Τι απάντησε σε Τσίπρα και Γεννηματά o πρωθυπουργός για την ελάχιστη βάση εισαγωγής – «Αντικειμενικό και αξιοκρατικό το σύστημα οι πανελλαδικές εξετάσεις» τόνισε ο κ Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός κατά τη δευτερολογία του απάντησε στην κριτική του Αλέξη Τσίπρα ότι έχει άγνοια του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου και των πανελλαδικών εξετάσεων λέγοντας ότι «έδωσα πανελλήνιες. Όλοι όσοι ζούμε την ελληνική πραγματικότητα ασχέτως που επιλέγουμε να σπουδάζουν τα παιδιά μας έχουμε εικόνα των αδυναμιών της ελληνικής εκπαίδευσης».
Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «αντικειμενικό και αξιοκρατικό το σύστημα οι πανελλαδικές εξετάσεις» προσθέτοντας ότι «τα πλεονεκτήματα περισσότερα από τα μειονεκτήματα».
«Αρκεί να ρίχνει κανείς μια ματιά στο κοινωνικό προφίλ των αριστούχων για να διαπιστώσει κανείς την ευρεία κοινωνική και γεωγραφική διαστρωμάτωση. Το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων προωθεί την κοινωνική κινητικότητα» επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης και χαρακτήρισε καλό που γίνεται η συζήτηση για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια προκειμένου «να γκρεμίσουμε μύθους και στερεότυπα».
«Η απόφασή μας να επιβάλλουμε την ΕΒΕ δεν είναι μια δημοφιλής απόφαση. Είναι δύσκολη και δυσάρεστη απόφαση που έχει πολιτικό κόστος. Ταράζει τα νερά της εκπαίδευσης γιατί έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα παιδιά που μπαίνουν στις σχολές αλλά είναι μια απόφαση επιβεβλημένη γιατί αποτέλεσαν μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος όσα κάνουμε στην εκπαίδευση» υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσθέτοντας: «Τίποτα από όλα αυτά δεν πρέπει να εσας είναι ξένο. Η ΝΔ είναι συνεπής. Είχαμε δεσμευτεί να εισάγουμε τη ΕΒΕ και το πράξαμε με τον πιο σωστό τρόπο δίνοντας τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να καθορίσουν τη ΕΒΕ».
“Είπατε κ. Τσίπρα ότι είμαστε στον μ.ο. των αποφοίτων στα πανεπιστήμια στην ΕΕ. Είναι λάθος. Είμαστε τελευταίοι. Είμαστε πρώτοι μετά την Τουρκία στον αριθμό των φοιτητών. Έχουμε πολύ περισσότερους φοιτητές. Κοιτάξτε την αγορά εργασίας. Με ανεργία 15% διαπιστώνουμε μια τεράστια δυσαρμονία της προσφοράς εργασίας και της ζήτησης. Άλλα σπουδάζουν τα παιδιά και άλλα ζητάει η αγορά εργασίας. Ή κλείνουμε τα μάτια μας στην πραγματικότητα και να ισχυριζόμαστε ότι όλα είναι καλά. Δεν έχω ήσυχη τη συνείδησή μου με αυτή την προοπτική” σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Όταν λέτε ότι σκοπός μας είναι να στηρίξουμε τα κολλέγια, γίνεστε εσείς ο καλύτερος χορηγός τους γιατί έχουμε τα δημόσια ΙΕΚ. Και αν δείτε τα στοιχεία των αποφοίτων των δημοσίων ΙΕΚ βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά από τα πτυχία των δημοσίων πανεπιστημίων.
Ας κάνουμε προσπάθεια να ξαναχτίσουμε την αξιοπρέπεια της δουλειάς. Έχετε επιλέξει να ειρωνευτείτε το σχόλιο που έκανα προεκλογικά. Η αξιοπρέπεια της δουλειάς που συνδέεται με την τεχνική εκπαίδευση πρέπει να καθιερωθεί ως επιθυμητή. Εμείς έχουμε απάντηση σε αυτά τα στατιστικά. Εσείς πώς απαντάτε; Εμείς θα έχουμε πολιτικό κόστος από αυτή την επιλογή. Το αναλαμβάνω με θάρρος γιατί ξερω ότι κάνουμε το σωστό για την επόμενη γενιά.
