Ο πολιτικός «χειμώνας» του Κυριάκου Μητσοτάκη και η αναζήτηση «εχθρών»
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Ο πολιτικός «χειμώνας» του Κυριάκου Μητσοτάκη και η αναζήτηση «εχθρών»

Ο έντονος και διαρκής εκνευρισμός που βγάζει το Μέγαρο Μαξίμου τις τελευταίες εβδομάδες είναι ενδεικτικές του κλίματος που επικρατεί στα ενδότερα του κυβερνητικού «στρατοπέδου». Ο πολιτικός «χειμώνας» του Κυριάκου Μητσοτάκη ήρθε νωρίτερα του ημερολογιακού, γι’ αυτό οι στενοί του συνεργάτες κρίνουν σκόπιμο να προχωρήσουν στην αναζήτηση «εχθρών» εντός και εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας, προκειμένου να διευκολύνουν το κυβερνητικό αφήγημα. Μόνο που ο πραγματικός «εχθρός» του Πρωθυπουργού δεν είναι άλλος από την ακρίβεια, αλλά και τον «κακό του εαυτό» που πηγάζει από την αλαζονεία της πολιτικής κυριαρχίας. Τουλάχιστον επί του παρόντος…

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι πολιτικά πιεσμένος. Βλέπει ότι χάνει «φίλους» που τον στήριξαν με νύχια και με δόντια την τελευταία πενταετία και αυτό του προκαλεί έντονο εκνευρισμό. Η υπόθεση των υποκλοπών και οι προεκτάσεις  της αλλάζουν τις κυβερνητικές «συμμαχίες», γεγονός που φέρνει τον Πρωθυπουργό αντιμέτωπο με ένα κοινωνικό σκηνικό παρατεταμένης αμφισβήτησης το οποίο δεν του αρέσει και δεν το έχει συνηθίσει.

Μόνο τυχαίο δεν είναι πάντως ότι εκδοτικά συγκροτήματα που τον στήριζαν με όλες τους τις δυνάμεις τα προηγούμενα χρόνια, τις τελευταίες εβδομάδες έχουν κάνει στροφή κρατώντας αποστάσεις ασφαλείας από τον Πρωθυπουργό και το Μέγαρο Μαξίμου. Και αυτό δεν περνά απαρατήρητο από κανέναν εντός και εκτός Κυβέρνησης.

Οι «προειδοποιητικές βολές» με στόχο το Μαξίμου

Θέλοντας να αντιστρέψει το κλίμα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε εντολή στους ανθρώπους των «ειδικών αποστολών» να «χτίσουν» ξανά γέφυρες επικοινωνίας με επιχειρηματικούς κύκλους που αποστασιοποιούνται από την Κυβέρνηση. Ωστόσο, επί του παρόντος, οι κρούσεις δεν βρίσκουν ανταπόκριση, γεγονός που ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως. Αλλάζει το κλίμα ή απλά πρόκειται για προειδοποιητικές βολές ενόψει των επικείμενων εκλογών;

Το περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί θα επηρεαστεί ακόμα περισσότερο όσο πλησιάζει ο χρόνος προκήρυξης των εκλογών. Ο «μοχλός πίεσης» θα είναι η ακρίβεια αφού χθες το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού» αποδείχθηκε «καλάθι της κοροϊδίας» για τους καταναλωτές, με τις τιμές  να είναι στα ύψη και τα περίπου 70 προϊόντα να πωλούνται σε τιμές… ενεργειακής κρίσης. Γι’ αυτό ο Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε να επισημάνει ότι η περίφημη εφαρμογή δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα αλλά είναι μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών στα βασικά είδη.  Ο πληθωρισμός, όμως, παραμένει στα ύψη.

Ξεσηκωμός στην Κοινοβουλευτική Ομάδα

Όσον αφορά στην κατασκευή «εχθρών», το Μέγαρο Μαξίμου έχει βάλει στο στόχαστρο τους Βουλευτές που είναι… εξαφανισμένοι. Και είναι ουκ ολίγοι. Τους χρεώνει ότι δεν υποστηρίζουν το κυβερνητικό έργο, ότι δεν βγαίνουν μπροστά στη μάχη. Υπάρχουν όμως και εκείνοι οι Βουλευτές που κατηγορούν το Μέγαρο Μαξίμου πως προμοτάρει συγκεκριμένους υποψήφιους, μέσω δράσεων που εμφανίζεται ότι τρέχει το κόμμα, με σκοπό να τους «βγάλει» όσο πιο ψηλά γίνεται στη μάχη του σταυρού. Συνεργάτες του Πρωθυπουργού έστειλαν «προειδοποιήσεις» στους διαφωνούντες ότι με αυτή τη συμπεριφορά δεν πρόκειται να… ράψουν υπουργικό κουστούμι, με την απάντηση που έλαβαν να τους ξάφνιασε αφού οι «αντιφρονούντες» υποστήριξαν πως έτσι και αλλιώς δεν είχαν καμία προσδοκία, καθώς στην Κυβέρνηση συμμετέχουν λίγοι εκλεκτοί του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος, ολίγη ΝΔ και η συντριπτική πλειοψηφία από τα «ορφανά» του Κώστα Σημίτη.

Δείτε επίσης: Ν. Ηλιόπουλος: «Το πολιτικό πρότζεκτ του Κυριάκου Μητσοτάκη φτιάχνει ανθρωπότυπους σαν τον κ. Πάτση»

Loading