της UNESCO για την ψηφιακή τεχνολογία και την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση.
Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι αποφεύγοντας τη χρήση κινητών στο σχολείο σε χώρες όπως το Βέλγιο, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, βελτιώθηκε η απόδοση των μαθητών, ιδίως όσων δεν βρίσκονταν στην κορυφή των επιδόσεων, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα να ακολουθήσει και η χώρα μας αντίστοιχες βήματα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η ανάρτηση του υπουργού ανέφερε επιπλέον: Η τεχνολογία είναι μέσο, όχι αυτοσκοπός. Πολλαπλές τεχνολογικές λύσεις υποστηρίζουν την εκπαίδευση, αλλά είναι απαραίτητο αυτό να γίνεται με σχέδιο, μέτρο και σύνεση. Η χρήση κινητού τηλεφώνου στο σχολείο αποσπά την προσοχή των μαθητών και, σύμφωνα με μελέτη της UNESCO, μπορεί να χρειαστούν έως και 20 λεπτά για να εστιάσουν ξανά σε εκείνο που μελετούσαν προηγουμένως. Αποφεύγοντας τη χρήση κινητών στο σχολείο σε χώρες όπως το Βέλγιο, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, βελτιώθηκε η απόδοση των μαθητών, ιδίως αυτών που δεν βρίσκονταν στην κορυφή των επιδόσεων.
Το θέμα της χρήσης της τεχνολογίας και, ειδικότερα, της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση είναι το αντικείμενο συζήτησης στην Digital Learning Week 2024, που διοργανώνει η UNESCO στο Παρίσι, αναζητώντας τις βέλτιστες προσεγγίσεις με επίκεντρο τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.