Άρθρο του προέδρου του ΠΑΣΟΚ στην POLITIC ενόψει των Ευρωεκλογών
Η αλαζονεία και η ασυδοσία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας δοκιμάζουν καθημερινά τις αντοχές της ελληνικής κοινωνίας.
Η ακρίβεια, η συρρίκνωση του εισοδήματος, η εκτόξευση των ενοικίων κατά 42% για τις οικογένειες, η υποβάθμιση της δημόσιας υγείας και παιδείας έχουν την αποκλειστική της σφραγίδα. Όσο κι αν η «επιτελική» κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη επικαλείται ως άλλοθι το 41% των εθνικών εκλογών, η δύσκολη καθημερινότητα επιβεβαιώνει την απροθυμία και την αδυναμία της να βρει λύσεις προς όφελος του ελληνικού λαού.
Οι Θεσσαλονικείς βιώνουν εδώ και καιρό την κοροϊδία της Νέας Δημοκρατίας. Οι μεγαλόστομες υποσχέσεις για την ανάδειξή της σε αναπτυξιακό πόλο για τη Βόρεια Ελλάδα και την εθνική οικονομία διαδέχονται η μία την άλλη, η πόλη όμως μένει εγκλωβισμένη στη στασιμότητα.
Αποσπασματικά έργα που αντί να διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών την κάνουν πιο δύσκολη, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Flyover. Η μετακίνηση μεταξύ Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης έχει γίνει μαρτύριο, ενώ η πόλη στερείται πολλαπλών και ποιοτικών μέσων μαζικής μεταφοράς.
Είναι απαραίτητος ένας δημόσιος φορέας ενιαίας διαχείρισης μετρό και λεωφορείων για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό χάος και να εξελιχθεί η Θεσσαλονίκη σε μία πραγματική ευρωπαϊκή μητρόπολη, όπως της αξίζει.
Η κοροϊδία πρέπει να λάβει τέλος και στη Δυτική Θεσσαλονίκη, την οποία η κυβέρνηση θυμάται αποκλειστικά πριν από κάθε εκλογική αναμέτρηση, με φανταχτερές φιέστες και υποσχέσεις για μεγαλεπήβολα έργα, αλλά με ορίζοντα το 2040.
Χρειάζονται σημαντικά έργα συγκοινωνιακής υποδομής και αντιπλημμυρικής θωράκισης, ώστε να αποτελέσει τον παραγωγικό πυλώνα της πόλης.
Έχω θέσει επανειλημμένως στον δημόσιο διάλογο το ζήτημα του δημογραφικού, που μαστίζει και την Κεντρική Μακεδονία.
Οφείλουμε να απαντήσουμε σε αυτή τη μεγάλη εθνική πρόκληση, ενισχύοντας την περιφερειακή ανάπτυξη, με έργα που θα δώσουν προοπτική και θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας.
Σε αυτή την κατεύθυνση, είναι επιβεβλημένη η δημιουργία στη Θεσσαλονίκη μιας μεγάλης ενότητας μητροπολιτικών λειτουργιών και χώρων πρασίνου στην ευρύτερη περιοχή της σημερινής Έκθεσης. Η πόλη πρέπει να πρασινίσει, να αντιμετωπίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, να γίνει πιο ανθεκτική και αξιοβίωτη. Η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, μέσω ενός ενιαίου φορέα σχεδιασμού, υλοποίησης και διαχείρισης, με τη συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης και της κοινωνίας των πολιτών, μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά.
Χρειάζεται ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για το μέλλον της Θεσσαλονίκης, που θα αξιοποιήσει στο έπακρο τη δυναμική της ως ένα οικονομικό, εμπορικό και πολιτισμικό σημείο συνάντησης για τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όμως, η κυβερνητική αβελτηρία την κρατάει πίσω.
Γι’ αυτό, στις 9 Ιουνίου πρέπει να σταλεί ένα ισχυρό μήνυμα αποδοκιμασίας απέναντι στην αλαζονεία της Νέας Δημοκρατίας, που περιφρονεί τα προβλήματα και τις αγωνίες των πολιτών.
Με ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες θα αποκτήσουν ξανά μια σοβαρή και αξιόπιστη αντιπολίτευση, αλλά και μία προοδευτική επιλογή διακυβέρνησης στις επόμενες εθνικές εκλογές, που θα έχει στην προμετωπίδα ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο με ισχυρές πολιτικές για την κοινωνία, το περιβάλλον, την ανθεκτικότητα και τις νέες γενιές.