«Όσο και αν δεν αρέσει σε πολλούς, η Ελλάδα προστατεύει αποτελεσματικά τα θαλάσσια σύνορα της που είναι και ευρωπαϊκά σύνορα», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
«Συνεχίζουμε, μέσα σε ιδιαίτερες συνθήκες και προβλήματα εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας, με ένα ολοκληρωμένο, συνεκτικό σχέδιο, να στηρίζουμε την ελληνική οικονομία. Η ελληνική ναυτιλία είναι καθοριστικός παράγοντας σε αυτή την προσπάθεια. Το υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δράσεις τον εκσυγχρονισμό της».
Αυτό τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, παρουσιάζοντας, κατά τη συζήτηση του νέου κρατικού προϋπολογισμού, τις προτεραιότητες του υπουργείου του.
«Κυβέρνηση και πρωθυπουργός, από την πρώτη στιγμή, λειτούργησαν σε δύο βασικές κατευθύνσεις. Την προστασία της ανθρώπινης ζωής με στήριξη του ΕΣΥ και την ενδυνάμωση της οικονομίας», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και πρόσθεσε:
«Βασικοί άξονες της μεταρρύθμισης μας για τη στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας και της ναυτοσύνης, είναι η προστασία των θαλάσσιων συνόρων μας, ο εκσυγχρονισμός και η ενδυνάμωση των ελληνικών λιμένων μας και η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού».
«Δώσαμε μάχες και εξακολουθούμε να δίνουμε. Στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο περιβάλλον ώστε η ελληνική ναυτιλία να βρει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της» επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Στη συνέχεια ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι «η πολιτική της Ελλάδος για την προστασία των πολιτών στο θαλάσσιο χώρο είναι καθοριστική και αποδίδει αποτελέσματα».
«Το προληπτικό πρόγραμμα και σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, καθιστούν τα θαλάσσια σύνορα μας ασφαλή. Έχουμε μία καλά σχεδιασμένη προληπτική δράση.
Σε σχέση με το 2019 είχαμε μείωση θανάσιμων θαλάσσιων ατυχημάτων 23%. Σε δήμους που προσέλαβαν ναυαγοσώστες η μείωση ανέβηκε στο 27,6%. Προστατεύουμε τα θαλάσσια σύνορα μας με αποφασιστικότητα, με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και με απόλυτο σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή που η Τουρκία την θέτει συνεχώς σε κίνδυνο», ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας μίλησε για εντυπωσιακά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την μείωση παράνομων μεταναστών από τρίτες χώρες.
«Όλο το Λιμενικό Σώμα εργάζεται 365 μέρες το χρόνο έχοντας επιτύχει εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Το 2019 είχαμε 65.000 παράνομους μετανάστες, υπήκοοι τρίτων χωρών, το 2020 είχαμε 10.000 και μέχρι σήμερα έχουμε μόλις 4.000 παράνομους μετανάστες, υπήκοοι τρίτων χωρών. Η μείωση το 2021 είναι εντυπωσιακή και είναι σε ποσοστό πάνω από 90%.
Όσο και αν δεν αρέσει σε πολλούς, η Ελλάδα προστατεύει αποτελεσματικά τα θαλάσσια σύνορα της που είναι και ευρωπαϊκά σύνορα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ποντοπόρο ναυτιλία, τονίζοντας ότι «προωθείται ένα συνεκτικό, ολοκληρωμένο σχέδιο που έχει θετική ανταπόκριση από την ναυτιλιακή κοινότητα.
«Το 2021 η εγγραφή στο μητρώο ήταν αυξημένη κατά 62%.
Προωθούμε τον εκσυγχρονισμό της ναυτιλίας με κορωνίδα την αναμόρφωση, ύστερα από 63 χρόνια, του κώδικα ναυτικού δικαίου», συμπλήρωσε.
Μίλησε ακόμα για «σημαντικές συμφωνίες που έχει πετύχει η ελληνική κυβέρνηση για την ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας», επισημαίνοντας ότι «μόλις χθες υπεγράφη ένα εμβληματικό μνημόνιο ναυτιλιακής συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής και αμερικανικής πλευράς».
