Σε τοποθέτηση του ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ, Νίκος Παπαδόπουλος, μίλησε για την επιστοφή των νέων επιστημόνων στην Ελλάδα.
Αναλυτικά ο βουλευτής είπε: «Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Σας ευχαριστώ πραγματικά για αυτή τη πρωτοβουλία που πήρατε και συνεδρίασαν οι Επιτροπές μας. Ακούστηκαν πολύ σημαντικά πράγματα και από τους καθηγητές και θα αναφερθώ σε μερικά, αλλά εγώ θα μιλήσω μόνο για τα τρία τελευταία παιδιά, που πραγματικά μου έκλεψαν την καρδιά και μου έρχεται πραγματικά να κλάψω, κύριε Πρόεδρε, που τέτοια πλάσματα, αυτά τα τρία τελευταία, δεν είναι και δεν ζούνε δίπλα μας, στα διπλανά μας στα σπίτια και ξέρω και έχετε ακούσει και εσείς, ότι τέτοια πλάσματα έχουν φύγει από τη χώρα τα τελευταία χρόνια των μνημονίων, άλλοι λένε 700.000, 800.000, άλλοι τα ανεβάζουν και πάνω από 1 εκατομμύριο.
Ηλικίες γιατρών που ξέρω, από 25 δηλαδή, η δεύτερη γενιά, ξέρετε, η γενιά κρατάει 25 χρόνια, πρώτη γενιά, δεύτερη γενιά, 25 με 50 χρόνια, έχει φύγει αυτό το εκατομμύριο, το πιο παραγωγικό, αυτό που θα δουλέψει, αυτό που θα γεννήσει, αυτό που θα παντρευτεί, αυτό που θα κάνει και θα πάει μπροστά την ατμομηχανή της χώρας που λέγεται Ελλάδα. Αυτό, λοιπόν, το κεφάλαιο το είδαμε σε εσάς, εσείς είστε και συνάδελφός μου, εγώ είμαι καρδιοχειρουργός, χαίρομαι που κάνετε τη διατριβή σας πάνω στη γενική χειρουργική και εύχομαι να μην ξεχάσετε την Ελλάδα και να έρθετε. Αλλά πως να έρθετε; Πρέπει και η Ελλάδα να φροντίσει ώστε να προσελκύσει αυτή τη γενιά που έφυγε και όλοι στεναχωριόμαστε, να είστε βέβαιοι γι’ αυτό και για την Ωραιοζήλη Κουτσουπιά που μας τα είπε τόσο ωραία και θέλουμε να κάνουμε όλες εδώ οι πολιτικές παρατάξεις ό,τι είναι δυνατόν να ξαναεπιστρέψετε πίσω. Αυτό, όμως, μέχρι στιγμής, δυστυχώς, καλά μου παιδιά, δεν το βλέπουμε.
Εγώ, τουλάχιστον στα τελευταία νομοσχέδια που έχω επεξεργαστεί, δεν είδα ούτε ένα νομοσχέδιο, ούτε έναν Υπουργό, ούτε ένα Υπουργείο, να γίνεται ένας νόμος, ένα νομοσχέδιο, είτε στην υγεία, είτε στην παιδεία, είτε στην εργασία, να εξασφαλίζει αυτό και να μυρίζει brain gain, δεν το είδαμε αυτό.
Δεν εξαιρούμαστε και εμείς οι βουλευτές. Εγώ το λέω, όπου πάω, όπου σταθώ, προσπαθώ με τις μικρές μου δυνατότητες να προσελκύσω τα παιδιά μας να ξανάρθουν πίσω.
Σε ό τι αφορά τώρα για το πανεπιστήμιο που είπατε κύριε Πρόεδρε, αναφέρθηκε και η κυρία Μοροπούλου. Είπε ότι από τη δική της τη γενιά, των μηχανικών δηλαδή, λείπει το 10%. Είπε 140.000 οι εγγεγραμμένοι, άρα χάσαμε 14.000 μηχανικούς. Είπε και ο κύριος Εξαδάκτυλος προχθές, λείπουν 20.000 γιατροί. Άλλοι θα πουν για οικονομολόγους κτλ. Δηλαδή, μία καταστροφή που ξέρουμε από τους γενίτσαρους στους τέσσερις αιώνες που αναφέρει ο Εθνικός Ιστορικός μας, ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος. Χάσαμε ένα εκατομμύριο γενίτσαρους και ακόμα τους κλαίμε. Παιδιά δηλαδή πρωτότοκα των Ελλήνων μας άρπαζαν οι τούρκοι. Τώρα μέσα σε δέκα χρόνια μας αρπάξανε στο εξωτερικό πάνω από 1.000.000. Καταλαβαίνετε τι καταστροφή έχει υποστεί το ελληνικό έθνος για το πανεπιστήμιο. Κρατώ όμως τον κ. Φούντα, που είπε ότι πρώτο φρένο που πρέπει να πατηθεί είναι να μη φύγουν άλλοι, τουλάχιστον να κρατήσουμε αυτούς. Αλλά δυστυχώς, ο κ. Εξαδάκτυλος, είπε ότι το 50% των γιατρών που τελειώνουν θέλουν να φύγουν. Ακόμα δεν μπήκε αυτό το φρένο.
Να πω και για τα πανεπιστήμια, ότι πρέπει να ενταχθούν στην παραγωγική δραστηριότητα. Ακούστηκε από κάπου· αξιολογούνται οι πρωτοβάθμιοι καθηγητές; Στην Αμερική, σας πληροφορώ, ότι καθημερινώς η πρωτοβάθμιοι καθηγητές ζούνε ένα άγχος αν θα πάρουν επιχορήγηση για την επόμενη χρονιά. Το 1996 που βρέθηκε και το θυμάμαι πολύ καλά γιατί είχε αποβιώσει τότε η εθνική μας σταρ η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ενώ εγώ δεν έβλεπα κύριε Πρόεδρε τις ταινίες της, ήμουν μικρός, οπότε γύριζα την τηλεόραση όποτε έβλεπε η μάνα μου, αισθάνθηκα τέτοια θλίψη όταν άκουσα τον χαμό της που δεν περιγράφεται. Νόμιζα ότι χάθηκε ένας δικός μας άνθρωπος. Το θυμάμαι. Είχα συναντήσει τον καθηγητή και Κυριάκο Νικολάου, ένας πολύ σπουδαίος καθηγητής από το πιο σπουδαίο εργαστήριο χημείας. Αυτός λοιπόν ο καθηγητής, είχε βρει τότε, είχε συνθέσει στο εργαστήριο του ένα σπουδαίο χημικοθεραπευτικό που λέγεται Ταξόλη για οικολογικούς καρκίνους και το είχε παράγει συνθετικά. Αυτές τις ουσίες τις βρίσκουν στη φύση, τις είχαν βρει σε φλοιό κάποιου δέντρου και αυτός κατάφερε να το δημιουργήσει στο εργαστήριο του και να κάνει ενεργητικό μόριο που να το δίνει στους καρκινοπαθείς. Η Αμερική θα έβγαζε από αυτή την εφεύρεση αυτού του ανθρώπου όσα θα έβγαζαν από τις φαρμακοβιομηχανίες της. Οπότε οι καθηγητές πρέπει να είναι ενταγμένοι στην παραγωγική δραστηριότητα. Το πανεπιστήμιο μαζί με την κοινωνία πρέπει να είναι εναγκαλισμένο σφιχτά. Ακόμα στην Ελλάδα αυτό δεν το έχουμε δει. Έγινε κανείς πρωτοβάθμιος; Τελείωσε. Ευχαριστώ πολύ.