Ο Θεόδωρος Σκυλακάκης επιχείρησε να εξηγήσει γιατί η κυβέρνηση δεν έχει προβεί στη μείωση του φόρου καυσίμων, αλλά η απάντησή του μάλλον δεν ήταν “politically correct“
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, κ. Σκυλακάκης, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, προέβαλε ως επιχείρημα ότι μία μείωση στο φόρο των καυσίμων θα ευνοούσε τους «πιο πλούσιους», καθώς «τα φτωχά νοικοκυριά δεν έχουν αυτοκίνητο», δήλωση που επέκρινε έντονα η αντιπολίτευση.
Ο κ. Σκυλακάκης ρωτήθηκε αν υπάρχει ενδεχόμενο μείωσης του φόρου στα καύσιμα, λόγω της εκτόξευσης των τιμών τους και απάντησε ότι οι τιμές των καυσίμων «έχουν επανέλθει περίπου στα επίπεδα του 2019 και λίγο παραπάνω» και εκτίμησε ότι πρόκειται για προσωρινή αύξηση «που οφείλεται στην ιστορία της Ουκρανίας».
«Ο φόρος στα καύσιμα είναι ένας αντιστρόφως προοδευτικός φόρος. Τα φτωχά νοικοκυριά χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο τα καύσιμα, γιατί δεν έχουν αυτοκίνητο. Ο βαρύς φόρος στα καύσιμα είναι στη βενζίνη, είναι τεράστιος», είπε αρχικά, επιχειρώντας να εξηγήσει γιατί δεν γίνεται μείωση του ΕΦΚ καυσίμων.
«Το μεγαλύτερο κομμάτι των συνταξιούχων, πάρα πολλοί άνεργοι, δεν έχουν αυτοκίνητο. Αυτοί που έχουν 2-3 αυτοκίνητα- που δεν τους λες και τους φτωχούς της κοινωνίας- θα ωφεληθούν περισσότερο. Οπότε, το να κάνουμε μία μείωση φόρου που θα ωφελεί κατά κύριο λόγο τους πιο πλούσιους και δεν παρεμβαίνει καθόλου, αφήνει τελείως απροστάτευτους τους φτωχότερους, φαίνεται παράλογο. Ιδίως όταν έχουμε κάνει διπλασιασμό του επιδόματος θέρμανσης, οπότε καλύπτουμε το θέμα των καυσίμων θέρμανσης, που είναι αυτό που καίει τα νοικοκυριά», συμπλήρωσε ο κ. Σκυλακάκης.
Δείτε επίσης: ΣΥΡΙΖΑ: «Ας σκεφτόταν ο Μητσοτάκης τον προϋπολογισμό στα 5 δισ. απευθείας αναθέσεις, όχι για τη μείωση φόρων στα καύσιμα»