«Σε κοινοβουλευτικό έθιμο, μετατρέπεται η κατάθεση σωρείας τροπολογιών, άσχετων μεταξύ τους κατά το τελευταίο για το έτος νομοσχέδιο της Κυβέρνησης», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ. Αναφερόμενος στις διατάξεις της τροπολογίας για τις τράπεζες, σημείωσε ότι η κυβερνητική παρέμβαση έχει κόστος για τις τράπεζες 150 εκατ. ευρώ, την ώρα που το 2023 αναμένονται καθαρά έσοδα 1,8 δισ. ευρώ από προμήθειες. Επίσης, επισήμανε ότι η κυβέρνηση δεν συμπεριλαμβάνει τα νομικά πρόσωπα ούτε τις μικρές ομόρρυθμες εταιρείες στις ρυθμίσεις της. Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ προτείνει την κατάργηση 10 τραπεζικών χρεώσεων, πολλές εκ των οποίων έχουν κριθεί ως καταχρηστικές και παράνομες, όμως μόνο μία από αυτές συμπεριλαμβάνεται στην κυβερνητική πρόταση.
Για τη διάταξη που αφορά τη δωρεάν φαρμακευτική παροχή σε χαμηλοσυνταξιούχους, ο κ. Μάντζος δήλωσε ότι «σαφώς είναι αναγκαίο το μέτρο, αλλά δεν είναι η μόνη κοινωνική ανάγκη που έχουν». Ζήτησε την πλήρη απαλλαγή των χαμηλοσυνταξιούχων από τη συμμετοχή σε φάρμακα και τη συμπερίληψη των συνταξιούχων του ΟΓΑ αν δεν καλύπτονται από την τροπολογία.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ θα ψηφίσει υπέρ της τροπολογίας για την παράταση εργασίας σε ιατρούς και για το επίδομα επικινδυνότητας στα στελέχη των ΕΔ και ΣΑ. Ζήτησε επίσης την επέκταση της απαλλαγής του ΕΝΦΙΑ για όλες τις πυρόπληκτες περιοχές, υπογραμμίζοντας ότι αυτό θα ήταν το δίκαιο.
Ο κ. Μάντζος εξέφρασε ανησυχία για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων των τουριστικών λιμένων από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι αυτό αυξάνει τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ στην αξιοποίησή τους. Αναρωτήθηκε πώς η κυβέρνηση βρίσκει δημοσιονομικό χώρο για παροχές, αλλά για τα αιτήματα του ΠΑΣΟΚ πάντα λέει ότι δεν υπάρχει τέτοιος χώρος, ζητώντας μεγαλύτερη ειλικρίνεια.
Σχολιάζοντας τη τροπολογία για την επέκταση της περιόδου απασχόλησης των εποχικών πυροσβεστών, κάλεσε την Κυβέρνηση να την εξετάσει, καθώς προσφέρει μια εφικτή λύση στους υπάρχοντες προβληματισμούς. Ο κ. Μάντζος τόνισε ότι ένας εταιρικός μετασχηματισμός δεν μπορεί να βαφτίζεται αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα. Επέστησε την προσοχή στο ότι δεν είναι σαφές το σχέδιο δράσης και ο στρατηγικός σχεδιασμός της χώρας, καθώς και τα θέματα διασφάλισης και ισονομίας των εργαζομένων.
Καταλήγοντας, ο κ. Μάντζος επισήμανε ότι «την ώρα που ο σιδηρόδρομος αναγνωρίζεται σε όλη την Ευρώπη ως το πιο ασφαλές και πράσινο μέσο μεταφοράς, ο ελληνικός σιδηρόδρομος δείχνει να χάνει το τραίνο της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ανταγωνιστικότητας, και αυτή είναι μια ιστορική χαμένη ευκαιρία που κοστίζει στο σήμερα και το αύριο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