Μητσοτάκης: «Όρος εθνικής επιβίωσης η επένδυση στην Παιδεία»
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Μητσοτάκης: «Όρος εθνικής επιβίωσης η επένδυση στην Παιδεία»

Την κομβική σημασία που έχει για τη χώρα η επένδυση στην Παιδεία τόνισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η συμφωνία με την Ιταλία

Πριν περάσει στα της Παιδείας, πάντως, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του με αναφορά στη χθεσινή, ιστορική συμφωνία με την Ιταλία για τον καθορισμό ΑΟΖ.

«Χθες η Ελλάδα υπέγραψε την πρώτη στην ιστορία της συμφωνία για καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Σε συνεργασία με την Ιταλία ορίστηκαν οι θαλάσσιες περιοχές που θα μπορεί να αξιοποιεί κάθε χώρα. Και με οδηγό τόσο το διεθνές δίκαιο όσο και το δίκαιο της Θάλασσας αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία. Είναι πολύ σημαντικό για την εθνική στρατηγική της χώρας μας», ανέφερε σχετικά ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:

«Η συμφωνία αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που αντιμετωπίζει μια εκκρεμότητα 40 ετών. Αποτελεί ταυτόχρονα και ένα διεθνές γεγονός που καθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται ως ιστορικό, πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή».

«Η Ελλάδα έχει πάντα μαζί της το εθνικό δίκαιο»

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, εξάλλου, η Ελλάδα έχει τη γνώση, την περηφάνια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της όποτε, όπου και όπως πρέπει.

«Με τη γειτονική Ιταλία πετύχαμε τα νερά που μας ενώνουν να τα κάνουμε ήρεμα νερά. Μια εστία ειρήνης και συνεργασίας για το κοινό συμφέρον. Τέτοιες διμερείς συνθήκες εύχομαι να βρουν γόνιμη συνέχεια και μεταξύ άλλων κρατών της περιοχής», ανέφερε σχετικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Παράλληλα, σημείωσε ότι αυτή η εξέλιξη δεν ήρθε τυχαία, αλλά ήταν αποτέλεσμα συστηματικής και αθόρυβης δουλειάς και αποδεικνύει ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να έχει εθνική αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το εθνικό δίκαιο.

«Η Ελλάδα έχει τη γνώση και την περηφάνια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της όποτε πρέπει, όπου πρέπει και όπως πρέπει», τόνισε.

Η Παιδεία εν μέσω κορονοϊού

Περνώντας στα της Παιδείας και πριν αναφερθεί στο πολυνομοσχέδιο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα που προκάλεσε ο κορονοϊός. «Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει» τόνισε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εξάλλου, «η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών».

«Σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών»

Όπως επεσήμανε ο πρωθυπουργός, η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση.

«Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό. Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων», πρόσθεσε.

«Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης»

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε τη σημασία της επένδυσης στην Παιδεία. «Αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:

«Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

«Παραγωγικός διάλογος»

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, μπορεί η πανδημία να καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, ωστόσο δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση.

«Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί και μπόρεσε στην περίπτωση αυτού του νομοσχεδίου να είναι και αληθινά παραγωγικός», ανέφερε σχετικά.

Δείτε ακόμη:
Ρωμανός: «Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα “fake” κόμμα»

Loading

Play