Κυριάκος Πιερρακάκης: Στρατηγικές Αλλαγές για τον Εκσυγχρονισμό των Σχολείων – Συνεχείς Βελτιώσεις έως το Τέλος της Θητείας

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε στις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που υλοποιούνται στα σχολεία, καθώς και σε εκείνες που προγραμματίζονται, κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στον REAL FM.

«Θα επανασχεδιάσουμε κάθε λεπτομέρεια για τα σχολεία. Οι αλλαγές θα είναι συνεχείς έως την ολοκλήρωση της θητείας της κυβέρνησης», δήλωσε ο υπουργός από το Παρίσι, όπου συμμετέχει σε συνέδριο της UNESCO σχετικά με την ψηφιακή τεχνολογία, περιγράφοντας το συνολικό κυβερνητικό σχέδιο για την εκπαίδευση.

Ο υπουργός παρουσίασε τις αλλαγές που έχουν ήδη αποφασιστεί και αφορούν:

α. Στις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, με στόχο τη μείωση του αριθμού των αναπληρωτών προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μαθητών. «Στην περσινή περίοδο, η αναλογία μόνιμων και αναπληρωτών ήταν 150.000 προς 50.000. Θέλουμε να μειώσουμε αυτή την αναλογία για να στηρίξουμε την εκπαιδευτική διαδικασία», διευκρίνισε.

β. Στη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, με τη θέσπιση συγκεκριμένων κανόνων και πλαισίου συνεπειών για την αλόγιστη χρήση τους. «Η αλόγιστη χρήση των κινητών συνδέεται με την έξαρση του bullying στα σχολεία και αυτό πρέπει να σταματήσει», τόνισε, προσθέτοντας ότι «σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση οι κυβερνήσεις αναζητούν τρόπους για να περιορίσουν αυτή την χρήση προκειμένου να προστατευθούν βασικές ανθρώπινες αξίες».

Ο υπουργός επεσήμανε ότι «όλη την προηγούμενη περίοδο οι εκπαιδευτικοί ζητούσαν εργαλεία για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Τώρα τους τα παρέχουμε με υπουργική απόφαση που θα υπογραφεί πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς».

γ. Στην τήρηση των κανόνων εντός της σχολικής κοινότητας, αναφερόμενος στην ευθύνη των οικογενειών σε περιπτώσεις βανδαλισμών. «Η οικογένεια θα πληρώνει για κάθε καταστροφή που προκαλεί το παιδί τους», υποστήριξε.

Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης σε ένα εκτενές πρόγραμμα ανακαινίσεων σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα. «Είναι 12.812 σχολεία και, αν και η ευθύνη ανήκει στους δήμους, η πολιτεία δεν μπορεί να παραμείνει αμέτοχη», δήλωσε, τονίζοντας ότι «το διαδραστικό πίνακα δεν μπορεί να λειτουργεί, ενώ τα σοβαρά προβλήματα υποδομής παραμένουν».

Αναφορικά με την ίδρυση και λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου για τη Γ΄ Λυκείου, δήλωσε ότι «οι μαθητές θα παρακολουθούν τα μαθήματα ζωντανά χωρίς κόστος». Δημιουργούνται επίσης ψηφιακές προϋποθέσεις για ερωτήσεις και απαντήσεις από τους μαθητές.

«Έως το τέλος του σχολικού έτους θα έχουμε ψηφιοποιήσει ολόκληρη την ύλη του σχολείου», υπογράμμισε ο υπουργός.

Τέλος, αναφερόμενος στο σχέδιο για τις μετεγγραφές τριτέκνων φοιτητών σε ΑΕΙ της περιοχής μόνιμης κατοικίας τους, επεσήμανε ότι «είμαστε υποστηρικτές αυτής της προοπτικής και εξετάζουμε τον τρόπο που θα γίνεται».

«Δεν θα μείνουμε σε όσα έχουμε ήδη υλοποιήσει. Οι αλλαγές θα συνεχιστούν. Από την επόμενη χρονιά θα έχουμε σε ψηφιακή μορφή το πολλαπλό βιβλίο και την μεθεπόμενη σε έγχαρτη μορφή», κατέληξε.

©

Loading