«Η Ελλάδα είναι πρώτη σε ψήφους εμπιστοσύνης σε ό,τι αφορά την ναυτιλία της και αυτό επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη που λαμβάνει η χώρα μας για το άριστο επίπεδο που διατηρεί στον ναυτιλιακό της τομέα»», τόνισε.
Έμφαση επίσης έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και στον εκσυγχρονισμό των λιμανιών της χώρας.
«Τα λιμάνια μας εκσυγχρονίζονται και έχουν μεγάλη προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί εντατικά με διεθνείς διαγωνισμούς», ανέφερε.
Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι «τις επόμενες μέρες θα μπει σε δημόσια διαβούλευση το εκσυγχρονιστικό πλαίσιο για τα σκάφη αναψυχής με απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών».
Ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε επίσης ότι «στη νέα προγραμματική περίοδο για πρώτη φορά μπαίνει η έννοια της νησιωτικότητας και εξασφαλίζεται η εδαφική ακεραιότητα των απομακρυσμένων νησιών».
Ο κ. Πλακιωτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στην εξασφάλιση της μεταφοράς ισοδύναμου μέτρου για τα άγονα νησιά που θα διατεθεί μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ, ενώ, μεταξύ άλλων, διαβεβαίωσε ότι «εντός του 2022 θα έχουμε τις πρώτες προκηρύξεις λιμενικών έργων».
«Προχωράμε στην υλοποίηση του ενιαίου σχεδιασμού για τον εκσυγχρονισμό των θαλάσσιων μεταφορών και κυρίως για τις άγονες γραμμές, για να αποδείξουμε ότι οι κάτοικοι αυτών των νησιών δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Μέσα από χρηματοδοτήσεις της ΕΕ για την θαλάσσια συγκοινωνία σε μικρές άγονες γραμμές, θα υπογραφούν συμβάσεις και μέχρι τέλους του έτους θα διατεθούν 300 εκατ. ευρώ», είπε και συμπλήρωσε:
«Με συστηματική δουλειά διαμορφώνουμε το νέο δόγμα ναυτιλίας, τον μετασχηματίζουμε και τον εκσυγχρονίζουμε με 43 στοχευμένες δράσεις.
Η επιλογή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η υλοποίηση ενός συνολικού σχεδιασμού αποτελεσματικής προστασίας των θαλάσσιων συνόρων».
Τέλος, ο υπουργός Ναυτιλίας έκανε έκκληση προς όλους τους πολίτες να εμβολιαστούν, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Έχοντας ο ίδιος βιώσει την πανδημία, προτρέπω τον κάθε πολίτη να εμβολιαστεί άμεσα και να τηρήσουμε τα μέτρα προστασίας. Η συνέπεια και η υπευθυνότητα είναι τα ουσιαστικά όπλα μας για την καταπολέμηση της πανδημίας. Αν αξιοποιήσουμε τα επιτεύγματα της επιστήμης θα μπορέσουμε να κερδίσουμε τη ζωή μας πίσω».
Κλείνοντας ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε:
«Δίνουμε ουσία και νόημα, με ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο λειτουργικό πλαίσιο, στην περαιτέρω ενίσχυση και ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας. Ο στόχος αυτός πέρα από εφικτός, είναι και αναγκαίος»
Δείτε επίσης: Mέχρι και 32 φορές περισσότερα αντισώματα προσφέρει η τρίτη δόση εμβολίου
- Σπανούλης: «Την Κυριακή σας περιμένω όλους εδώ»
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο αναλαμβάνουν δράση κατά του Πούτιν
- Ο Ρίτσαρντ Γκιρ αναπολεί την πρώτη συνάντηση με την Τζούλια Ρόμπερτς λόγω του Pretty Woman
- Η κατάσταση της Εθνικής στον όμιλο μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Η οικονομική πολιτική Τραμπ υπό το μικροσκόπιο: Θα επηρεάσει τις ΗΠΑ η κρίση ομολόγων;