Ερώτηση Μεϊκόπουλου για την ασφάλεια στους σιδηροδρόμους και την πρόταση της Hellenic Train για τροποποίηση κανονισμών. Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ζητώντας σαφείς απαντήσεις σχετικά με την πρόταση της Hellenic Train για τροποποίηση του άρθρου 120 του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. Σκοπός της πρότασης είναι η κατάργηση της υποχρεωτικής παρουσίας δεύτερου μηχανοδηγού σε δρομολόγια όπου δεν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας ETCS.
Όπως αναφέρει ο κ. Μεϊκόπουλος, η παρουσία δεύτερου μηχανοδηγού είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων. Το άρθρο 120 του ισχύοντος κανονισμού προβλέπει τη παρουσία δεύτερου μηχανοδηγού σε περιπτώσεις όπου η αμαξοστοιχία κινείται σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου χωρίς ενεργή επιτήρηση ταχύτητας και σημάτων μέσω του ETCS. Η εν λόγω πρόβλεψη υπάρχει για λόγους ασφαλούς λειτουργίας.
Στις 15/04/2025, κατά τη διάρκεια συζήτησης στην αρμόδια Επιτροπή αναθεώρησης του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, η Hellenic Train πρότεινε την κατάργηση αυτής της υποχρέωσης, επικαλούμενη οικονομικούς λόγους. Ο κ. Μεϊκόπουλος τόνισε ότι είναι απαράδεκτο να προωθούνται νέες εκπτώσεις στην ασφάλεια με βάση καθαρά οικονομικά κριτήρια.
Με την ερώτηση του, ζητά από την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο να ξεκαθαρίσουν τη στάση τους απέναντι στην πρόταση της Hellenic Train, να δηλώσουν αν προτίθενται να απορρίψουν την κατάργηση της παρουσίας δεύτερου μηχανοδηγού, να ενημερώσουν τη Βουλή για την αναβάθμιση του συστήματος ETCS στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου και να διασφαλίσουν ότι η αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης δεν θα υπονομεύσει τη σιδηροδρομική ασφάλεια.
Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για πισωγυρίσματα σε θέματα που αφορούν ανθρώπινες ζωές, κατέληξε ο κ. Μεϊκόπουλος, υπογραμμίζοντας την ανάγκη προστασίας του δημόσιου συμφέροντος και της ασφάλειας των επιβατών.
Πηγή περιεχομένου: in.gr