Μητσοτάκης: «4 εκατ. πολίτες θα κληθούν να αξιολογήσουν τις δημόσιες υπηρεσίες – Το δημόσιο αλλάζει προς το καλύτερο»
Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργείο Εσωτερικών, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025. (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Μητσοτάκης: «4 εκατ. πολίτες θα κληθούν να αξιολογήσουν τις δημόσιες υπηρεσίες – Το δημόσιο αλλάζει προς το καλύτερο»

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε μια νέα πρωτοβουλία με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών.

Όπως ανέφερε, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, πολίτες θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο, προκειμένου να αξιολογήσουν την ποιότητα των υπηρεσιών που λαμβάνουν από το Δημόσιο.

Κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο υπουργείο Εσωτερικών, ο πρωθυπουργός τόνισε τη σημασία της κυβερνητικής προσπάθειας για ένα πιο αποτελεσματικό κράτος, το οποίο θα παρέχει μετρήσιμα αποτελέσματα στους πολίτες. Παράλληλα, έδωσε έμφαση και στο ζήτημα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.

Αναφερόμενος στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί τόσο στο Κτηματολόγιο όσο και συνολικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους.

Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού

«Με μεγάλη ικανοποίηση διαπιστώνω ότι μέσα από μια σειρά από πρωτοβουλίες το κράτος, το δημόσιο αλλάζει και αλλάζει προς το καλύτερο. Για να μπορέσουμε να πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους που έχουμε θέσει, χρειάζονται δύο συστατικά: το πρώτο είναι η πολιτική βούληση και το δεύτερο είναι η χρήση της τεχνολογίας που μπορεί να μας επιτρέψει να δούμε το δημόσιο και την επαφή του κράτους με τον πολίτη τελείως διαφορετικά απ’ ότι στο παρελθόν.

Είναι κάτι που το έχουμε αποδείξει μέσα από το gov.gr και βρισκόμαστε μπροστά σε μια καινούργια φάση υλοποίησης πάρα πολλών έργων, χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία θα βελτιώσουν και την ίδια απόδοση του Δημοσίου και τον τρόπο με τον οποίο ο πολίτης και η επιχείρηση συναλλάσσεται με το ελληνικό δημόσιο».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις βασικές προτεραιότητες που είναι: η επιτάχυνση των προσλήψεων, η αξιολόγηση, που όπως είπε «έχει γίνει μια σημαντική δουλειά»

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία που αφορά την «οριζόντια αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους πολίτες». «Μέσα στο άμεσο χρονικό διάστημα, 4 εκατ. πολίτες θα λάβουν ένα πολύ αναλυτικό ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών. Το ερωτηματολόγιο θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο και για εμάς για να δούμε πού πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας και να εγκαθιδρύσουμε μια ουσιαστική κουλτούρα λογοδοσίας. Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης και για πρώτη φορά θα του δώσουμε τα εργαλεία να μπορεί να μας αξιολογεί και να μας κάνει υποδείξεις για το πώς μπορούμε να βελτιωθούμε».

Σχετικά με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε «στο εύρος των ψηφιακών υπηρεσιών που παρέχεται μέσα από το gov.gr. Να δώσω ιδιαίτερη έμφαση στον ηλεκτρονικό φάκελο υγείας, ένα εμβληματικό έργο, που θα μας επιτρέψει στο επίπεδο κάθε πολίτη να έχουμε συμπυκνωμένη την ιστορική εικόνα του φακέλου υγείας.

Τη μεγάλη πρόοδο που έχει γίνει στο Κτηματολόγιο με στόχο την 100% κτηματογράφηση στο τέλος του 2025, ένας στόχος 10ετιών επιτέλους ολοκληρώνεται. Και στην οριζόντια χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την βελτίωση της ίδιας της λειτουργίας του δημοσίου. Πιστεύω ότι εκεί είμαστε πιο μπροστά από πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε συνδυασμό με τις υποδομές τις οποίες δημιουργούνται.

Αύριο υπογράφεται η σύμβαση για τον υπερυπολογιστή Δαίδαλο στο Λαύριο μια πολύ σημαντική τεχνολογική υποδομή που θα επιτρέψει στο Δημόσιο και σε ιδιώτες να αξιοποιήσουν σημαντικότατη υπολογιστική δύναμη η οποία αναπτύσσεται μέσω αυτού».

Loading

Play