Ο Καραμανλής ως «βαλβίδα εκτόνωσης» της κρίσης για τον Μητσοτάκη
Intime News

Ο Καραμανλής ως «βαλβίδα εκτόνωσης» της κρίσης για τον Μητσοτάκη

Η εθνική τραγωδία των Τεμπών, με τη σύγκρουση των δυο τρένων, είναι η πιο πολύνεκρη τραγωδία επί των ημερών της διακυβέρνησης του Κυριάκου Μηστοτάκη. Ο ίδιος επέλεξε μια εμπροσθοβαρή διαχείριση, αποφασίζοντας να μεταβεί προσωπικά στο σημείο της τραγωδίας, ενώ με στοχευμένες επικοινωνιακές κινήσεις επέλεξε να διαχειριστεί το κλίμα οργής που αναπτύχθηκε στην κοινωνία για τις διαχρονικές παθογένειες στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Κάπου εκεί, ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, λειτούργησε ως «βαλβίδα εκτόνωσης», αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη.

Πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή που ασφαλώς τιμά τον Σερραίο βουλευτή που λειτούργησε με ενσυναίσθηση, την ίδια στιγμή που η οικειοθελής αποχώρηση του έδειξε το δρόμο που θα προχωρήσει η Κυβέρνηση «λύνοντας» τα χέρια του Κυριάκου Μητσοτάκη. Πρώτον, γιατί δεν χρειάστηκε να αποφασίσει ο ίδιος την καρατόμηση του υπουργού του και δεύτερον γιατί καλείται να αποδείξει στην πράξη ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν. Ήδη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, καρατομήθηκαν ο διοικητής του ΟΣΕ Σπύρος Πατέρας και ο διοικητής της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης που ήταν εξαφανισμένοι.

Παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο της 9ης Απριλίου

Φυσικά ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος της κυβέρνησης, καθώς το επόμενο ζήτημα που παραμένει ανοιχτό είναι τι θα γίνει με το χρόνο των εκλογών οι οποίες θα πρέπει να προκηρυχθούν γρήγορα. Αν και αναπτύχθηκε μια φημολογία ότι η πρώτη κάλπη θα στηθεί τον Μάιο ουδείς μπορεί να το προεξοφλήσει με σιγουριά. Το υπουργικό συμβούλιο της Παρασκευής μετατέθηκε για την επόμενη εβδομάδα και μαζί του οι σχετικές ανακοινώσεις. Πάντως, με τα σημερινά δεδομένα, η 9η Απριλίου παραμένει στο τραπέζι ως πιθανή ημερομηνία, ενώ προστίθεται και αυτή της 23ης Απριλίου ως πιθανή πρώτη Κυριακή διεξαγωγής των εκλογών. Εισηγήσεις γίνονται, αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα αναφορικά με το εκλογικό χρονοδιάγραμμα.

Τι ισχύει με τη σύμβαση αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας

Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 26/9/2014 και προέβλεπε την ολοκλήρωση της ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας σε 2 χρόνια. Από την υπογραφή της μέχρι το 2017 υλοποιήθηκε το 32,69% του έργου χωρίς να δοθεί κάποιος σταθμός ή τμήμα γραμμής σε λειτουργία. Το διάστημα 2018-2019 σταμάτησε η υλοποίηση του έργου λόγω ελέγχων από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, μετά από καταγγελίες του τότε βουλευτή κ. Νικολόπουλου.

Τον Οκτώβριο του 2019, μετά την τοποθέτησή της, η νέα Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., για τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια και την ασφάλεια δικαίου στη διαχείριση της Σύμβασης, έστειλε τη συμπληρωματική σύμβαση του έργου για επανέλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Λόγω της καθυστέρησης στην εξέταση επανορθωτικών μέτρων που επέβαλε το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η συμπληρωματική Σύμβαση υπεγράφη τελικά τον Μάιο του 2021. Έτσι από το 2017 έως και το Μάιο του 2021 δεν υπήρξε καμία πρόοδος στην υλοποίηση του έργου.

Από τον Μάιο του 2021 έως σήμερα, ολοκληρώθηκε το 36,54% του έργου. Έτσι φθάσαμε περίπου στο 70% του συνολικού έργου. Οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν από την υπογραφή της Συμπληρωματικής Σύμβασης έως σήμερα οφείλονται: κυρίως στις καθυστερήσεις στην προμήθεια υλικών λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19 και στα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Στην καθυστέρηση της παράδοσης του τμήματος Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ)-Οινόη εξαιτίας των πυρκαγιών του Αυγούστου 2021. Στην καταστροφή του Σ.Σ. Μεταλλικού εξαιτίας πυρκαγιάς, τον Ιούλιο 2020.

Παρόλα αυτά, έχουν αποδοθεί στον ΟΣΕ τα τμήματα: ΣΚΑ-Οινόη, Δομοκός – Λάρισα, Πλατύ – ΤΧ1 – ΤΧ5, ΤΧ1 – Προμαχώνας και έχει ολοκληρωθεί το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη που επιτηρεί το τμήμα γραμμής Πλατύ – Προμαχώνας.

Για την ολοκλήρωση της Σύμβασης, δεν έχουν υλοποιηθεί και υπολείπεται η ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης στα τμήματα: Οινόη-Τιθορέα, Λάρισα – Πλατύ, τα ΚΕΚ του ΣΚΑ (για το τμήμα γραμμής ΣΚΑ – Οινόη) και Λάρισας (για το τμήμα γραμμής Λάρισα – Πλατύ).

Τέλος, σημειώνεται ότι η ανάδοχος κοινοπραξία υπέβαλε αίτημα παράτασης της συνολικής συμβατικής προθεσμίας έως 19/9/2023.

Δείτε επίσης: Τέμπη: Στον εισαγγελέα με βαριές κατηγορίες σήμερα ο σταθμάρχης της Λάρισας – Στους 44 οι νεκροί

Loading

Play