Μ. Βαρβιτσιώτης: Η ιστορία θα πρέπει να λειτουργεί ενωτικά και όχι διχαστικά

Μ. Βαρβιτσιώτης: Η ιστορία θα πρέπει να λειτουργεί ενωτικά και όχι διχαστικά

“Η ιστορία θα πρέπει να λειτουργεί ενωτικά και όχι διχαστικά”, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας υπό την ιδιότητα του Προέδρου της Επιτροπής των υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης κατά την άτυπη διαδικτυακή συνάντηση των υπουργών Παιδείας του ΣτΕ και ευχαριστώντας ιδιαίτερα τη Γαλλίδα υπουργό Amelie de Montchalin για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία.

“Η σύσταση του Παρατηρητηρίου της Ιστορίας στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρώπης, αποτελεί την τομή για την κατανόηση και για τη διδασκαλία της Ιστορίας, την τομή για τις αρχές που πρεσβεύει το ΣτΕ, φέρνοντας τους λαούς όλο και πιο κοντά», υπογράμμισε.

Επεσήμανε δε ότι η ιστορία πρέπει “να δημιουργεί πολίτες ενήμερους και συνειδητοποιημένους, που να σέβονται τις αρχές και τις αξίες των παραδόσεων μας αλλά παράλληλα να μη φοβούνται τη διαφορετικότητα” και πρόσθεσε ότι η διδασκαλία της είναι ένα εξαιρετικά λεπτό και ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης των νέων.

Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε παράλληλα και στη σημασία ενός άλλου δεσμευτικού κειμένου, που δεν είναι άλλο από τη Διακήρυξη των Αθηνών που αναμένεται να υιοθετηθεί στη «γενέτειρα της δημοκρατίας», στην Αθήνα, στις 4 Νοεμβρίου, που αποτελεί πρωτοβουλία της Ελληνικής Προεδρίας και έχει ως στόχο την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των έκτακτων καταστάσεων όπως οι πανδημίες, αφήνοντας μια σημαντική κληρονομιά στις νεότερες γενιές.

Η σημερινή διαδικτυακή συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρώπης και υπό την προεδρία της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως, ενώ συμμετείχαν ακόμη η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη, η γενική γραμματέας Marija Pejcinovic Buric, καθώς και η Eυρωπαία Επίτροπος για την καινοτομία, την έρευνα, τον πολιτισμό, την εκπαίδευση και τη νεολαία Mariya Gabriel.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play