“Και για πείτε μου κ.Τσίπρα που αναφέρεστε με τόσο απαξιωτικό τρόπο στα κολλέγια, για ρωτήστε τον κ. Φίλη γιατί όταν κάνατε προσκλήσεις εκπαιδευτικών δεχόσασταν και αποφοίτους κολλεγίων; Σταματήστε αυτή την υποκρισία» ανέφερε επίσης ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε:
«Ήταν κ. Τσίπρα καλή πολιτική, ερχόσασταν με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής να στήνετε τμήματα της τελευταίας στιγμής; Συμφωνείτε κ. Φίλη; Κ. Τσίπρα τι λέτε για αυτό τώρα που τα βλέπετε από μια απόσταση;»
Αναφερόμενος στη «βάση εισαγωγής» στα πανεπιστήμια ο Κυρ. Μητσοτάκης δήλωσε:
«Είχαμε πράγματι λίγες τέτοιες περιπτώσεις παιδιών που έγραψαν καλά αλλά δεν έπιασαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής στο ειδικό μάθημα. Ξέρω περιπτώσεις που έγραψαν στο σχεδιο πχ λίγο κατω από το 14.
Αυτά τα παιδιά θα εισαχθούν σε αρχιτεκτονικές σχολές αλλά όχι της πρώτης επιλογής. Κάποιοι έγραψαν καλύτερα. Αυτή είναι η λογική των εξετάσεων. Επιβραβεύονται αυτοί που γράφουν καλύτερα. Οι κανόνες είναι γνωστοί εκ των προτέρων. Αν υπάρχουν περιπτώσεις κάποιας στρέβλωσης εδώ είμαστε να δούμε αν μπορούν να διορθωθούν.
Δεν ακυρώνουν όμως την συνολική πολιτική για τη βάση εισαγωγής. Συμφωνείτε κάποιος που γράφει κάτω από 5 να μπαίνει; Όταν γράφεις 3 συνιστά περιφρόνηση της όλης διαδικασίας. Θα μπεις με οποιοδήποτε βαθμό αλλά ποιο είναι το αποτέλεσμα; Όπως ο φοιτητής έχει δικαιώματα , έχει και υποχρεώσεις. Θα ήθελα να πειτε αν συμφωνείτε με τις πάρα πολλές περιπτώσεις που έγραψαν 3 και 5 και έμπαιναν στα δημόσια πανεπιστήμια. Όλη αυτή η προσπάθεια να πείτε πόσο μακριά είμαστε από τους νέους, προτιμώ να είμαι χρήσιμος με παρεμβάσεις των οποίων τα αποτελέσματα θα τα δουμε σε βάθος χρόνου. Αυτό είναι το σωστό. Υλοποιούμε τολμηρή πολιτική για την εκπαίδευση του 21ου αιώνα. Τουλάχιστον η κα Γεννηματά αναφέρθηκε σε κάποιες πτυχές του νομοσχεδίου.
Αλλά εσείς κ. Τσίπρα ούτε μία λέξη δεν είπατε για το νομοσχέδιο. Συμφωνείτε με την έννοια της αξιολόγησης; Ναι ή όχι; Συμφωνείτε με τη διεύρυνση γνωστικού αντικειμένου των σχολείων; Συμφωνείτε με το να δίνουμε περισσότερη αυτονομία στα σχολεία; Ναι ή όχι.
Η πανδημία είναι παγκόσμιο φαινόμενο και όλες οι κυβερνήσεις κάνουν το ίδιο, συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:
«Έχουμε αρνητές και έχουμε πολίτες που μπορεί να φοβούνται. Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να πείσουμε τους πολίτες με σημαντικότερο επιχείρημα ότι το τέταρτο κύμα αφορά σχεδόν –όχι μόνο- αποκλειστικά τους ανεμβολίαστους. Γι’ αυτό και κάνω και σήμερα έκκληση να προστατεύσουν τους εαυτούς τους.
Η μετάλλαξη Δ είναι μεταδοτική και η ειχειρηματολογία υπέρ του κοινού καλού και η επίκληση του συντάγματος δεν συνιστά διχαστική ποτλιική. Θα ήταν καλό να είχαμε ξεκάθαρες στάσεις από όλα τα κόμματα και να μην ψάρευαν στα θολά νερά.
Λυπάμαι κ. Τσίπρα που κάνατε πίσω απ΄τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς των υγειονομικών. Πατάτε σε δύο βάρκες και όταν θέλετε να αρέσετε σε όλους το πιθανό είναι να μην αρέστε σε κανένα. Δεν δείξατε την ανάλογη υπευθυνότητα που σας αναλογεί» υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.
Δείτε επίσης: Μητσοτάκης: Με εργαστηριακά τεστ στις τάξεις οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί (Video)