Πλακιωτάκης: Προκηρύσσεται μία νέα επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων

Την προκήρυξη μιας νέας επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής, η οποία θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, από την 1η Ιουνίου μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε από τη συμπρωτεύουσα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.

Η εξαιρετικά ευχάριστη ανακοίνωση έγινε αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρο Καλαφάτη, στο Διοικητήριο.

«Οι κάτοικοι της Βόρειας Ελλάδας θα έχουν απευθείας πρόσβαση στις Σποράδες με ένα γρήγορο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο και με αυτόν τον τρόπο επικυρώνεται ο κεντρικός ρόλος που μπορεί να παίξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο ακτοπλοϊκών συνδέσεων και διασφαλίζουμε άριστες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, δημιουργώντας ένα πλέγμα αναβάθμισης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε επίπεδο Θεσσαλονίκης και, βέβαια, άριστες μεταφορικές υπηρεσίες και για τους κατοίκους της Β. Ελλάδας και τους νησιώτες μας», επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης. Μάλιστα, πρόσθεσε ότι είναι ήδη δρομολογημένη η γραμμή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το ΒΑ Αιγαίο.

Τι είπε για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι «είναι σε εξέλιξη ένα πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 300.000.000 ευρώ και ήδη η πρώτη φάση των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι στο τελευταίο στάδιο ανάδειξης αναδόχου και επομένως πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες, μετατρέποντας με αυτό τον τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όχι μόνο σε εμπορευματικό κόμβο των Βαλκανίων, αλλά και συνολικά της ΝΑ Μεσογείου».

Ο υπουργός σημείωσε ότι είναι σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας. Ηδη είναι σε εξέλιξη τρεις διεθνείς διαγωνισμοί των περιφερειακών λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, με πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και εξωχώριους επενδυτικούς ομίλους και «το γεγονός αυτό πιστοποιεί και την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, αλλά και γενικότερα την αναβάθμιση και τις δυνατότητες αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων».

Αύξηση του προϋπολογισμού για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές

Ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε, επίσης, ότι αυξήθηκε το κονδύλι για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές στη χώρα και από 90.000.000 ευρώ που ήταν το 2019 έφτασε στα 138.000.000 το 2021. Και με αυτό τον τρόπο αυξήθηκαν σε 24 οι άγονες γραμμές δημιουργώντας ένα ισχυρό σύγχρονο ακτοπλοϊκό δίκτυο και στο ΒΑ και στο ΝΑ Αιγαίο.

Ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, χαρακτήρισε, από την πλευρά του, πολύ σημαντικό το γεγονός ότι θα παραμείνει ως έχει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου, ενώ θα ενισχυθεί η σύνδεση με τις Σποράδες, όπως και την αναβάθμιση των λιμένων της Β. Ελλάδας. “Η Θεσσαλονίκη καθίσταται πραγματικός κόμβος ανάπτυξης και αυτό έχει βαρύνουσα σημασία και για την ευρύτερη περιοχή”, κατέληξε κ. Καλαφάτης.

Δείτε επίσης: Βουλή: Κατατίθεται η τροπολογία για την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