Μενδώνη: «Πρέπει από κοινού να επενδύσουμε στο branding Europe»

Μενδώνη: «Πρέπει από κοινού να επενδύσουμε στο branding Europe»

«Οι δυνατότητες της οπτικοακουστικής βιομηχανίας είναι τεράστιες. Αποδεικνύουν πως η ευημερία στην οπτικοακουστική βιομηχανία προσφέρει πλεονεκτήματα σε εθνικές, περιφερειακές και τοπικές οικονομίες επηρεάζοντας θετικά την απασχόληση, την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, καθώς και την δημιουργία υποδομών για καινοτομία. Πρέπει από κοινού να επενδύσουμε στο branding Europe», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην παρέμβασή της στο Συμβούλιο υπουργών Πολιτισμού και Οπτικοακουστικών της ΕΕ σήμερα στις Βρυξέλλες, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη.

Τονίζοντας πως η «Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον μέσω της διαμόρφωσης ενός νέου σκεπτικού, προοπτικής και σχεδίου», η υπουργός Πολιτισμού σημείωσε πως «προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της, η ΕΕ καλείται να συντονίσει τις δράσεις της, λαμβάνοντας υπ’ όψιν, τις βασικές τάσεις που σκιαγραφούν σε εθνικό επίπεδο τις εξελίξεις στον Πολιτιστικό και Δημιουργικό Τομέα».

Στην παρέμβασή της στην Συζήτηση Προσανατολισμού με θέμα «Τα ισχυρά στοιχεία, το δυναμικό καινοτομίας και η παγκόσμια ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών πολιτιστικών, δημιουργικών και οπτικοακουστικών βιομηχανιών» η κ. Μενδώνη, ανέφερε:
«Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Τομέας είναι το εγγενές χαρακτηριστικό, ότι η αναπαράσταση μιας δημιουργικής ιδέας συνιστά νέα παραγωγή. Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής αυτής διαδικασίας πραγματοποιείται από μικρές και διαφορετικές επιχειρήσεις. Αυτό έχει ως συνέπεια, αδυναμίες στην προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων ιδιοκτησίας, στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας, στην διείσδυση σε ξένες αγορές, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Αυτό δεν σημαίνει ότι λείπουν και άλλες προκλήσεις λιγότερο ή περισσότερο επείγουσες.

1. Θα πρέπει να εργαστούμε για διατήρηση της κυριαρχίας του ανθρώπου, ως δημιουργού από την πιθανή υποκατάστασή του εν μέρει ή εν όλω από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.

2. Για την ενίσχυση των ευρωπαϊκών συμπαραγωγών με σύναψη συμφώνων. Η «Έκρηξη» περιεχομένου στην οπτικοακουστική βιομηχανία στην ψηφιακή εποχή λόγω της ισχυρής θέσης που έχουν αποκτήσει πλατφόρμες 24ωρου streaming, επιβάλλουν την ανάγνωση, ανάλυση και τελικά την αλλαγή πολιτικής, οι οποίες οφείλουν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα που έχουν θέσει οι ποικίλες μορφές προώθησης, αλλά και οι νέες πλατφόρμες προβολής οπτικοακουστικών υλικών.

3. Η ανάγκη διατήρησης και προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς και ταυτότητας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσα από τον οπτικοακουστικό τομέα, με πολιτιστική ποικιλομορφία, σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον».

Και συμπλήρωσε: «Οι δυνατότητες της οπτικοακουστικής βιομηχανίας είναι τεράστιες. Αποδεικνύουν πως η ευημερία στην οπτικοακουστική βιομηχανία προσφέρει πλεονεκτήματα σε εθνικές, περιφερειακές και τοπικές οικονομίες επηρεάζοντας θετικά την απασχόληση, την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, καθώς και την δημιουργία υποδομών για καινοτομία.
Πρέπει από κοινού να επενδύσομε στο branding Europe.

H Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον μέσω της διαμόρφωσης ενός νέου σκεπτικού, προοπτικής και σχεδίου, με τη διαμόρφωση πολιτικών που θα ενισχύουν τη σχέση της δημοκρατίας και του πολιτισμού με δράσεις που θα αναπτυχθούν για την ενεργή συμμετοχή των πολιτών και ευρύτερα των τοπικών κοινωνιών, των μειονοτήτων, των ασθενέστερων ομάδων, ενισχύοντας τον διάλογο μεταξύ της κοινωνίας και των αναγκών της.

Υπό το πρίσμα αυτό και προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της, η ΕΕ καλείται να συντονίσει τις δράσεις της, λαμβάνοντας υπ’ όψιν, τις βασικές τάσεις που σκιαγραφούν σε εθνικό επίπεδο τις εξελίξεις στον Πολιτιστικό και Δημιουργικό Τομέα».

 

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play